Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Hvorfor har ikke kvinner adamseple ?

De har. :)

adamseple, fremspring på halsen, dannet av skjoldbrusken i strupehodet; omgir stemmespalten og er sterkere utviklet hos menn enn hos kvinner. Navnet skal skrive seg fra en forestilling om at Adam satte den forbudne frukt i halsen.

wiki står det at den er "mer fremtredende".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor stor plass tar hele diskusjon.no inkl. bilder og vedlegg?

Jeg spurte om det en gang, og hvis jeg husker rett så fikk jeg til svar ca 7 GB. Men det er ei stund siden, mulig det er mer nå. Husker at jeg ble så overrasket over at det var så lite, og at serveren vare bare en liten klump.

Endret av Xecuter88
Lenke til kommentar
Hvor stor plass tar hele diskusjon.no inkl. bilder og vedlegg?

Jeg spurte om det en gang, og hvis jeg husker rett så fikk jeg til svar ca 7 GB. Men det er ei stund siden, mulig det er mer nå. Husker at jeg ble så overrasket over at det var så lite, og at serveren vare bare en liten klump.

Serverene tar en god del plass skal jeg si deg. Det er CPUene og RAMen som tar plass.

7GB er ikke så mye nei, men det er et diskusjonsforum, og jeg vil gjette på at det har økt til en kanskje 8-9 GB nå.

Lenke til kommentar

Jeg vil minne om reglene for tråden:

Ingen support: Dette er ikke en tråd der du skal spørre om dataproblemer, hvilken mobil du bør velge, om samlivsproblemer eller andre irrelevante ting. Dette har vi andre tråder og kategorier til.

Ingen off-topic: I denne tråden stiller man spørsmål om snedige ting man lurer på, og svarer på disse. Man diskuterer ikke gårsdagen med konen, eller hvilket skjermkort som er best. Hold dere til emnet i tråden.

Ingen flooding: For at tråden ikke skal bli rotete, og at alle skal få svar på sine sprøsmål, kan det være lurt å ikke floode tråden med nye spørsmål. Da blir det vanskligere å få svart på alle spørsmålene, og tråden blir mer rotete. (Regel lagt til etter ønske fra Isbilen)

Lenke til kommentar

Nå som stormen har lagt seg prøver jeg meg på nytt:

Hvor stor er ekornbestanden i Norge?

Jeg kjører Sundvollen - Sylling - Lierskogen daglig og det er flate ekorn i veien hver eneste uke. Hvis den strekningen er representativ for dette landet må det være ufattelig mye ekorn rundt omkring

Lenke til kommentar

Fra wiki:

Utbredelse i Norge

I Norge finnes arten rødt ekorn som hovedsakelig holder til i barskog, også så langt nord som i Finnmark, og i bjørkeskog på fjellet. Antallet ekorn varierer fra år til år, de år hvor man har spesielt mange ekorn, benevnes gjerne ekornår.

Lenke til kommentar

Når jeg var rundt 7 år og gikk til skolen en mørk vintermorgen så jeg oppover. Månen var fortsatt synlig, og ved siden av var det en ganske stor stjerne, ca rett over meg. jeg var litt fascinert av den så jeg så på den litt til. Plutselig ble den mindre og mindre, helt til den forsvant; iløpet av 3 sekunder :ermm: Kan noen forklare hva som skjedde med den stjernen?

Lenke til kommentar

Hmm.. ca 1998. Kanskje Knut Jørgen Røed Ødegård vet om det skjedde noe spektakulært på himmelen på det tidspunktet?

Kanskje det var en geostasjonær satellitt som dreide sakte med jordas rotasjon slik at de reflekterte solstrålene fra solcellepanelene ikke reflekterte i din retning lengre?

Lenke til kommentar
Du må bli britisk statsborger først, hvis du så blir adlet kan du kalle deg Sir.

Eventuelt kan du gå på resturant Den Gule Måke i junaiten, da blir du også automatisk sir. :p

Aha! Da er det bare å flytte til Storbritannia å bli statsborger der :!:

Eller dra til Den Gule Måke og bli kalt sir en liten stund mens jeg spiser.

Men, hvordan blir man adlet? :whistle:

Lenke til kommentar
Når jeg var rundt 7 år og gikk til skolen en mørk vintermorgen så jeg oppover. Månen var fortsatt synlig, og ved siden av var det en ganske stor stjerne, ca rett over meg. jeg var litt fascinert av den så jeg så på den litt til. Plutselig ble den mindre og mindre, helt til den forsvant; iløpet av 3 sekunder :ermm: Kan noen forklare hva som skjedde med den stjernen?

En sky som kommer i veien kanskje?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Aha! Da er det bare å flytte til Storbritannia å bli statsborger der :!:

Eller dra til Den Gule Måke og bli kalt sir en liten stund mens jeg spiser.

Men, hvordan blir man adlet? :whistle:

Man blir ikke adlet i Norge, så du må nok gi opp statsborgerskapet ditt. Nærmeste er vel å få en prinsesse/prins på kroken, men tror du er litt for gammel for Ingrid Alexandra.

Lenke til kommentar

Man kan ikke søke om å bli adlet i Storbritannia, man blir enten født som adel fordi foreldrene er adelige, eller man kan gjøre seg fortjent til det og bli adlet av dronningen. Også i andre europeiske land som f.eks Sverige og Danmark finnes det adel utenfor kongehuset. Men i Norge har det kun vært én adelig person i nyere tid (de siste hundreårene), og det var baronen på Rosendal. I den norske grunnloven finnes det intet rom for adel utenfor kongehuset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...