Mladic Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 (endret) Nei, min intensjon er ikke å gjøre dem sinna, men jeg pleier å kalle mine venner for ulike ting, bare for å spøke med dem. Det er flere tilfeller at mørkhudede overreagerer ved enkelte harmløse ting, og kaller det rasisme, selv om det ikke er det. De mørkhudede skal alltid dra frem at de er mørke, som en argumentasjon, for at de blir behandlet dårlig eller ikke får det som de vil. Et eksempel er "mokkamann"-hendelsen, som satte all negativitet mot Plumbo. Hvordan kan mokkamann være mindre rasistisk enn snømann (som jeg tror skal være et skjellsord mot nordmenn)? Noen mener at dette trekker tråder fra slavetiden, noe det ikke gjør i det hele tatt, fordi ordet er nytt og ble ikke brukt for noen hundre år siden. Poenget er at jeg lurer på hvorfor mørkhudede reagerer mer enn alle andre folkegrupper på rasisme og nedsettende ord om deres rase. Endret 19. april 2012 av Eksboks Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=mODqQvlrgIQ&feature=g-u-u&context=G2b85ee3FUAAAAAAAHAA Hvordan fungerer dette? Hvordan har det seg at vi ikke klarer å se vannet renne nedover selv om vi tydelig hører at det gjøres? Endret 20. april 2012 av T.O.E Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 24hz lyd og 24fps filming. Samme prinsippet som at kjørende bilhjul på film av og til ser ut som om de står stille. Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Ville en blind person fått effekt av å ta LSD, flein eller andre psykedeliske stoffer? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Selvfølgelig ville de det? Det er jo ikke SYNET som blir ruset... Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Ville en blind person fått effekt av å ta LSD, flein eller andre psykedeliske stoffer? http://freak.no/forum/showthread.php?t=205656 http://freak.no/forum/showthread.php?t=211610 Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Selvfølgelig ville de det? Det er jo ikke SYNET som blir ruset... Ups, feil fra min side, beklager. Det jeg egentlig lurte på var hvordan hallusinasjoner blinde får. Men fikk svar fra Überadri. Lenke til kommentar
Potetskruen Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Hvorfor dugger det på blader og gress om morgenen? Temperaturen øker jo gjerne i disse timene, og da ville jeg tro at lufta blir i stand til å holde på mer fuktighet - ikke mindre. Endret 20. april 2012 av Potetskruen Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Vill gjerning følger: Duggen har blitt dannet i løpet av natten. Den oppstår ikke om morgenen. 1 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Hvilket skolesystem er sett på som det "beste"? Jeg tenker på de med best resultat samtidig som de ikke pisker elevene, om dere skjønner. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Finland sitt skolesystem regnes som det beste. De har sluttet å satse mot elite-elever. Målet deres er at alle elevene skal bli gode nok, og ikke dropper ut. Og det lykkes de i. Og de stiller strenge krav til lærerne. Læreryrket i Finland er et statusyrke. Jeg bruker mobilen, og kan ikke lette opp troverdige kilder. Endret 20. april 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Har noen regnet på om røyking egentlig kan være lønnsomt for samfunnet? Jeg innbiller meg at staten sparer ganske mye penger på folk som dør tidligere (men da etter pensjonsalder) i tillegg til avgiftene på salg. Er det mulig at dette til sammen er mer penger enn kostnadene forbundet med røyking? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 (endret) Har noen regnet på om røyking egentlig kan være lønnsomt for samfunnet? Jeg innbiller meg at staten sparer ganske mye penger på folk som dør tidligere (men da etter pensjonsalder) i tillegg til avgiftene på salg. Er det mulig at dette til sammen er mer penger enn kostnadene forbundet med røyking? Røykere legger beslag på svært mange sykehusdøgn før de dør av kols eller lungekreft. Røykedøden er en laaangsom og smertefull måte å dø på. Sykehusdøgn er svært dyre. Så jeg tviler på om du har rett. For noen år siden ble jeg lagt inn ei uke på lungeavdelingen i Trondheim (fordi jeg hadde pådratt meg dobbeltsidig lungebetennelse). De fleste av pasentene der var langtidspasienter med kols og lungekreft. De fikk stadige doser med dempende og smertestillende medisin. De krevde stadig tilsyn. Han jeg delte rom med hadde kols og var for dårlig til å delta i sin datters begravelse noen få km unna (hun hadde visst dødd i en ulykke). Så en av pleierne satt ved sengen hans i den timen begravelsen varte og holdt ham i hånden, mens et stearinlys brant på nattbordet. Han var der da jeg ble innlagt og han var der da jeg ble utskrevet. Hvor mange måneder han var der og "okkuperte" ei dyr sykehusseng vet jeg selvsagt ikke. Man han var som sagt ikke den eneste av sitt slag på den avdelingen ... Endret 21. april 2012 av SeaLion 5 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Det var noen som nevnte at man kunne opprette en emailadresse som bare varer noen timer og forsvinner igjen? Tenkte å lage en jukse-facebook konto så jeg kan logge inn på spotify. Men gidder ikke å ha en fb-konto liggende. Husker ikke hva nettstedet het. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Det var noen som nevnte at man kunne opprette en emailadresse som bare varer noen timer og forsvinner igjen? Tenkte å lage en jukse-facebook konto så jeg kan logge inn på spotify. Men gidder ikke å ha en fb-konto liggende. Husker ikke hva nettstedet het. http://mailinator.com/ Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 mailinator.com er visst ikke godkjent som "gyldig" adresse til å registrere på face. Men jeg fant på en anna adresse på gmail og regga med den. Trenger egentlig bare et brukernavn og passord jeg kan stappe inn i Spotify, og aldri bry meg mere om fb-kontoen Det funka. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Hva heter den type matematikk hvor summen av to tall er lik det største tallet? I den samme typen matematikk er produktet av to tall lik summen av de to (regnet med vanlig matematikk). Så da blir det noe slikt: 3*5 = 8 og 3+5 = 5 Noen som vet hva det heter? Lenke til kommentar
kim009 Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 (endret) 3. China wants to avoid financial collapse of their economy. In order to do this, China must raise their gross national product rate by 33%. China's economy is structured so that if the 33% increase in GNP is reached, than it is possible for a 50% GNP increase. Of the following statements listed below, which one must be true if we are to assume the above statements are also true? A. China's economy will fall, if China's 50% increase in GNP is unattainable. B. China's GNP will not have a 50% increase, if its economy falls. C. The economy of China will not fall, if it can obtain an increased GNP of 50%. D. A 17% GNP increase will be unattainable, if China continues to suffer national conflict. E. A 71% increase is possible, if the 33% brink is achieved, and the 50% GNP increase is attainable. A er satt som riktig. Hvorfor det? Jeg sto mellom A eller B, og valgte B. Trudde A var feil siden en omstrukturering i økonomien kunne ført til at de oppnådde 33% men ikke 50%. Men B virke mer riktig siden de ikke vil ha en 50% vekst om økonomien faller... eller kortvarig fall kan jo gjøre B feil også. Er det meningen at man skal gå utfra at premissene for slike spørsmål ikke kan endres uansett hvor teit det her er at man ikke endrer på den økonomiske strukturen om den ikke fungerer. For om de ikke har lov til å endre den økonomiske strukturen så blir jo A riktig. Endret 21. april 2012 av kimg85 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Hva heter den type matematikk hvor summen av to tall er lik det største tallet?I den samme typen matematikk er produktet av to tall lik summen av de to (regnet med vanlig matematikk). Så da blir det noe slikt: 3*5 = 8 og 3+5 = 5 Noen som vet hva det heter? Tropisk geometri. Grunnen til at det kalles "tropisk" er rett og slett at han som fant opp denne matematikkformen var fra Brazil, altså fra tropene. Geometri kalles det fordi denne typen matematikk ble oppfunnet for å beskrive kompleks geometri. Kurver blir beskrevet med rette linjer for å forenkle utregningene. http://en.wikipedia.org/wiki/Tropical_geometry Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 (endret) Hvis jeg har forstått ting riktig, så skiller en varmelampe/reflektorovn ut lys som varmer opp objekter i nærheten, snarere enn å varme opp lufta rundt. Derfor kan de godt plasseres høyt oppe på veggen. Jeg har sett at slike lamper på kafeer er dekket av en "netting". Reduserer dette effektiviteten på lampen? Hvis vi sier at denne varmelampen har 1mm2 beskyttelse på hver 1cm2, taper man da 10% varme fordi beskyttelsen hindrer lyset å nå frem dit det er ønskelig? Jeg aner ikke om jeg klarte å forklare dette på en god nok måte. Endret 21. april 2012 av Kakofoni Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå