Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ennå ikke påvist at det er noen høyere andel prester, katolske eller andre, i gruppen pedofile?

De har ikke lov til å ha seksuell omgang med kvinner. Da er vel førpubertale gutter det beste du får.

De har ikke lov å ha seksuell omgang med noen.

Lenke til kommentar

Hvorfor er LED pærer så sinnsykt dyre? Var på butikken i dag å så en 7 watts LED pære til 250 spenn. Er de virkelig så mye dyrere å produsere enn vanlige pærer eller er det for å dekke tapet av salg av ordinære pærer som varer mye kortere?

Lenke til kommentar

http://www.ehow.com/...expensive_.html

De er dyre å lage, ja.

Mye dyrere enn de gamle pærene som enkelt fortalt er en metalltråd i en glasskuppel.

LED-pærene er elektronikk.

Norge er et kaldt land.

En pære på 60W skaper 60W varme.

Hvis pæra er i et rom som trenger oppvarming fra termostatstyrte ovner, sparer du ingenting på å kjøpe sparepærer.

Hvis pæra bidrar mindre til oppvarmingen, vil bare termostaten slå på ovnen oftere.

Resultatet blir det samme.

Og du svir av mer penger på selve pæra enn nødvendig.

Nå kommer sommeren.

Mer varme i stua er kanskje ikke ønskelig.

Da sparer du strøm ved å bytte til sparepærer.

Utepærer bør også være LED, men sjekk at de tåler klimaet først. Ikke alle moderne greier takler varierende luftfuktighet og temperatur utendørs.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, ikke hvis du har termostatstyrte, elektriske ovner, og vil bruke LED innendørs.

Du sløser masse penger på LED-pærer, men strømregninga er den samme.

Hvis du skaffer den varmen du trenger på måter som er mer effektive enn panelovner, kan du spare strøm med LED.

Vedovn, varmepumpe osv...

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Det er vel ennå ikke påvist at det er noen høyere andel prester, katolske eller andre, i gruppen pedofile?

De har ikke lov til å ha seksuell omgang med kvinner. Da er vel førpubertale gutter det beste du får.

De har ikke lov å ha seksuell omgang med noen.

joa, men se deg rundt, sjekk i avisa, da får du fort øye på hvor mange prestar som he gjort ett eller anna seksuelt med mindreårige.

Lenke til kommentar

joa, men se deg rundt, sjekk i avisa, da får du fort øye på hvor mange prestar som he gjort ett eller anna seksuelt med mindreårige.

og sjekker du avisene enda nøyere så får d uog øye på hvor mange overgrep som skjer av personer som ikke er prester.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting:

På noen dvd-covere så er det fire "inntrykk" rundt der dvd-platen skal ligge. Disse er ment for at fingrene skal kunne gripe ned og "under" dvd-platen får å ta den ut. Men så har noen slike covere plutselig en kant som hindrer det!

Mulig å forstå hva jeg mener?

Hvorfor er det slik? Ødelegger jo hele hensikten.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Du griper etter halmstrå nå. Prester er ikke mer pedofile en andre.

Nå er jeg ingen ekspert på den katolske kirkes mer mørke aktiviteter, men noe som vel gjør at disse prestene nevnes ofte er vel, i tillegg til at de faktisk var prester, det var en ring som ble beskyttet av høyere makter, no pun intended. Organisert pedofile overgrep er hakket værre enn ett enkelttilfellet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, og det faktum at det er kirken. For min del er det verre, i den grad det går an å kategorisere det, at en Prest gjør det e enn Ola Nordmann. Dette har med hvilken type person en Prest skal være.

Men føler denne diskusjonen er langt utenfor trådens tema.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det altså. Hvis du har vært snill, men bare sørpe dritings så kan de vel ta deg med "for å passe på deg". Hvis man får bot, så er det som oftest fordi man har gjort noe annet. Ikke helt sikker på dette, men det er dette inntrykket jeg har etter å ha googlet det.

Før hadde man jo noe som ble kallet for løsgjengerloven.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...