Isbilen Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Høres ut som en superskurk. Den Onde Dronningen. 2 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Lurer på hvilken stjerne/planet det er som lyser sterkt, ved siden av vår måne? Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Tror det er Venus, har lurt litt selv. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Lurer på hvilken stjerne/planet det er som lyser sterkt, ved siden av vår måne? Jeg mener det er venus, men ikke sikker 1 Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Lurer på hvilken stjerne/planet det er som lyser sterkt, ved siden av vår måne? Venus er den planeten som ser lysest ut, mens Sirius er den lyseste stjernen. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Lurer på hvilken stjerne/planet det er som lyser sterkt, ved siden av vår måne? Venus er den planeten som ser lysest ut, mens Sirius er den lyseste stjernen. En av dem har, på mine breddegrader, ligget veldig tett på månen og lyst relativt kraftig de siste par dagene. Da er det Venus da, eller? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 De planetene vi ser "klarest" fra Jorda er vel Venus og Merkur. Da er nok Venus den som lyser sterkest. Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Okei her kommer noe sært... Jeg har litt lyst til å vite mer om et par operasjoner ifra ww2/kalde krigen, går det ann å få tak i operasjons dokumentene (dvs det de skulle gjøre, og evt rapport?) tenkte å bruke dette for å lære mer om det, hvilke våpen osv. Dessuten som ide til spill (som ikke kommer til å bli gjennomført). Og forresten, et til, dog ikke snedig. Vet noen om et sted der man kan lære om (skyte)våpen, f.eks kaliber, hva kaliber har å si, afyrningsmekanisme, design osv Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Og forresten, et til, dog ikke snedig. Vet noen om et sted der man kan lære om (skyte)våpen, f.eks kaliber, hva kaliber har å si, afyrningsmekanisme, design osv Militæret? Du lærer også litt om våpen på jegerprøven. Eventuelt Google that shit? 1 Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Og forresten, et til, dog ikke snedig. Vet noen om et sted der man kan lære om (skyte)våpen, f.eks kaliber, hva kaliber har å si, afyrningsmekanisme, design osv Militæret? Du lærer også litt om våpen på jegerprøven. Eventuelt Google that shit? Bruker CI så dårlig med mulighet der (Døv...) Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Det kan også være Jupiter. Ifølge Neil Degrasse Tyson på Twitter er Venus og Jupiter på himmelen nå. Men jeg tror Venus er større enn Jupiter på himmelen. Ren gjetning da. Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Lurer på om opplevelser man får på psykedelia har noen logisk forklaring hvorfor det akkuratt er "det" som skjer, som fks dvergene man kan oppleve å se ved inntak av salvia/lsd ( noe usikker hvilken) som mange opplever. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 http://www.wired.com/wiredscience/2012/02/live-feed-planets/ 1 Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) For å legge til på planetdiskusjonen: Det er Venus, den planeten spørsmålsstiller tenker på. Jupiter ligger for tiden like ved, på skrått opp til venstre, og er litt svakere. Mars er også synlig på himmelen i disse dager, og ses som en ganske så sterk rødlig flekk. Om du finner to rødlige flekker så er det den høyre som er Mars. Venstre er stjernen Arcturus. Red.: Bare litt for sein der. Endret 26. februar 2012 av Saft Suse Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Takk for dere deler dette, Skal ut å se på det om litt over 1 time, sammen med flaska. Noen som vet hvilken retning på himmelen jeg må se? Gjerne i grader slik at jeg kan bruke phonen til å finne frem Endret 26. februar 2012 av LithitiumS Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Absolutt en god kveld å se opp på, om man interesserer seg. Var selv ute med teleskopet for en times tid siden. Aldeles nydelig himmel i kveld. Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 I hvilken retning skal man se for å se dette, og er det lett å få øye på? Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Jupiter og Venus ligger under horisonten nå. De er synlige tidligere på kvelden, i sydlig retning. Mars og Saturn ligger akkurat nå også i sydlig retning. Saturn er derimot ikke synlig med det blotte øyet. Mars kan sees i skrivende stund. Jupiter, Venus og Mars er veldig lett å få øye på. De lyser sterkest på himmelen, etter månen. Husk å komme deg vekk fra mest mulig lys. Helst ute på et jorde eller lignende. I byer og andre tettbygde strøk fulle av lys og forurensning ser man lite dessverre. Endret 26. februar 2012 av Saft Suse 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Og forresten, et til, dog ikke snedig. Vet noen om et sted der man kan lære om (skyte)våpen, f.eks kaliber, hva kaliber har å si, afyrningsmekanisme, design osv Så du vil lære litt om våpen, ja. Det vil kunne hjelpe en del om å lese Wikipedia-artikler om våpen. Selv om de norske artiklene ikke er så fyldige, finner du garantert mye informasjon på engelsk. Eksempel: http://no.wikipedia.org/wiki/Kaliber http://en.wikipedia.org/wiki/Caliber Mitt tips til deg vil være å lese en del, enten du skaffer deg bøker eller leser på internett. Jegerprøveboka skriver mye, og enkelt forklart om skytevåpen og hva de forskjellige delene gjør. Det er selvsagt ikke skrevet helt i dybden, da dette skal være enkelt å forstå. Jeg vil også anbefale forumet kammeret.no, og dersom lurer du på noe - så er det helt sikkert bare å spør der eller i jaktforumet her på Diskusjon. Det er bare å bruke Google flittig, og spør hvis du lurer på noe. Lykke til! 1 Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Bølgete blader og bøker , tyder det på for høy luftfuktighet på rommet jeg har disse lagret ? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå