Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, la oss begrave stridsøksa og få inn noen snedige spørsmål som ikke er datamaskin/OS-orientert (det finnes det mange andre avdelinger for på diskusjon.no).

Hvor hen da? Der jeg kan spamme med data spørsmåla mine.

Dessuten en side tilbake så var det masse raspebolle shit så datamskiner gjør ikke dette så ille...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det var et reelt spørsmål som kunne hørt like mye hjemme her som i datakategorien. At folk alltid skal klage over spørsmål og ting folk lurer på går meg på nervene. Om dere slutter å klage over slikt så har vi en halv til en side mindre med tull. Det er dere som klager som lager Off-Topic og ikke spørsmålet selv. Skjerp dere.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Spørsmål

Hva er forresten poenget med å rakke ned på noe som ikke er det vi liker/har? slik som apple vs android, nikon vs canon vs sony vs pentax, Windows vs Apple OS, BMW vs Mercedes

Ikke noe sikkert svar men jeg antar det har med at de fleste merkevarene du her nevner er eksempler på relativt dyre varer og når folk handler noe sånt så gjør de ofte en grundig undersøkelse i forkant av kjøpet der de vurderer hva som passer til deres behov. Når innkjøpet er foretatt er det mange som forveksler sitt behov med andres behov og der oppstår nok de første konfliktene. I tillegg er det jo en kjensgjerning at man ofte ønsker å forsvare et dyrt kjøp, det kan jo være kjipt å oppdage at man har kjøpt katta i sekken (android, nikon, sony, windows, bmw/mercedes) :p

Lenke til kommentar

Hva heter det stoffet/maten(?) som får smaken på andre ting til å forandre seg midlertidig? Mener å huske å ha lest om noe slikt. Er det lovlig i Norge, hvor kan jeg få tak i det?

Eller husker jeg helt feil?

Miraculin.

Trur ikke du får kjøpt det i norge, men det skal være lovlig å importere det. En venn av meg gjorde det uten problemer.

Det produseres for det meste i vest-afrika, der bærene det ekstraheres fra vokser vilt.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Dette er tre spørsmål som omhandler litt samme tema:

1) Kunne man ha sett bombene over Hiroshima/Nagasaki fra rommet?

2) Om ikke, kunne man ha sett "Tsar Bomba"?

3) Dersom du tok alle verdens atom-/hydrogenbomber og detonerte dem samtidig på samme plass, si midt i USA, hvor langt i hver retning ville ødeleggelsen strekke seg?

Lenke til kommentar
1) Kunne man ha sett bombene over Hiroshima/Nagasaki fra rommet?

Ja.

Det ytre rom, verdensrommet eller bare rommet er astronomiske begreper på det som er utenfor jordatmosfæren. Den offisielle og mest aksepterte grensen mellom jordatmosfæren og verdensrommet er på 100 km høyde. Og jeg er ganske sikker på at disse bombene var godt synlig 10 mil unna, forutsatt at man hadde fri sikt.

http://no.wikipedia.org/wiki/Verdensrommet

Lenke til kommentar

Hvordan i all verden har han fått videokvaliteten så bra? Det ser så ekte, men samtidig fake ut. Faktisk noe av det deiligste jeg har sett før!

http://www.youtube.com/watch?v=84LmN-2AUXI&feature=context&context=G2db79beRVAAAAAAAAAQ

Han må ha vært sykt heldig med lyset hvertfall! :ohmy:

Det ser ut som HDR-video. Kanskje han har et sånt et? http://www.akam.no/artikler/videokamera-tar-opp-hdr-video/99563

Lenke til kommentar

Tja, la oss begrave stridsøksa og få inn noen snedige spørsmål som ikke er datamaskin/OS-orientert (det finnes det mange andre avdelinger for på diskusjon.no).

Hvorfor det? Spørsmålet var snedig selv om det var OS-orientert, og klageposten din var fullstendig unødvendig.

PS: Dette innlegget ble skrevet på min MBP 13" som jeg er svært fornøyd med! :)

Lenke til kommentar

hvorfor er det så mange prester som er pedofile?

Det er vel hovedsaklig katolske prester som har vært mest aktive på denne fronten. Kanskje det har noe med at de inngår løfte om å leve i sølibat? Jeg vet ikke, men jeg kan tenke meg at en kan bli ganske frustrert etter 40 år uten litt spenning...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel hovedsaklig katolske prester som har vært mest aktive på denne fronten. Kanskje det har noe med at de inngår løfte om å leve i sølibat? Jeg vet ikke, men jeg kan tenke meg at en kan bli ganske frustrert etter 40 år uten litt spenning...

De kunne lett ha meldt seg på NoFap-trådene :O

• Liker 4
Lenke til kommentar

Er en mann pedofil når man forgriper seg på en 10+ åring?

Utenom det, så tror eg ikke det er noen spesiell "fili" som er problemet derres, mer enig med nevnte teori over her, om at sølibatet har fått det til å tippe over for de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...