aklla Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Det er absolutt ikke umulig, virker mye mer sansynlig enn noe annet som har kommet frem Når jeg tenker meg var det ett grovt rør som gikk ned bak en garderobe som det muligens kan gå regnvann i. Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Hvorfor blir det "mer" stivelse i en kokt potet enn i en rå potet? Altså at jodløsningen viser mye mer farge på kokt enn på rå Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 (endret) Ikke "mer" , men ved kokeprosessen blir membraner ødelagt. Både cellemembran og membran rundt stivelseskorna (amyloplastene). Dermed kommer jod-komplekset I3- lettere inn i amylosespiralene. Amylose er den formen av stivelse som lar seg farge av jod. Legg også merke til at varmer man opp en stivelsesløsninga retter spiralene seg mer ut og jodkomplekset løsner og finner ikke den konfigurasjonen som gir fiolettfargen. Ved nedkjøling får man fargen tilbake. Endret 2. april 2012 av kjellms Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Hvor stort areal av jordkloden er asfaltert? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 (endret) Mindre enn 1% ifølge denne linken. http://wiki.answers....ered_in_asphalt Endret 2. april 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Mindre enn 1% ifølge denne linken. http://wiki.answers....ered_in_asphalt Det ville overraske meg om tallet ikke var langt under 1%. AtW 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Gitt at 70 % av kloden ikke kan asfalteres, og den "vestlige verden" (med høy asfaltandel på veiene) utgjør en svært liten del av de gjenværende 30 %, og veier utgjør en veldig liten del av arealbruken... Tror vi snakker noen nuller etter komma. 1 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Gitt at 70 % av kloden ikke kan asfalteres Marginalt, men... 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Gitt at 70 % av kloden ikke kan asfalteres Marginalt, men... About 71% of the surface is covered by salt water oceans, with the remainder consisting of continents and islands which together have many lakes and other sources of water that contribute to the hydrosphere. Avrundingen ned til 70 % var bevisst. 7 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Jeg vet dette ikke er det helt rette stedet å spørre, men desperate tider krever desperate tiltak. Det er en Telenor-reklame om mobildekning, og jeg lurer så fryktelig på hva sangen i den reklamen heter! Noen som vet? Forumet har en egen seksjon for musikk. I den delen er det en egen tråd for å identifisere musikk. AtW Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Ett innlegg er flyttet til Hva heter sangen/artisten? Dette er tråden får snedige ting man lurer på, ikke andre ting man lurer på. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Hva slags ledighet skyldes arbeidsledigheten i Norge? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Hva slags ledighet skyldes arbeidsledigheten i Norge? får ikke/vil ikke/kan ikke jobbe? 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Oppfølgingsspørsmål : hvorfor ikke ? ( jeg ønsker å vite om alle vet hvorfor folk ikke får jobb) Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Oppfølgingsspørsmål : hvorfor ikke ? ( jeg ønsker å vite om alle vet hvorfor folk ikke får jobb) Så du sier at du lurer på om alle vet hvorfor det er noen som er uten jobb? hvis du mener bokstaveligtalt alle, så nei, alle vet ikke hvorfor det er noen som ikke får jobb. 1 Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Hva heter tuppen på skolissene som er laminert? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 (endret) Oppfølgingsspørsmål : hvorfor ikke ? ( jeg ønsker å vite om alle vet hvorfor folk ikke får jobb) Så du sier at du lurer på om alle vet hvorfor det er noen som er uten jobb? hvis du mener bokstaveligtalt alle, så nei, alle vet ikke hvorfor det er noen som ikke får jobb. jeg lurer på om alle kjenner til alle årsakene til at mange står uten jobb ? Man hører jo om at enkelt beskylder folk for å være late , men ofte stemmer ikke det. Mange tror at folk er uten jobb fordi de er lata mens i virkeligheten er det fordi de er for syke til jobbe andre ganger går det lit på rasisme og tryne faktoren Endret 3. april 2012 av den andre elgen 1 Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Hvorfor stod mange i bygg- og anleggbransjen uten jobb etter/under finanskrisen? Hvorfor påvirket boligkrisen i USA, byggebransjen i Norge? Oppfølgingsspørsmål : hvorfor ikke ? ( jeg ønsker å vite om alle vet hvorfor folk ikke får jobb) Så du sier at du lurer på om alle vet hvorfor det er noen som er uten jobb? hvis du mener bokstaveligtalt alle, så nei, alle vet ikke hvorfor det er noen som ikke får jobb. jeg lurer på om alle kjenner til alle årsakene til at mange står uten jobb ? Man hører jo om at enkelt beskylder folk for å være late , men ofte stemmer ikke det. Mange tror at folk er uten jobb fordi de er lata mens i virkeligheten er det fordi de er for syke til jobbe andre ganger går det lit på rasisme og tryne faktoren Arbeidsledigheten hos innvandrere har redusert seg betraktelig de siste årene, så det har blitt mye mindre rasisme i jobbene enn tidligere. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 jeg lurer på om alle kjenner til alle årsakene til at mange står uten jobb ? Nei, alle vet ikke alle årsaker. De som vet flest årsaker er de som jobber med/forsker på det emnet vil jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå