Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg måtte teste en kjapp post først om den nye media greia for youtube fungerte, fungerte visst ikke for den første linken!

 

Men jeg er litt tvilsom på hvor pålitelig denne videoen er. Hvis du blant annet ser på denne videoen på 1:44, så ser du en sort firkant midt på venstre vinge, men ikke på høyre vinge. på 1:54, så har plutselig høyre vinge også fått en sort firkant.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Q0tKFOcHyrI&feature=relmfu

 

Jeg er redd VG har gått på en smell her!

Endret av T.O.E
Lenke til kommentar

Når man spiller inn TV-serier (og filmer) så skjer det jo nesten hele tiden at noen begynner å le eller noe så de må spille inn scena på nytt. Hva hvis det er inspilling med publikum, risikerer publikumet å måtte se en scene 20 ganger fordi noen av skuespillerne får latterkrampe? :p

Ja, de må kanskje se samme scene 20 ganger, men er ikke så ofte det er publikum til stede.

Hvilke publikum tenker du på forresten?

Jeg regner med at det er folk som kommer for å se på innspillingen du tenker på...

 

Men, nei, det skjer ikke "nesten hele tiden" at noen begynner å le og slik.

Lenke til kommentar

Den videoen du linka der er eksakt den videoen vg la ut på vgtv:

 

Hvordan kan du påstå at den er fake? Jeg er usikker på troværdigheten, men utelukker ingenting. Han skal ha hjelp av hjelpemotorer sies det.

 

Og hvordan klarer han å lage den gopro-sekvensen fra lufta?

Endret av T.O.E
Lenke til kommentar

VG har neppe noen fysikere, flydesignere eller anatomieksperter i redaksjonen. Uavhengig av alder er de stort sett på tenåringsstadiet å regne.

 

Nei, det er ikke mulig å fly på den måten med menneskelig muskelkraft. Det er en grunn til at brystmusklene til fugler som flyr på den måten utgjør en stor andel av kroppsvekta. Det er selvsagt andre forhold som spiller inn for knøttsmå fugler som kollibri og gigantiske fugler som kondoren. Kollibri har veldig lite vekt å drasse på, mens kondoren må ha svært langt tilløp og bare glideflyr. Mellomstørrelse fugler skjærer, måser, ender og hønsefugler har svært kraftige brystmuskler.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Aerodynamisk kunne det kanskje gått, men farkosten ville vært umulig å styre uten skikkelig hale. Muskelmessig er det ingen i verden som hadde klart å bevege så digre vinger med armene.

 

Det finnes muskeldrevne flymaskiner, bl.a har en sånn flydd over Den engelske kanalen. Men da er vingene faste og framdriften besørges av flygerens beinmuskulatur (mye kraftigere) via pedaler.

Lenke til kommentar

TOE: Tenk på turnere som turner i ringer. Man skal være rimelig krafig bare for å holde oppe egen kroppsvekt på strake armer. Hadde topptrente turnere klart å holde egen kroppsvekt + vekten av vingene på strak arm? Hadde topptrente turnere klart å løfte seg selv og vingene opp og ned med strake armer så kjapt som på videoen?

 

Tenk deg flygningen som en trapp uten trinn, men med gelendre på begge sider, der man skal bruke strake armer til å hoppe kroppen oppover "trappa", med ryggsekk på (tilsvarende vekten av vingene). Tenk deg så at trappa er ca 7 etasjer lang (ca 20 høydemeter som på videoen). Høres det realistisk ut nå med den lettpustede latteren og wohoo-brølene? På en person med forholdsvis normal kroppsbygning? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

TOE: Tenk på turnere som turner i ringer. Man skal være rimelig krafig bare for å holde oppe egen kroppsvekt på strake armer. Hadde topptrente turnere klart å holde egen kroppsvekt + vekten av vingene på strak arm? Hadde topptrente turnere klart å løfte seg selv og vingene opp og ned med strake armer så kjapt som på videoen?

 

Tenk deg flygningen som en trapp uten trinn, men med gelendre på begge sider, der man skal bruke strake armer til å hoppe kroppen oppover "trappa", med ryggsekk på (tilsvarende vekten av vingene). Tenk deg så at trappa er ca 7 etasjer lang (ca 20 høydemeter som på videoen). Høres det realistisk ut nå med den lettpustede latteren og wohoo-brølene? På en person med forholdsvis normal kroppsbygning? ;)

 

Neinei, men som sagt; det vil jo være mulig med motorkraft - som VG sa- noe som jeg sa i forrige innlegg.

Lenke til kommentar

Altinn-systemet kostet en milliard. Hva er det som gjør at det har kostet så enormt mye? Til sammenligning kostet GTA IV, som er verdens dyreste spill, kostet ca. 100 millioner dollar å produsere, som er ca. 570 millioner kroner.

 

Edit: Leste nå at det er serverne som kostet 1 milliard. Hvordan kan en så enormt dyr server ikke takle pågangen fra kanskje 800 000 nordmenn som jeg vil tippe sjekker skatteoppgjøret i løpet av det første døgnet?

Endret av ChrisReeve
Lenke til kommentar

Hvor har du disse tallene i fra?

 

http://www.nrk.no/nyheter/1.8043435

 

Altinn, som kostar ein milliard kroner, svikta igjen. Næringsminister Trond Giske seier slike svikt i systemet som Altinn har hatt i dag ikkje skal skje, uavhengig av årsak.

 

Altinn har ei totalramme på litt over 1 milliard kroner. Dette skal dekke investeringar til utvikling av den nye plattforma, samt kostnadene for å drifte Altinn i perioden frå 2008 til 2013, opplyser Nærings- og handelsdepartementet.

 

 

http://gtav.com/gta-...n-to-develop-53

 

Wedbush Securities analyst Michael Pachter estimated development cost for Grand Theft Auto V to have already cost Take-Two $80 million to develop.

 

With an expected 2012 release date for GTA V, it is safe to assume that the game development cost will match that of GTA IV’s $100 million price tag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Matsemann mener visst at hvis han ikke har lest noe, så finnes det ikke.

Herregud, hva skal det bety? Jeg var bare nysgjerrig på hvor han har fått tallene i fra. Jeg har lest prislappen på altinn, men ikke sett noen plass hva _serverne_ har kostet. Tenk før du kommer med spydigheter neste gang.

Lenke til kommentar
Leste nå at det er serverne som kostet 1 milliard. Hvordan kan en så enormt dyr server ikke takle pågangen fra kanskje 800 000 nordmenn som jeg vil tippe sjekker skatteoppgjøret i løpet av det første døgnet?

Her står det serverne kostet 1 milliard: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10079634

Men artikkelen det blir lenket til http://e24.no/it/altinn-server-kostet-1-milliard/20037960

skriver bare

Hele prosjektet er verdt 1 milliard kroner, ifølge Teknisk Ukeblad.

Altså ingenting om at serverne koster 1 milliard.

 

At serverne ikke takler pågangen ser jeg på som ikke et veldig stort issue. Å bruke mange millioner på en superserver er bortkastede penger når den ikke har slik trafikk til daglig.

Kvoteringssystemet i år virket jo bra helt til bugsa slo inn. Det gjorde at det var en grense på hvor mange som kan logge inn samtidig. Allerede da skrek nettavisene at altinn var nede, men det var det jo ikke. Ikke på samme måte som i fjor.

Lenke til kommentar

Hva tenker dere om Solos kampanje, som handler om å selge produktene over hele verden? De har "prøvd" å lansere Solo i USA, men i mine øyne tror jeg at alt handler om PR, og om PR rettet mot det norske markedet. Jeg tror at stuntet handler om å få flere folk i Norge til å kjøpe Solo, bare fordi det blir lansert i USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...