Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Min mening er at rompetørk ikke er seksuelle handlinger, og selv om jeg er heterofil er kjønn likegyldig når det bare er snakk om vask.

hehe, for meg er det bare mindre ubehagelig vis det er en kvinne, det har jeg merket på meg selv når jeg har vært så (u)heldig åovernattet på sykehus.

Jeg føler jeg får små frysninger gjennom hele kroppen, hvis en 53 år gammel hjelpepleier med skrukkete fingre etter en lang karriere med rumpevasking, skal skrubbe min rectum.

Uansett kjønn? :p

Nei, får litt turn on, hvis hjelpepleieren er en transe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje ikke så snedig, men hva lukter "weed" av? Har i lengre tid kjent en litt sur-aktig lukt komme fra naboen. Jeg kommer fra et røykende hjem så jeg vet at det ikke er vanlig tobakk. Jeg har alltid hørt at hasj/marijuana/weed skal ha en litt søtlig lukt, men denne er mer sur enn noe annet.

Det kan godt være marijuana du kjenner - er en forholdsvis stram lukt, som kan oppfattes som sur-aktig. Veldig lett gjenkjennelig.

Lenke til kommentar

I motsetning til hva man kanskje skulle tro, er ikke toppidrett særlig sunt - det er mye bedre for helsa å være passe aktiv enn å presse seg til det ytterste hele tiden. Mange av de omkomne har også en medfødt, skjult hjertefeil.

Endret av Isbilen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke de som virkelig presser seg fysisk. For det gjør ærlig talt ikke en fotballspiller på samme måte som langrennsløpere, langdistanseløpere o.l

Om ikke jeg tar feil er det en hel del flere fotballspillere enn langrennsløpere her til lands. (Igjen, min antakelse, om noen har faktaopplysninger å korsfeste meg med så kjør på.) Om man antar at sjansen for å falle om død er den samme for fotballspillere og langrennsløpere vil det da være en del flere fotballspillere som faller om enn langrennsløpere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Ikke de som virkelig presser seg fysisk. For det gjør ærlig talt ikke en fotballspiller på samme måte som langrennsløpere, langdistanseløpere o.l
Om ikke jeg tar feil er det en hel del flere fotballspillere enn langrennsløpere her til lands. (Igjen, min antakelse, om noen har faktaopplysninger å korsfeste meg med så kjør på.) Om man antar at sjansen for å falle om død er den samme for fotballspillere og langrennsløpere vil det da være en del flere fotballspillere som faller om enn langrennsløpere.

Eg visste dette kom. Derfor prøvde eg så godt eg kunne å få med alt av type kondisjonsidretter. Derav O.L.

Det er klart flere fotballspillere enn langrennsløpere. Men siden disse andre idrettsfolkene tyner seg så ufattelig mye mer enn fotballspillerne gjør (De ligger jo stort sett i store smerter og vrir seg under kampene) så synest eg det er rart at dette hjertegreiene omtrent ikke skjer med disse idrettsfolkene.

Lenke til kommentar

Nå handler dette om de som er i media. Såkalte toppidrettsutøvere.

Fotball spilles neppe så ofte av 3 milliarder mennesker at alle disse 3 mill. kan si at "vi driver med fotball".

Sammenligner man fotball med andre idretter så synest eg det er påfallende mange som "faller om".

Lenke til kommentar

Det er vel egentlig irrelevant hvor mange i verden som spiller fotball, det som er relevant er hvor mange spiller fotball på et nivå som fører til pressedekning hvis de kollapser, og hvor mange andre idrettsutøvere i andre idretter blir dekket av media når de kollapser?

Det er ikke sikkert at en friidrettsutøver av under topp100 som dør på treningstur blir dekt av media, men om han hadde død på arena så hadde det blitt dekt. Men det er ikke mange minuttene i året disse konkurrerer i forhold til fotballspillere. (De trener nok mye mer, men er ikke i en konkurransesituasjon like lenge)

Jeg har også tenkt tanken at det er rart at det er fotballspillere som kollapser "så ofte" i forhold til andre... Har ikke hørt om andre idretter der noen han kollapset og omkommet. Men folk er kanskje mer opptatt av fotball i media?

Lenke til kommentar

Dr Jonathan Hill, a consultant cardiologist at King’s College Hospital, London, added: “Fabrice Muamba was probably just unlucky. You can develop a problem with the heart out of the blue.

Dr Steve Cox, of charity Cardiac Risk in the Young, said: “Every week in the UK, 12 apparently fit and healthy young people, under the age of 35, die from undiagnosed cardiac conditions. We want all young people to be aware of the importance of cardiac screening and to have the opportunity to be tested.”

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Speedy-treatment-by-Tottenham-staff-gave-Bolton-Fabrice-Muamba-best-chance-article880385.html

... Tydeligvis er det bare media som får det til å virke som det er farlig å være fotballspiller.

Lenke til kommentar
Tar jeg ikke feil så spilles fotball av drøyt 3 milliarder mennesker.

For det første kan du nok bytte ut "spiller" med "ser på".

For det andre så kan du nok halvere tallet.

For det tredje kan du nok bytte ut fotball med verdens mest sette sport, cricket. Glem dette punktet. Cricket er vist bare nr 2.

Da tror jeg du treffer langt bedre.

Som en sidenote kan jeg si at jeg antar de aller fleste såkalt fotballinteresserte utøver interessen i liggende/sittende stilling på sofaen.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har i det siste blitt klar over at noen lyder/kombinasjoner av frekvenser skaper en litt plagsom "during" i hørselen min. Det er et rent sansemessig fenomen, men jeg kan også føle øret mitt reagere refleksivt på frekvensene. Dette er konsekvent, det er alltid samme lyder som skaper samme opplevelse. Det kan nesten virke som hørselen min oppfører seg litt som en sprengt høyttaler. Andre som opplever dette?

Hva kan dette fenomenet skyldes? Kan det være at øremuslingen ikke er utformet slik det skal være, slik at det oppstår interferens, etc. innover i øret? Eller kan det være en hørselskade av noe slag, for eksempel en skade i trommehinnen som forvrenger enkelte frekvenser i noen grad? Etc.

Dette er forresten ikke ment som legehjelp, for det er ganske umerkbart, nesten sånn som "floaters" og lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...