Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Hehe, beklager det. Men da er du en del av 2% som klarer å løse oppgaven.

Må egentlig alle spørsmål være relatert til teknologi og vitenskap, og for eksempel ikke dagligdagse ting som særdeles ikke har noe med vitenskap og gjøre?

hva som helst, men snedig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, beklager det. Men da er du en del av 2% som klarer å løse oppgaven.

Er det bare pga. konsentrasjon denne oppgaven regnes som vanskelig? Husker selv at jeg gjorde den for lenge siden uten noe større problem.

Er det noen begrensning på maksimal lengde av separasjonstid? Vet at den går bort hvis man flytter sammen, men hva skjer om ikke søker om skilsmisse etter 1 år og bare lar separasjonen gå? Fant ingen ting om dette.

Lenke til kommentar
Takk for din bestilling hos X. Din ordrebekreftelse er vedlagt.

Vennligst ikke send svar til denne e-postadressen. Har du spørsmål til

bestillingen ber vi deg ringe X.

Flere firma ber om at svar ikke sendes til den epostadressen som er oppgitt som avsender.

Flere har adresser som [email protected] eller [email protected].

Hva skjer hvis jeg sender noe til denne adressen likevel?

Lenke til kommentar
Takk for din bestilling hos X. Din ordrebekreftelse er vedlagt.

Vennligst ikke send svar til denne e-postadressen. Har du spørsmål til

bestillingen ber vi deg ringe X.

Flere firma ber om at svar ikke sendes til den epostadressen som er oppgitt som avsender.

Flere har adresser som [email protected] eller [email protected].

Hva skjer hvis jeg sender noe til denne adressen likevel?

Antagelig kommer den i en eller annen innbox ingen leser.

Har drevet med tilsvarende mail-greie, der var det bare ingen som leste mailen, bare gikk inn en skjelden gang og slettet alt.

Evt. kommer det inne til noen i det hele tatt, ca det samme som å sende til [email protected]

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva kommer det "hakket" enkelte mannfolk har på haka av?

Se svaret i illustrert vitenskap om Hvorfor har noen mennesker kløft i haken?

Hakekløften er noe man arver fra sine foreldre. Det dreier seg nemlig om et genetisk karaktertrekk, som går såkalt autosomalt dominant i arv. Det vil si at det er en sannsynlighet på 0,75 for at et barn fødes med kløft i haken, gitt at begge foreldrene også har det. Genet er for øvrig lokalisert til kromosom nummer 16.

En kløft i haken er ikke bare en fordypning i huden, men også i det underliggende bindevevet og skjelettsubstansen. Årsaken er trolig at vevet på det tidlige fosterstadiet ikke klarer å trekke helt sammen på midten.Litt på samme måte som hos dem som fødes med såkalt åpen gane. En kløft i haken har ingen betydning, heller ikke evolusjonært. Hakekløftgenet har dessuten ulike grader av gjennomtrengelighet, noe som betyr at kløften i haken kan ha et mer eller mindre markant preg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

ang. "Einstein-oppgaven": Klarte oppgaven jeg også. Tviler på at bare 2% klarer den. Høres ut som lokkemiddel. Og hvorfor i alle dager ville Einstein sagt eksplisitt at bare 2% klarer denne oppgaven? Han var jo en forsker med integritet, dernest en fysiker og ingen psykolog. Hvilken holdbarhet har denne uttalelsen? Det blir mitt snedige spørsmål.

Endret av Kakofoni
  • Liker 2
Lenke til kommentar

ang. "Einstein-oppgaven": Klarte oppgaven jeg også. Tviler på at bare 2% klarer den. Høres ut som lokkemiddel. Og hvorfor i alle dager ville Einstein sagt eksplisitt at bare 2% klarer denne oppgaven? Han var jo en forsker med integritet, dernest en fysiker og ingen psykolog. Hvilken holdbarhet har denne uttalelsen? Det blir mitt snedige spørsmål.

Vil tippe han tenkte på uten hjelpemidler, men da virker 2% i overkant mye...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det slik halal-slakting foregår?

NSFW:

post-247889-0-25893000-1331335570_thumb.gif

Edit: Bildet er en .gif, men man må trykke på det for å få det animert.

Det er sannsynligvis sånn kjøttdeigen du kjøper i butikken blir til også. Face it. Kjøtt kommer fra husdyr, husdyr må slaktes. Sånn er det bare.

Halal slakting er mest metoden kjøttet blir tømt for blod ETTER at dyret er dødt. De lar det henge og "renne av seg". Og kjører på noen muslimske blessings av en som har lov til det.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ifølge wikipedia er dyret fremdeles ved bevissthet når det henges opp-ned og tømmes for blod.

Dhabiha: method of slaughter

Main article: Dhabihah

Ḏabīḥah (ذَبِيْحَة) is the prescribed method of slaughtering all animals excluding fish and most sea-life per Islamic law. This method of slaughtering animals consists of using a well sharpened knife to make a swift, deep incision that cuts the front of the throat, the carotid artery, wind pipe and jugular veins but leaves the spinal cord intact.[2] The animal is then hung upside-down to bleed to death whilst conscious. The head of an animal that is slaughtered using halal methods is aligned with the Qiblah. In addition to the direction, permitted animal should be slaughtered in the name of Allah (the Lord).

http://en.wikipedia.org/wiki/Halal

Ifølge denne artikkelen i Dagbladet er det vanlig at ALT kjøttet vi spiser blir slaktet på Halal-vis, siden det er dyrere å ha to produksjonskjeder, enn å bare lage alt etter Halal-metoden.

Halal-slakter alle dyr

Norske slaktere gjør det på muslimsk vis.

- Snik-islamisering, mener Tore Stubberud.

(Dagbladet)

Det kreves at dyrene får strupen skåret over mens de fortsatt er i live for at kjøttet skal være halal.

Hvis dyret lider unødig, er jeg imot det.

Jeg er ikke imot å slakte dyr.

Men det finnes mer skånsomme metoder enn halal-slaktingen.

Det er ikke riktig å påføre dyret mer lidelse enn nødvendig.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ifølge denne artikkelen i Dagbladet er det vanlig at ALT kjøttet vi spiser blir slaktet på Halal-vis, siden det er dyrere å ha to produksjonskjeder, enn å bare lage alt etter Halal-metoden.

Har det stående fra Stabburet (tror jeg det var) at alt av Halal-kjøtt er markert med Halal. Dette grunnet at min far tok direkte kontakt for å vite hvor man kan kjøpe kjøtt trygt.

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål som ingen her kan svare på, litt latterlig, men kan noen her gi meg en fasit på kvinner, tenkte ikke det nei, takk for det.

Kan du gi meg en fasit på menn da?

Eller en fasit på deg?

Spørsmålet er såpass åpent og lite konkret at det uansett tema hadde vært umulig å svare på...

Lenke til kommentar

Vil tippe han tenkte på uten hjelpemidler, men da virker 2% i overkant mye...

Allikevel, "2%" er en ganske bastant uttalelse av en vitenskapsmann som jobbet med nøyaktige kvantitative data hele tiden. Skjønner ikke hvordan Einstein var tøff nok til å bruke en slik retorikk basert på null data, eller eventuelt hvordan Einstein hadde tid (og hvorfor han gadd) å gjøre en psykometrisk analyse av et tilfeldig utvalg for å komme frem til dette.

Lenke til kommentar

Det er derfor Einstein er Einstein, og du er Kakofoni. Han gjorde det fordi det var hans hobby/interesse.

Hva i alle dager skal dette bety? "Fordi Einstein er Einstein" er virkelig ikke et svar. Skulle også gjerne likt å se bevis på at psykometri var Einsteins "hobby".

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...