Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Kommer folket noen gang til å stemme på de rette politikerne/partiene slik at man faktisk kommer i mål med å få infrastrukturen helt på topp ?

Kommer politikerne noen gang til å samarbeide slik at infrastrukturen kommer på topp ?

Alle som stemmer mener de har stemt rett. Men det er selvsagt uenighet om hva rett er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kommer folket noen gang til å stemme på de rette politikerne/partiene slik at man faktisk kommer i mål med å få infrastrukturen helt på topp ?

Kommer politikerne noen gang til å samarbeide slik at infrastrukturen kommer på topp ?

Alle som stemmer mener de har stemt rett. Men det er selvsagt uenighet om hva rett er.

Men ikke alle som stemmer har et stort grunnlag for sitt valg, jeg kjenner mange som stemmer på et parti pga en enkeltsak som er oppe i media der og da.

Politiske partier har som sin hovedoppgave å sikre sin egen fremtid, ikke å gagne folket. (de som går ut kun for å gagne folket får sjeldent stor oppslutning)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Scale of the Universe. Dette er vel interessant for de aller fleste? :)

Jøøøøss, det var noe helt innerst inne i det små. :omg:

 

Jeg trodde ei stund at de som hadde laget dette bare hadde laget en drøss med nivåer innover på gjørs, men det hadde de altså ikke. Med sånne små størrelser er det forståelig at LHC i Cern må ha vært noen trillioner ganger kraftigere for å kunne være i nærheten av å kunne påvise eksistensen av superstrenger.

 

 

Det ligger som oftest en ganske fin wow-faktorvideo om dette på Youtube som heter The powers of ten. Den er riktignok noen år gammel og derfor ikke helt oppdatert. Men IBM har copyright på den så den blir ofte slettet, derfor legger jeg bare en link til et søk.

Lenke til kommentar

Er det noen spesiell grunn til at førstegangstjenende må reise i uniform for å få 90% rabatt, mens de får bare 50% uten uniform?

 

Reiser "i uniform" er i utgangspunktet knyttet til reiser til og fra eller i tjeneste. Disse er normalt tjenestereiser med tilhørende rett til å få dem refundert av Forsvaret, så her meler egentlig Forsvaret sin egen kake (gjennom Samferdselsdepartementet).

 

Uten uniform er du en sivilist som samfunnet har erklært at skal ha dårlig råd. Litt som brukere av honnørbilletter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

...studenter som er fysisk tilknyttet et "kompendium".

Kan ikke være særlig behaglig. :ph34r:

 

La meg få servere deg det med teskje.

 

Når jeg skriver følgende "studenter som er fysisk tilknyttet et "kompendium", da mener jeg selvsagt en student, som enten bruker det, eller har det, eller har hatt kontakt med gjenstanden, eller er tilknyttet på en eller annen måte til gjenstanden.

Når folk avslutter med en eller annen smiley er det gjerne en spøk. /teskje

 

Det var en spøk som jeg ikke finner noe morsomheter i, og den er sexifisert. Da handler jeg deretter.

Lenke til kommentar

Hehe, mye lettere. Hydrogenet stikker jo fort av oppover i atmosfæren og da står gassflaska igjen, noen gram lettere enn før. Men det er ikke derfor NTNU ble mye lettere. NTNU ble mye lettere fordi et bygg ble evakuert. Et folketomt bygg veier selvsagt mindre enn et fult. :)

 

</nerdesvar>

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Hehe, mye lettere. Hydrogenet stikker jo fort av oppover i atmosfæren og da står gassflaska igjen, noen gram lettere enn før. Men det er ikke derfor NTNU ble mye lettere. NTNU ble mye lettere fordi et bygg ble evakuert. Et folketomt bygg veier selvsagt mindre enn et fult. :)

 

</nerdesvar>

De som evakuerte står jo fortsatt på Gløshaugen, som er NTNU sitt område. Så NTNU ble nok ikke et gram lettere under evakueringen, med mindre noen dro hjem under evakueringen. :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...