fsx v1.1 Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Er bronkitt permament sykdomm? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 (endret) Er bronkitt permament sykdomm? Nei, vanligvis ikke. Det skilles mellom akutt bronkitt og kronisk bronkitt. Akutt bronkitt skyldes som oftest virussmitte, denne utgaven varer sjeldent mer enn 10-11 døgn hvis pasienten tar det med ro og lar sykdommen gå sin gang. Kronisk bronkitt vedvarer minst 3 måneder og kommer ofte tilbake påfølgende år. Denne utgaven skyldes som oftest røyking eller andre typer luftforurensing, og kan som sådan være en del av sykdomsbildet hos KOLS-pasienter. Kronisk bronkitt kan også skyldes bakterier som kan behandles med antibiotika. http://no.wikipedia.org/wiki/Bronkitt Endret 6. mars 2012 av SeaLion 1 Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Hvor lenge er man bevisst etter å ha blitt halshugget? Det er jo fortsatt luft, blod og det som er, i hodet, så bør jo fungere i noen millisekund (eventuelt sekunder)? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Ifølge noen leger, vil hjernen gå inn i koma nesten øyeblikkelig grunnet mangel på oksygen og blod, og døden er like etter. kilde Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Det må nevnes at det ikke finnes noe vitenskapelig mål på, ei heller en gang definisjon av, bevissthet, og halshugging av mennesker (eller lignende handlinger) ikke er så vanlig praksis lenger. Så det er viktig å huske på at en slik hypotetisk løsning ikke er konkluderende. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Det må nevnes at det ikke finnes noe vitenskapelig mål på, ei heller en gang definisjon av, bevissthet, og halshugging av mennesker (eller lignende handlinger) ikke er så vanlig praksis lenger. Så det er viktig å huske på at en slik hypotetisk løsning ikke er konkluderende. Bevissthet i medisinsk sammenheng er litt annerledes enn i "filosofisk" sammenheng, førstnvente går mer direkte på hvordan folk reagerer på stimuli, og kan fint brukes i ett slikt tilfelle som dette. AtW Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Kanskje litt bedre definert og konkret spørsmål. Hvis jeg blir halshugget, vil jeg rekke å oppleve og realisere at hodet mitt er separert fra kroppen? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 (endret) Dette er jo noe de lærde har strides om i tusener av år, i hvert fall på fritiden. Problemet er mangelen på testsubjekter. Det er nok av anekdoter som går på at man har fått halshugde folk til å respondere ved f.eks. å blunke etterpå, men noe vitenskapelig holdbart på temaet vil vi nok aldri få. Endret 6. mars 2012 av Isbilen Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Hvorfor er det forskjellige utslippdatoer på digitale produkter? Og da mener jeg spesielt dataspill. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Det bør jo helst sammenfalle med de fysiske slippdatoene. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Hvorfor er det forskjellige utslippdatoer på digitale produkter? Og da mener jeg spesielt dataspill. Antagelig pga. avtaler med butikkene som gir ut de fysiske kopiene. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Er det da forskjellige utslipps-datoer hos butikker i samme kjede i forskjellige land? Hvorfor er det slikt? Hvis det er problemer angående sendinger fra produksjonslandet, kan jo selskapene sende varene til land, som ligger lengst unna, noen dager før de sender til de nærmeste landene. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Rettighetsforhold må avklares og spillene må produseres i store nok antall. Dessuten er salgslistene ofte viktige, og det er lurt å time slippet etter disse for maksimal eksponering. I Norge går for eksempel platelistene en uke fra mandag, altså er det lurt å slippe på denne dagen, i hvert fall hvis det er noe håp om å havne på lista. 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Hvor mye penger går fra Norge til USA når du kjøper en BigMac i Oslo? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 (endret) Kanskje litt bedre definert og konkret spørsmål. Hvis jeg blir halshugget, vil jeg rekke å oppleve og realisere at hodet mitt er separert fra kroppen? Dette er faktisk ikke noe enklere. Problemet ligger i å måle en subjektiv erfaring. Et mer vitenskapelig relevant spørsmål kan være "hvor lang tid tar det før en halshugget person slutter å reagere ikke-refleksivt på eksterne stimuli?" Det er åpenbart at spørsmålet plutselig ikke ble like spennende. Samtidig har spørsmålet mangler: Kan man unngå å reagere ikke-refleksivt og fortsatt være "bevisst"? Hva skiller egentlig en refleksiv og ikke-refleksiv reaksjon? Bevissthet er et fascinerende tema, men vitenskapen kan kun skjelne enkelte konturer i dette området foreløpig, noe som ikke er så verst i seg selv. Endret 6. mars 2012 av Kakofoni Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 (endret) Den svarte tingen er en hårføner. Er det her farlig? Endret 6. mars 2012 av Eksboks Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Altså, man føner helt til boksene smelter. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 (endret) Høres litt mindre fornuftig ut. Endret 6. mars 2012 av Jotun Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 (endret) Altså, man føner helt til boksene smelter. .... hvis du klarer det så, ja. du har allerede drept personen som har det i håret. Det er aluminium, det smelter med 660 grader, det må være gjennomvarmt for å smelte, så du må da klare å få hodet til personen opp i 660 grader *tillegg* og nei, du klarer ikke det med den hårføneren Endret 6. mars 2012 av stich_it 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå