Pañolada Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hvordan bygger man en stor demning? Altså hvordan begynner mann? takker for svar Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 hvorfor rocker/headbanger duene når de går bortover gata? eller når de går generelt? takk for svar Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hvordan bygger man en stor demning?Altså hvordan begynner mann? takker for svar Først lager man en betongvegg. Deretter fyller man med vann. Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 En ting jeg har lurt litt på: Jeg bor rett ved skogen, og for en 50-60 år siden så var den en mann som solgte så og si alt han hadde og flyttet ut i skogen og bodde der helt til han gikk bort. Er dette lov? Han meldte seg helt ut av samfunnet og pratet aldri med noen. Dekning er det heller ikke her inne. Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Er vel heller ikke ulovlig? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Som et minimum må han ha tillatelse fra grunneier. Hva samfunnet kan(og bør) gjøre med det er en helt annen sak... Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Kommer vel ann på om det er privat grund han lever på, aner ikke hva slags regler som gjelder for områder eid av staten. Regner med at det er forskjellige regler på gater i byer og utmark. Mail staten! Lenke til kommentar
Pañolada Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hvordan bygger man en stor demning?Altså hvordan begynner mann? takker for svar Først lager man en betongvegg. Deretter fyller man med vann. Men hvis det allerede er vann der da? Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Vet ikke om det er sånn at man må ha et sted å bo. En adresse altså. Dette er jo langt inn i marka, så er ganske fritt der. Ikke vet jeg, men har veldig lyst til å gjøre det samme. bare være -litt- mer sosial.. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Hvordan bygger man en stor demning?Altså hvordan begynner mann? takker for svar Først lager man en betongvegg. Deretter fyller man med vann. Men hvis det allerede er vann der da? Tipper de bygger alt rundt først, så fyller de igjen den siste biten. Endret 18. oktober 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Men hvis det allerede er vann der da? Da tapper man ut vannet. Lenke til kommentar
Pañolada Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Ja ok takk Har lurt på det en stund Endret 18. oktober 2007 av Eivicious Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Vet ikke om det er sånn at man må ha et sted å bo. En adresse altså. Dette er jo langt inn i marka, så er ganske fritt der. Ikke vet jeg, men har veldig lyst til å gjøre det samme. bare være -litt- mer sosial.. Er du den nye Lars Monsen? Spørsmålet blir vel egentlig om man kan melde seg ut av samfunnet. Bare si at "nei, jeg er ikke med på det." Hva skjer liksom da? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 hvorfor rocker/headbanger duene når de går bortover gata? eller når de går generelt? Duene bruker hodet som motvekt når de går. Hvis man kun løfter den ene foten uten å gjøre noe annet med kroppen vil man falle overende. Vi bruker bevegelser i hoftene til å vippe vekten over på det andre benet (spesielt damer bruker dette trikset veldig tydelig), mens f.eks linererla bruker halen som balanseror. Mange dyr med hale blir fullstendig handikappet og kan knapt gå etterpå hvis de av en eller annen grunn mister halen. Halen til dua er imidlertid ikke tung nok til at den kan brukes som motvekt, men hodet er derimot tungt nok. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Men hvis det allerede er vann der da? Da tapper man ut vannet. Nei, kom igjen da. Få et ordentlig svar! Det han mener er en ordentlig demning, hvordan man demner opp en elv f.eks. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg tipper at man først omdirigerer elven som skal demmes opp, støper demningen og dirigerer elven tilbake til demningen. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg har også lurt på det med demninga. Det ville vært fint hvis noen som visste det kunne gi et ordentlig svar. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Men hvis det allerede er vann der da? Da tapper man ut vannet. Nei, kom igjen da. Få et ordentlig svar! Det han mener er en ordentlig demning, hvordan man demner opp en elv f.eks. Man kan f.eks. legge elven i rør. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg veit ikke hva han tenkte på, men jeg tenker på slike. Bare større Da man faktisk demner opp innsjøer. Hvordan er det mulig med sement? Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Jeg tipper at man først omdirigerer elven som skal demmes opp, støper demningen og dirigerer elven tilbake til demningen. Man sperrer ikke igjen nederst i midten (for eksempel) etter at hele demingen er støpt. En demning blir jo bygget med drenereingskanaler og eventuelle rør som fører vann videre til kraftverk nedenfor damsystemet. Endret 18. oktober 2007 av atomtissen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå