Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Spm nr 1: Er dette dokumentert? Husker jeg har forsøkt å undersøke en del tidligere om drømming, men klarte ikke å finne så mye interessant forskning jeg klarte å stole på.

At man kan ha "lucid dreams" er dokumentert vitenskapelig, blant annet gjennom arbeidet til Stephen LaBerge. Men de ulike metodene som sirkulerer på nettet er dog i de fleste tilfeller mer basert på "prøving og feiling" heller enn vitenskapelige data.

Spm nr 2: Er man godt uthvilt om morgenen dersom "sinnet" våkner rett etter kroppen sovner, mens kroppen sover hele natten?

Såvidt meg bekjent har ikke "lucid dreams" noen negativ effekt på søvnen. Det vil uansett begrense seg selv, da et normalt menneske vil gå gjennom vekslende søvnfaser i løpet av natten hvor kun deler er REM-søvn (dvs drømmesøvn). Og siden man går inn og ut av REM-søvn flere ganger om natten vil man neppe i praksis oppnå "lucid dreams" i alle REM-faser i løpet av natten. Man vil i praksis ha både "vanlige" og "lucid" drømmer i løpet av natten selv om man går inn for det sistnevnte.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Hvorfor blir akkurat "gris" brukt som skjellsord :

-gammel gris

-din gris !

-du skal få grisebank !

-hyle som en stukken gris (mange dyr hyler jp når dem har vondt , ikkeno merkverdig med det)

-svinesti (ser vel ikke akkurat delikat ut med kuskit heller.......)

Grisepen er jo forsåvidt positivt.....he he.

Hunder f.eks spiser sin egen dritt , er det noe bedre egentlig ;)

Lenke til kommentar

-gammel gris

-din gris !

-du skal få grisebank !

-hyle som en stukken gris (mange dyr hyler jp når dem har vondt , ikkeno merkverdig med det)

Det er jo ikke bare gris som blir brukt som skjellsord? Gås, Hund, Ku, Rotte osv brukes jo også som skjellord.

AtW

Lenke til kommentar

en av legene på helsesenteret her jeg bor har anbefalt cola for å fikse vondt i halsen. Er det noe som helst sannhet i det?

Cola var jo originalt laget som en hostesaft! Det var også blandet med Kokain :) Men det er snakk om mange år siden, sikkert en dårlig hostesaft.

Edit, skrivefeil

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar

-gammel gris

-din gris !

-du skal få grisebank !

gris.jpg

Jeg tror dette har litt med det å gjøre. Mange har vel det inntrykket av at griser liker å kose seg i gjørme.

Lenke til kommentar

en av legene på helsesenteret her jeg bor har anbefalt cola for å fikse vondt i halsen. Er det noe som helst sannhet i det?

Cola var jo originalt laget som en hostesaft! Det var også blandet med Kokain :) Men det er snakk om mange år siden, sikkert en dårlig hostesaft.

Edit, skrivefeil

Men cola fungerer mot dårlig mage og diaré.

Lenke til kommentar

Edit, skrivefeil

Den har jeg hørt mange gang fra en snill mor, men det er vel bare en folkemyte.

Lenke til kommentar

Edit, skrivefeil

Den har jeg hørt mange gang fra en snill mor, men det er vel bare en folkemyte.

Men jeg har prøvd det, og det har faktisk fungert. Enten så fungerer det eller så er det bare placébo.

Lenke til kommentar

Som kjent var det en heftig dusør på bin Ladens hode. Amerikanske spesialsoldater klarte til slutt å henrette han i et raid. Så spørsmålet mitt er. Han som skøyt og drepte bin Laden, får han dusøren, eller går den på en måte til det amerikanske militære, siden han jobbet på det tidspunktet under dem?

Lenke til kommentar

Det er ingen selvfølge at dusøren blir utbetalt.

Den er ment for folk som gjør jobben lettere for USAs etterretning ved å gi dem viktig informasjon, ikke for den amerikanske soldaten som fulgte ordre og skjøt.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/pakistan/8488218/Osama-bin-Laden-will-the-25m-bounty-be-paid.html

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har kongefamilien etternavn? Så og si alt du gjør trenger du jo etternavn for (avisabonnement, bankkonto, visakort, innmelding i sportsklubb etc.).

De bruker Rex som etternavn.

Rex er latin for konge.

De kan også bruke ordet Kong eller Dronning foran egennavnet (og da staves disse ordene med stor forbokstav som egennavn), eller danne etternavn etter sin fars eller morn egennavn. Harald kan altså hete både Kong Harald, Harald Rex eller Harald Olavsson (oppkalt etter Kong Olav).

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer et hologram? Eller mer spesifikt, hvordan får man lyset til å reflektere/skape reflektasjonsillusjonen fra et punkt i lufta?

http://www.youtube.com/watch?v=thOxW19vsTg

http://www.youtube.com/watch?v=TGbrFmPBV0Y

For det har seg slik at e.g. 2Pac ser ekte ut i ihvertfall flere forskjellige vinkler samtidig, om ikke alle. Det kan sees ettersom publikumsvideoer også ligger på youtube.

Endret av T.O.E
Lenke til kommentar

Den første videoen ser i hvert fall ut som ganske ordinær blue-screen, med det tillegget at de synkroniserer bevegelsene til kameraene i de to studioene. Dvs. han mannlige programverten ser egentlig ikke dama, selv om han sier det. Avsløringen er den blå haloen rundt henne. (Green-screen ville fungert bedre)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...