OnetroM Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Sir i amerikansk filmproduksjon er ikke det samme som en engelsk 'Sir'-tittel. I USA blir sir brukt mere som en høflig (eventuelt underdanig) måte å henvende seg til overordnede autoritetspersoner. Typisk i millitør sammenheng, i politiet, til lærer/rektor osv. Endret 17. oktober 2007 av Mozze Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Sir er vel hoflig. Som monsieur pa fransk, eller herr. Og sa kommer tittelen i tilleg. Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hvor mye omsettes på Oslo Børs på en dag? Når ble "russen" opprettet? Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Det spørs helt på dagen. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Fint svar!! Ble omsatt for 16 milliarder i går. Vil tro omsetningen ligger rundt 10 milliarder, gjerne litt over på gode dager. Endret 17. oktober 2007 av Jensemann4 Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har hørt at man ikke skal se på fargen rød i lengre tid. Er dette sant? Gjelder dette med andre fager også? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hva er dette? Dette finnes i gatemiljøet nede på bakken. Sensor for varmekabler? Tempratur sensor? Is sensor on a way? Eller en LDR (LightDependedResistor)? LDR= En motstand som blir mindre når den får lys på seg (mindre motstand)... Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hva er Web 2.0? Får jeg reklamere for denne forhåpentligvis utmerkede artikkelen om Web 2.0 på HWB? Tanken var nettopp at den skulle besvare spørsmålene rundt Web 2.0. Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Er bananer sunne, eller er det mye sukker i dem? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Noe fiber, litt protein og ganske mye karbohydrat i bananer. De inneholder også kalium som er godt for fyllesyke, siden kalium er godt for leveren. Red.: Mener vel på at bananer er sunne selv om de har høyt sukkerinnhold dog. Endret 17. oktober 2007 av .Marcus Lenke til kommentar
ecko Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 De inneholder også kalium som er godt for fyllesyke, siden kalium er godt for leveren. hjelper det på selve fylleshuka? er ting som er bra for leveren bra mot fylleshuka? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 De inneholder også kalium som er godt for fyllesyke, siden kalium er godt for leveren. hjelper det på selve fylleshuka? er ting som er bra for leveren bra mot fylleshuka? Plumbo, renser systemet kjapt og effektivt. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hva gjør at noen stammer? Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Hva gjør at noen stammer? Er vel at de blir nervøse. Endret 17. oktober 2007 av Rancerz :) Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 De inneholder også kalium som er godt for fyllesyke, siden kalium er godt for leveren. hjelper det på selve fylleshuka? er ting som er bra for leveren bra mot fylleshuka? Banan hjelper hvertfall mot deprimisjon.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hvor ofte skifter en gjennomsnittlig norsk* arbeidstaker jobb? Hvor mange prosent av jobbskiftene er skifte av yrke? * Norsk = norsk pass Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hva gjør at noen stammer? Er vel at de blir nervøse. Ikke de som stammer til vanlig vel, det er noe oppi hjernen tror jeg. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Hva gjør at noen stammer? Er vel at de blir nervøse. Nope "Jeg stammer ikke fordi jeg er nervøs, jeg er nervøs fordi jeg stammer" var det en smarting som sa. Stamming kommer av et eller annet feil i talesystemet vårt, og er nærmest en gåte mtp. behandling. Finnes sikkert mange ulike behandlingsmetoder, men mange(eller alle?) har en kortsiktig effekt, slik at en må finne andre alternative metoder. edit: Sjekk forøvrig ut øverste link i signaturen min om du vil leser mer om stamming. Endret 17. oktober 2007 av Ozelot Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har hørt at man ikke skal se på fargen rød i lengre tid. Er dette sant? Gjelder dette med andre fager også? Jeg har ikke hørt det og kan ikke se noen grunn til at det skal være sant. F.eks finnes det røde solbriller, røde nattbriller osv uten at det står noen advarsler mot fargen. Rød påvirker øyet akkurat som de andre fargene bare at de fanges opp av tapper i øyet beregnet for rød farge. Jeg kan ikke tenke meg til hvorfor det skulle være noe fare forbundet med det. Hvit farge er sammensatt av alle fargene inkludert rødt. Hvis rødt hadde vært farlig ville også hvitt vært det. I hvilken sammenheng har du hørt det? Hva er dette? Dette finnes i gatemiljøet nede på bakken. Det er en kapasitiv sensor for is. Dersom det legger seg is oppå den så endres kapistansen mellom de to metalldelene. Dette registreres av en regulator som slår av og på varmekablene etter behov. I tillegg er det nok innebygget en temperatursensor, men den er neppe synlig. Temperatursensoren gir ytterligere informasjon om det er behov for å slå av eller på varmekablene. Fortausvarme er ofte basert på elektrisk oppvarming men det begynner å bli litt vanligere med vannbåren varme nå. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Rød påvirker øyet akkurat som de andre fargene bare at de fanges opp av tapper i øyet beregnet for rød farge. ...samt at rødfargen gjør at øyet er bedre vant med mørket. Eksempel: Hvis du bytter til røde lys om kvelden, vil du lettere kunne se i mørket hvis du går ut, enn om du hadde hatt hvite lys i huset. Derfor de har røde lys i ubåter om natten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå