2ore Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Får narkomane i Oslo ta buss/trikk/t-bane gratis? Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Er det farlig å spise en steke og spise en pizza gradiosa med plasten på? Er det farlig å spise av rustne gjenstander. f.eks bestikk? rustne kanner etc.. Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Å spise plast generelt regnes vel som nokså farlig. Uten at jeg har forska på det selv, vil jeg tro det er en viss fare for at du ikke får det skikkelig ned, og da kan det hindre luftveiene => Ouch. Å bruke rustent bestikk er ikke farlig. http://www.finishing.com/207/08.shtml Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Hvorfor føles det som om fingrene mine spretter bortover kantene til ipadden min når jeg lader den? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Hvorfor føles det som om fingrene mine spretter bortover kantene til ipadden min når jeg lader den? Er det samme med macbook air, virker som det er noe med strømmen som gjør at man kjenner det i aluminumschassiet. AtW Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Får narkomane i Oslo ta buss/trikk/t-bane gratis? Nei, de får ikke det. Dog de kan snike seg på men risikerer da å bli tatt i kontroll som alle andre. 2 Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Det er vel litt vanskelig å kreve inn 900 spenn fra noen som hverken har penger, jobb eller fast adresse (vet dette ikke gjelder alle narkomane, men kanskje den gruppen det ble siktet til i spørsmålet). Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Jeg har sett narkomane snakke seg ut av en bot. Legger ut om hvor vanskelig de har det, så gir som oftest kontroløren seg. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Det er veldig avhengig av flere faktorer, som hvor sterkt sollyset er den dagen, og hudtypen din. Det finnes ikke et fasitsvar som gjelder for alle. nå var spørsmålet hvor mye av slikt sollys tåler jeg , eventuelt hvordan kan man finne det ut ? Så da må svaret bli at det kommer an på hud typen . Det er neppe noen som vet helt konkret hvor lenge man tåler solingen uten faktor . Så bruker man en solkrem med faktor , likevel vet man jo ikke om det holder for hele dagen . her er det alle 4 årstidene på en gang og ca 5 varmegrader Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Å spise plast generelt regnes vel som nokså farlig. Uten at jeg har forska på det selv, vil jeg tro det er en viss fare for at du ikke får det skikkelig ned, og da kan det hindre luftveiene => Ouch. Å bruke rustent bestikk er ikke farlig. http://www.finishing.com/207/08.shtml Ok, men plast brukt i matproduksjon er vel ufarlig å spise? Må være mange som har glemt å ta av plasten på gradiosaen, stekt den og spist den med plast som fyll. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Jeg har sett på NRK at sjøfugler dør av å spise plast. Jeg ville ikke tatt sjansen. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Ikke spis plast det vil kroppen din takke deg for Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Å spise plast generelt regnes vel som nokså farlig. Uten at jeg har forska på det selv, vil jeg tro det er en viss fare for at du ikke får det skikkelig ned, og da kan det hindre luftveiene => Ouch. Å bruke rustent bestikk er ikke farlig. http://www.finishing.com/207/08.shtml Ok, men plast brukt i matproduksjon er vel ufarlig å spise? Må være mange som har glemt å ta av plasten på gradiosaen, stekt den og spist den med plast som fyll. Ikke pokker, den samme rasen som sender en mann til månen spiser ikke mat med plasten på! Dersom folk faktisk gjør dette så tror jeg vi snarest bør hjelpe evolusjonen på vei da den tydeligvis ikke gjør jobben sin. On topic: Hvor mye lagringskapasitet finnes det i verden dersom vi slår sammen alle verdens hardisker? 4 Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Energi lager lyd. Eg, kinetisk energi til en sten som faller og kolliderer med bakken lager varme og lyd (sikkert mer). Betyr det at man kan måle energi i desibel? Eller finne ut hvor høy desibel som vil oppstå når eg. 30 gram omgjøres til energi (e=mc^2) for så konverteres videre til kun desibel? 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Energi lager lyd. Eg, kinetisk energi til en sten som faller og kolliderer med bakken lager varme og lyd (sikkert mer). Betyr det at man kan måle energi i desibel? Eller finne ut hvor høy desibel som vil oppstå når eg. 30 gram omgjøres til energi (e=mc^2) for så konverteres videre til kun desibel? Man kan ihvertfall regne effekt i decibel. (alt kan regnes i decibel om man vil, det er bare ett forholdstall), nå er jo 30 gram ekstremt mye i en slik proses, det er 2,7 * 10^15 Joule. Om man antar alt blir lyd og lyden tar ett tidels sekund, så snakker vi 2,7 * 10^16 Watt. Eller omlag 284 dB lydeffekt, som er omlag 270 dB lydtrykk på en meters avstand. Noe som er ekstremt mye, grovt forenklet kan man si at man fortsatt har ett nivå på smertegresen (130 dB), 10 000 kilometer unna. AtW 3 Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Apropos lyd og energi. Hva skjer når lydbølger «nuller ut» hverandre, som i aktivt støyreduserende hodetelefoner? Blir lufta varmere? Lenke til kommentar
storken Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Apropos lyd og energi. Hva skjer når lydbølger «nuller ut» hverandre, som i aktivt støyreduserende hodetelefoner? Blir lufta varmere? Jeg er ganske sikker på at det ikke utvikles varme. Du må ta med lydkildene (høyttaleren og bakgrunnsstøyen): Der lages varmen. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Apropos lyd og energi. Hva skjer når lydbølger «nuller ut» hverandre, som i aktivt støyreduserende hodetelefoner? Blir lufta varmere? Nei, energien i ett større område er det samme, det er bare lokal destruktiv interferens. (for noen utenfor hodetelefonen din vil lyden være høyere) AtW 1 Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Takk ATW! Nytt spørsmål: Jeg har i de siste dagene slitt veldig med å sovne ettersom jeg hoster veldig mye. Men så fort jeg sovner så sover jeg dypt og godt gjennom hele natta. Jeg antar at irritasjonen og slimet i halsen ikke forsvinner når jeg sovner, så hvorfor hoster jeg ikke i søvne? ps. så fort jeg sovner, så holder jeg ikke de andre jeg sover med våkne sier de. Jeg hoster altså ikke uvitende i søvne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå