Isbilen Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 ... eller kanskje dere bare er forvirra, hele gjengen? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 - Hvorfor begyner CRT-skjermer ofte å pipe? Sitter på et rom med rundt 20 gamle CRT-skjermer, og mange av dem piper som et helvete. - Hvor mye strøm bruker en vanlig CRT-skjerm sammelignet med en vanlig PC? - Hvor mye mindre bruker en LCD-skjerm? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Er det sant at hjertet kan stoppe etter at man har blitt skremt? Selvfølgelig gjelder dette personer med dårlig hjerte, men går det ann at hjertet stopper som en direkte reaksjon på at man blir skremt? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Det skal hvertfall mye til for at en frisk person får hjertestans ved å bli skremt, det som skjer når du blir skremt er at hjertet brått pumper blod enormt raskt, og dette er ikke farlig såntsett. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Ifølge Break.com kan måten man oppfatter denne gif-en på si noe om hvilken hjernehalvdel man bruker mest. Roterer dama med klokka, er du en høyre-halvdel-type, og vice versa. Men jeg kan ikke skjønne hvordan det går an å oppfatte noe annet. Er det noen som ser at hun roterer mot klokka, eller er det bare lureri? Hvordan går det i så fall for seg? Hun roterte først med klokka men jeg tror det var fordi vinduet med animasjonen dukket opp til venstre for der jeg kikket når jeg klikket på bildet. For å snu rotasjonen så kikker jeg bare til side for animasjonen mens jeg kjapt "defokuserer" øynene, kikker jeg til venstre for animasjonen roterer hun mot klokka og motsatt... Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Men kan en person med dårlig hjerte faktisk dø av det? Lenke til kommentar
GeO Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Men når hun først snudde retning så ville hun ikke snu tilbake selv om jeg prøvde. Merkelige saker. Kanskje den venstre hjernehalvdelen våknet for fullt og den høyre gikk i dvale. Kjekt med dobbeltkjernet hjerne. Dersom den ene streiker så tar den andre over Jeg tror jeg har dual-core jeg også. Hos meg skiftet de etter hvert på ganske hyppig - damen ble plutselig stående og vri seg fra side til side, før hun tok en runde eller to, og så skiftet hun retning igjen. Rare greier. Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hvorfor er så mange organisasjoner, spesielt idrettslag, stiftet i 1919? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Men kan en person med dårlig hjerte faktisk dø av det? Tror det ikke finnes noen dokumenterte tilfeller av folk som har dødd fordi de ble skremt, men hjertet tåler ikke en slik belastning hos enkelte eldre mennesker, så det kunne nok virket at på enkelte mennesker. Endret 15. oktober 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Ok, det sier seg vel egentlig selv. Jeg bare tenkte på det siden jeg skvatt noe helt vannvittig av vekkeklokka i dag og fikk vondt i hjertet. (Lite søvn ) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 - Hvorfor begyner CRT-skjermer ofte å pipe? Fordi bilderøret styrer strålen med en spole som lager magnetfelt. Hvis spolen har små defekter eller det er andre magnetiske ting i nærheten som støv og annet så kan disse settes i fysisk bevegelse av magnetfeltet. Frekvensen på magnetfeltet kan ofte være i et plagsomt frekvensområde for hørselen. - Hvor mye strøm bruker en vanlig CRT-skjerm sammelignet med en vanlig PC? En 17-19" CRT bruker rundt 80-120W. En 21" CRT kan bruke rundt 200W. En vanlig PC kan bruke alt fra 150W til 500W alt etter hva du legger i "vanlig". Min PC bruker for øyeblikket ca 230W (firefox-bruk) inkludert to 19" LCD-skjermer, en laserskriver (idle) og en lagringsboks (2*500GB idle). - Hvor mye mindre bruker en LCD-skjerm? En 17-19" LCD for stasjonære PCer kan bruke ca 20-40W. En 20-24" LCD kan bruke rundt 30-50W. Er det sant at hjertet kan stoppe etter at man har blitt skremt? Selvfølgelig gjelder dette personer med dårlig hjerte, men går det ann at hjertet stopper som en direkte reaksjon på at man blir skremt? Men kan en person med dårlig hjerte faktisk dø av det? Vel, det er en økning i stressnivået og gir en ekstra belastning på hjertet. Det kan være det som får "begeret til å renne over" og personen får hjertestans. Skjer det så er det stor fare for at h*n dør. Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hvorfor føler vi at det går mye raskere hjem hvis du har f.eks vært på ferie enn det er når du skal til ferie stedet? Eg føler ihvertfall det. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Er det noen regler for luften som skal inn i boble plasten? Den blir jo sendt i pakker rundt hele verden. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hvor mye vil fremtidens LED-LCD skjermer bruke da? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hvorfor føler vi at det går mye raskere hjem hvis du har f.eks vært på ferie enn det er når du skal til ferie stedet? Eg føler ihvertfall det. Fordi du gleder deg til å komme frem til feriestedet, men du gleder deg ikke når du skal hjem? Når du gleder deg, tenker du på det hele tiden, og det virker som om tiden går tregere. Ren gjetting Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hvorfor føler vi at det går mye raskere hjem hvis du har f.eks vært på ferie enn det er når du skal til ferie stedet? Eg føler ihvertfall det. Fordi man vet hvor langt det er til man er framme? Føler ofte det er lenger å kjøre en strekning når man ikke er kjent der som når man er kjent. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hvorfor er så mange organisasjoner, spesielt idrettslag, stiftet i 1919? Det var da invidualismen startet. Folk begynte a se pa andre som enkelt individer, og ikke som et bestemt arbeidsfelleskap, lokalsamfunn eller familie. Man begynte a stifte organisasjoner av frivillighet rundt 1919. 8-timers dagen kom ogsa i 1919, og gjorde at folk fikk mer fritid. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Angående hun dama. Jeg så først at hun snurret mot klokka, og så plutselig snudde hun. Merkelig. Endret 15. oktober 2007 av Xecuter88 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hvor mye vil fremtidens LED-LCD skjermer bruke da? Jeg vil tippe 15-25W for 20-24". Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hvor lenge er det normalt å kunne holde pusten hvis man er trent? Jeg spør pga. jeg har testet litt i det siste, go ahr gått fra rundt 1:45 til min rekord i dag på 3 minutter og 40 sekunder. Selvsagt bruker jeg et par minutter på dype pust og ligger rolig når jeg holder pusten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå