Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når du dør av feber, hva er da egentlig dødsårsaken? Dør du av selve temperaturen eller sykdommen? For temperaturen sier jo bare noe om graden av sykdom? eller?

8881209[/snapback]

On the other hand, too high a temperature hurries on the metabolism of the various tissues at such a rate that their capital is soon exhausted. Blood that is too warm produces dyspnea and soon exhausts the metabolic capital of the respiratory centre. Heart rate is increased, the beats then become arrhythmic and finally cease. The central nervous system is also profoundly affected, consciousness may be lost, and the patient falls into a comatose condition, or delirium and convulsions may set in. All these changes can be watched in any patient suffering from an acute fever.

I bunn og grunn så tror jeg at den faktiske dødsårsaken er at hjertet stopper. Hjertet pumper seg rett og slett i stykker.

Jeg har ikke noen medisinsk kunnskap, men det er i hvertfall det jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Hvis jeg plutselig "forsvinner" noen år (har ingen konkrete planer om dette, men spørsmålet bare streifet meg :p ) og jeg blir offisielt regnet som død og alt jeg eier og har blir enten arvet av barn eller solgt som dødsbo, og jeg senere skulle dukke opp igjen etter 12-15 år med øyhopping i middelhavet - har jeg da krav på å få tingene mine igjen, evt. penger tilbakebetalt?

8878245[/snapback]

Da får man neppe eiendelene sine tilbake. For det første er det svært vanskelig å omgjøre en dødserklæring. Mest sannsynlig vil du slite med å identifisere deg og trolig må ta gentest og sammenligne med familien for å bekrefte at du er deg. I mellomtiden kan det hende du må ta til takke med å sitte på asylmottak. Det er sikkert en lang byråkratisk prosess å få deg juridisk i live igjen. Jeg tror de ikke vil oppheve dødserklæringen men gi deg et nytt personnummer og dermed ny juridisk identitet.

 

Eiendelene som ble forlatt og arvet av familien må du anse som forlatt og tapt hvis ikke familien gir det i gave tilbake til deg. (NB.: Man må betale skatt av store "gaver" fra f.eks familien) Familien vil måtte betale arveavgift for å få dine ting etter at du forsvant.

 

Hvis man har tilstrekkelig med luft- og næringstilførsel via en slange, er det da noen problem å leve hele livet under vann, eller vil vannet tære på kroppen?

8878245[/snapback]

Det er vist en dykker som gjør et rekordforsøk i lengdedykk på Aker brygge disse dagene. Han har som mål å være under vann i 5 døgn. Det største problemet sa han blir å gjøre fra seg. Han pisser i en slange men lar være å spise fast føde fordi han ikke kan gå på do under vann.

 

Ellers så vil man nok slite med at huden blir klam og rar selv i heldekkende tørrdrakt.

8879298[/snapback]

Så hvis jeg flytter til Afrika, og en i familien min ønsker seg milliardformuen min kan han bare melde meg savnet og arve alt? Regner meg at staten er rimelig sikre før de utsteder døderklæringer uten å finne noe lik? Har man i utgangspunktet rett til å være savnet, slik som i USA?

 

Håper i det minste jeg hade fått velge mitt nye navn selv: "Jesus Rockefeller Rex".

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

Jeg har en kompis som ble tatt i fartskontroll på sykkel. Politiet stanset ham, informerte han om at han egentlig burde prøve å holde seg til fartsgrensene, men siden det ikke er påbudt med speedometer på sykkel sa de at de ikke kunne gi han bot. De flirte litt av at han hadde syklet for fort, og ønsket han en god dag videre.

 

Samme kompis ble forøvrig tatt for å sykle på rødt lys. Da var han veldig kjepphøy, for han trodde det var kontroll for stjålne sykler, noe han hadde vært borti på samme plassen før. Han ble ganske lang i maska da det vanket forelegg ;-)

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Oppfølgerspørsmål, hva er den høyeste boten man kan få for å kjøre for fort? (altså i tillegg til å miste førerkort/fengsel, jeg vil ha en pengesum).

8883219[/snapback]

 

Det kommer ann på hvor stor månes intekten din er.

 

Er det noen fartsgrenser på sykkelstier da?

8883247[/snapback]

 

De samme reglene gjelder for deg som for biler når du kjører på en sykkelsti.

Lenke til kommentar
Når du dør av feber, hva er da egentlig dødsårsaken? Dør du av selve temperaturen eller sykdommen? For temperaturen sier jo bare noe om graden av sykdom? eller?

8881209[/snapback]

Hvis blodet blir over 42 grader så blir det for stivt til å pumpes rundt i kroppen det jeg har hørt.

 

 

Er det lov å snakke i mobiltelefon uten handsfree på sykkel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...