Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi det ikke er marked for det. En av grunnene er nok at harer og kaniner ikke blir sett på som spisedyr her til lands, en annen at hare er et villdyr (kanin foregår det derimot kjøttavl på). Dessuten skal smaken angivelig være mest for spesielt interesserte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har en skoleoppgave om GPS, og er et spørsmål jeg ikke finner svaret på. Synes det egentlig er ganske interessant.

"Finnes det noen alternativer til GPS i dag? Finnes det noen lignende systemer?"

Jeg har nevnt Galileo, men det er alt.

Russerene har sitt eget system. glonas eller noe.

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en skoleoppgave om GPS, og er et spørsmål jeg ikke finner svaret på. Synes det egentlig er ganske interessant.

"Finnes det noen alternativer til GPS i dag? Finnes det noen lignende systemer?"

Jeg har nevnt Galileo, men det er alt.

Jeg vet ikke i hvilken grad det er et "lignende system", men det er jo mulig å posisjonere ved hjelp av basestasjoner til mobiltelefoner. Det er riktignok ikke noe direkte bruk av satellitter, men det er jo global posisjonering.

Er dette forresten støttet overalt der det er mobildekning, eller er det kun i utvalgte land?

Endret av valentino
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hva kan man drikke, som ikke skader tennene, isteden for brus?
Brus med sugerør?

Hvis sugerøret skal settes så langt bak i halsen at man ikke skader tennene så får man ikke noe smak og det var jo litt av poenget.

Poenget er jo ikke å fjerne skaden, men å minske det. Når du drikker på vanlige viset så får du brus direkte på tennene. Når du drikker med sugerør så slipper du at du får det direkte på tennene, men det er bare det som "renner over" eller "glir over" som du får på tennene.

Minske minse må, og kaldere glass.

Lenke til kommentar
Hva kan man drikke, som ikke skader tennene, isteden for brus?
Brus med sugerør?

Hvis sugerøret skal settes så langt bak i halsen at man ikke skader tennene så får man ikke noe smak og det var jo litt av poenget.

Oppfølgingsspm.: Er dette en farlig praksis? Smaksløkene er koblet til en vagusnerve som får bukspyttkjertelen til å sende ut insulin. Hvis man drikker fort nok, som for å unngå andre mekanismer, risikerer man da akutt glukose-overdose?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...