Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting jeg har lurt litt på:

Jeg bor rett ved skogen, og for en 50-60 år siden så var den en mann som solgte så og si alt han hadde og flyttet ut i skogen og bodde der helt til han gikk bort.

Er dette lov? Han meldte seg helt ut av samfunnet og pratet aldri med noen. Dekning er det heller ikke her inne.

Lenke til kommentar
Hvordan bygger man en stor demning?

Altså hvordan begynner mann?

takker for svar :)

Først lager man en betongvegg. Deretter fyller man med vann.

Men hvis det allerede er vann der da?

Tipper de bygger alt rundt først, så fyller de igjen den siste biten.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Vet ikke om det er sånn at man må ha et sted å bo. En adresse altså. Dette er jo langt inn i marka, så er ganske fritt der. :ermm: Ikke vet jeg, men har veldig lyst til å gjøre det samme. bare være -litt- mer sosial..

Er du den nye Lars Monsen? :p Spørsmålet blir vel egentlig om man kan melde seg ut av samfunnet. Bare si at "nei, jeg er ikke med på det." Hva skjer liksom da?

Lenke til kommentar
hvorfor rocker/headbanger duene når de går bortover gata? eller når de går generelt?

Duene bruker hodet som motvekt når de går. Hvis man kun løfter den ene foten uten å gjøre noe annet med kroppen vil man falle overende. Vi bruker bevegelser i hoftene til å vippe vekten over på det andre benet (spesielt damer bruker dette trikset veldig tydelig), mens f.eks linererla bruker halen som balanseror. Mange dyr med hale blir fullstendig handikappet og kan knapt gå etterpå hvis de av en eller annen grunn mister halen. Halen til dua er imidlertid ikke tung nok til at den kan brukes som motvekt, men hodet er derimot tungt nok.

Lenke til kommentar
Jeg tipper at man først omdirigerer elven som skal demmes opp, støper demningen og dirigerer elven tilbake til demningen.

Man sperrer ikke igjen nederst i midten (for eksempel) etter at hele demingen er støpt. En demning blir jo bygget med drenereingskanaler og eventuelle rør som fører vann videre til kraftverk nedenfor damsystemet.

Endret av atomtissen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...