ecko Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Tvilsomt. Næringsstoffer tas vel stort sett opp i tarmsystemet - og urinen "venter" i blæra. Ikke i tarmene (Heldigvis?). Jeg er forøvrig ingen ekspert på slikt så føl dere frie til å korrigere feil. om man pisser ofte da, vil kroppen ta opp mindre av næringstoffene enn om du holdt det igjen? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Angående diskusjonen om Innstalere/Avinstallere har jeg et nytt spørsmål. Hvorfor heter det Oppdatert/Utdatert. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 up to date, out of date. eller noe slikt, er i allefall det jeg tenker. sikkert feilskriving der. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 ja men opp/ut? Hvorfor ikke opp/ned eller inn/ut? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 ja, men opp er ikke det motsatte av ut! Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 om man pisser ofte da, vil kroppen ta opp mindre av næringstoffene enn om du holdt det igjen? Urinen inneholder ikke ikke næringstoffer, men er kroppens måte å skille ut avfallstoffer. Å spise sin egen avføring (bæsj) kan derimot være en måte å utnytte maten bedre, for visse matvarer kommer nesten ufordøyd ut etter besøket i magen og tarmene. Spesielt planteføde er tungt fordøyelig, så dette med å spise egen avføring for å utnytte næringstoffene i maten bedre ville vært gunstigst for vegetarianere. Lenke til kommentar
blaasefisk Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Tørris. Kullsyren i brus er co2, tørris er co2 i fast form. For at tørrisen skal løses opp i vannet må du ha trykk. Innbiller meg at dette skal kunne gjøres ved å tilføre noen biter tørris i en brusflaske med f.eks. vann og ha en ventil på tuten som gjør at det opprettholdes trykk inne i flaska, samtidig som den ikke sprenger. Lykke til Hørt om noe som heter tørrisbomber? google it Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Hørt om noe som heter tørrisbomber? google it Evt. Youtube it. Det er sykt gøy også. Det største jeg prøvde var en 200 liters tanks. Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 To spm Hvorfor føler vi at det går mye raskere hjem hvis du har f.eks vært på ferie enn det er når du skal til ferie stedet? 100 hester kan dra mye mer enn en bil med 100 "hestekrefter" kan. Hvorfor heter det "hestekrefter"? Lenke til kommentar
ecko Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 hvorfor går tiden fortere og tregere om kvelden, morgenen og når man er sint? Lenke til kommentar
Avløpsrens Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 100 hester kan dra mye mer enn en bil med 100 "hestekrefter" kan. Hvorfor heter det "hestekrefter"? Det spørs jo hvilke hester det er snakk om da. Mener å ha hørt at hestekrefter er målt utifra islandshester, og etter mine hestekunnskaper er det ikke de størtse og sterkeste hestene på jord. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 To spm Hvorfor føler vi at det går mye raskere hjem hvis du har f.eks vært på ferie enn det er når du skal til ferie stedet? 100 hester kan dra mye mer enn en bil med 100 "hestekrefter" kan. Hvorfor heter det "hestekrefter"? en hestekraft er vel den energien som kreves for å løfte 100 kilo opp en meter på et sekund? Altså rundt 1,6kW? Tatt fra hodet, så tall er ikke helt riktige. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) en hestekraft er vel den energien som kreves for å løfte 100 kilo opp en meter på et sekund? Altså rundt 1,6kW?Tatt fra hodet, så tall er ikke helt riktige. Det skal være 75 kg, ellers riktig. Edit: Tallet 1,6 kW blir selvsagt ikke riktig det heller, da. Lander på 735 W, sånn omtrent. Endret 14. oktober 2007 av TwinMOS Lenke til kommentar
chokke Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Det skal være 75 kg, ellers riktig. Edit: Tallet 1,6 kW blir selvsagt ikke riktig det heller, da. Lander på 735 W, sånn omtrent. Jaja, tok det fra huet Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Om nokon skulle tvile på TwinMOS: http://www.caplex.no/Web/ArticleView.aspx?id=9314540 definert som den effekt som trengs for å heve en masse på 75 kg loddrett opp 1 meter i løpet av 1 sekund; 1 hk = 735 W. Endret 14. oktober 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Hehe, får prøve å bli litt bedre på å legge ved kilder etter hvert jeg òg. Lenke til kommentar
blaasefisk Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Evt. Youtube it. Det er sykt gøy også. Det største jeg prøvde var en 200 liters tanks. Kan vel strengt tatt også være farlig så ikke noe å anbeale en kar som bare vil lage brus på kjøkkenet. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Har sett folk som får sprengt bort deler av hånda når de leker med tørris på flaske. Ligger noen av de videoene på youtube. Men morsomme er dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå