Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det hvite er ganske sikkert titandioksid, det viktigste pigmentet i det meste av maling: hvit. Jeg er ikke sikker på hva resten er. Trolig en del bindestoffer og andre ting for å drøye pigmentet.

Om egg: Både krokodiller og fugler stammer vel fra dinosaurer.

Aha. Det tåler i alle fall ikke 1/10 av det vanlige blyanter tåler.

Lenke til kommentar

Reptils er det engelske ordet for det som heter krypdyr på norsk. Innen krypdyrordenen finnes ormer og slanger, krokodiller og alligatorer, skilpadder og øgler. Tidligere regnet man også dinosaurene som krypdyr (øgler), men i de siste årtiene har man funnet holdepunkter for at dinosaurene tilhørte en egen dyreorden. Man tror bl.a nå at dinosaurer hadde en jevn kroppstemperatur, slik fugler og pattedyr også har.

Krypdyr har derimot samme temperatur som omgivelsene, de er vekselvarme dyr, akkurat slik amfibiedyr (frosker, padder og salamandre) og fisker også er vekselvarme dyr. Vekselvarme dyr blir trege når det er kaldt, men de bruker ingenting energi på å produsere og regulere kroppsvarmen, så de kan klare seg uten mat i lange perioder. Enkelte slangearter kan f.eks klare seg med ett stort måltid per år.

Lenke til kommentar
Krokodiller er vel enkelt og greit reptiler.. De stammer fra dinosaurene.

Hmm.. faktisk mener jeg å ha hørt det stikk motsatte. Nå skal ikke jeg være bråsikker på akkurat det, men (jeg lurer på om det var på Animal Planet jeg så det) jeg ble fortalt at krokodillene stammer fra et annet reptil ifra den tiden, som IKKE var klassifisert som dinosaur, men som hadde større likheter med dagens krokodiller, blant annet at de hadde benene på siden av kroppen istedet for under, noe dinosaurene hadde.

Lenke til kommentar
Det heter ikke innstallere, men installere. Har ingenting med inn å gjøre.

du legger jo programmer eller spillet inn på PC-en.

aner ikke hvorfor det ikke heter utstalere eler hva det var du sa. når noen folk kom med alt av ord og uttrykk til PC så ble det vel bare slik.

Lenke til kommentar
du legger jo programmer eller spillet inn på PC-en.

aner ikke hvorfor det ikke heter utstalere eler hva det var du sa. når noen folk kom med alt av ord og uttrykk til PC så ble det vel bare slik.

Grunnen til at det heter avinstalere er fordi du gjør en handling, som kanskje er basert på "in" (engelsk), det vet jeg ikke. så når du gjør det motsatte, du av(...) noe, install - uninstall. tar - avtar osv osv. Bare viser til det motsatte av det du har gjort.

Lenke til kommentar
hvis man holder tilbake pisset lenge, vil kroppen da suge mer næringstoffer ut av det? vil kroppen da suge mer næringstoffer ut av det som står i kø til å bli piss?

Tvilsomt. Næringsstoffer tas vel stort sett opp i tarmsystemet - og urinen "venter" i blæra. Ikke i tarmene (Heldigvis?).

Jeg er forøvrig ingen ekspert på slikt så føl dere frie til å korrigere feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...