SeaLion Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Pi kan skrives som Titallsystemet: 3,14159265358979323846... Binærtall: 11,00100100001111110110... Heksadesimalt: 3,243F6A8885A308D31319... Brøk: kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Pi Endret 13. oktober 2007 av SeaLion Lenke til kommentar
chokke Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Det er en variabelbrøk? en brøk med bokstaver og ikke tall altså? Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hvis man skal trykke "Alt+Tab", hva er da sansynligheten at man får trykket "Alt+F4" isteden for. (Når tastaturet har 134 taster). Og man tar med avstanden mellom tastene. Og man sier at tastaturet er G11. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Tallet pi, er jo radius delt på diameter, så det går ann å skrive den som en brøk da. Jeg mente omkrets, jeg skreiv bare noe innmari feil Greia er at det er umulig å uttrykke både omkrets og diameter for en sirkel nøyaktig med bare tall, så du får ingen "ordentlig" brøk ut av dette heller. Men dette er vel blitt påpekt allerede ... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Det er en variabelbrøk? en brøk med bokstaver og ikke tall altså? Ja, det var det jeg mente. Bokstaver kalles ofte for variable i matematikken. En brøk med to variable kan dermed være O/d. Et forhold mellom omkrets og diameter. Hvis man skal trykke "Alt+Tab", hva er da sansynligheten at man får trykket "Alt+F4" isteden for. (Når tastaturet har 134 taster). Og man tar med avstanden mellom tastene. Og man sier at tastaturet er G11. 0,01453435345. (Tenkte du at noen skulle svare konkret og begrunnet på det? ) Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hva hvis noen beveger seg i lydens hastighet (1238 km/h). Tenk at du beveger deg i nøyaktig 1238 km/h forover, også er det en som skyter deg bakfra, vil du da bli truffet før lyden kommer til deg? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Du vil bli truffet for lyden kommer til deg hvis du star iro ogsa. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hva hvis noen beveger seg i lydens hastighet (1238 km/h). Tenk at du beveger deg i nøyaktig 1238 km/h forover, også er det en som skyter deg bakfra, vil du da bli truffet før lyden kommer til deg? A. Hvis kula går tregere enn lydens hastighet så blir man ikke truffet. B. Hvis kula går i nøyaktig lydens hastighet så vil avstanden mellom personen og kula være konstant og man blir dermed ikke truffet. C. Hvis kula går raskere enn lydens hastighet så vil den hente igjen personen (så fremt det er i samme retning og ikke avstanden er for stor i utgangspunket osv). Da vil kula nå frem til offeret samtidig med lyden. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hva ønsker folk seg til jul? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hva ønsker folk seg til jul? dyre og harde pakker... Lenke til kommentar
aspic Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hva ønsker folk seg til jul? Bilstereo! Lenke til kommentar
dabear Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Er det uvanlig for en nittenåring å ikke ønske seg noenting til jul? Jeg har egentlig ikke noen ønsker bortsett ifra god mat, varm sjokolade og noen nøtter å knaske på.. Lenke til kommentar
Avløpsrens Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Er det uvanlig for en nittenåring å ikke ønske seg noenting til jul? Jeg har egentlig ikke noen ønsker bortsett ifra god mat, varm sjokolade og noen nøtter å knaske på.. Nei... Jeg har ikke ønsket meg noe spesielt siden jeg var 16. Syntes det blir for teit å få noe dyrt og flott til jul bare for å få noe. Jeg får 10 par sokker og jeg er fornøyd Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hvordan klarer kabler å "knyte" seg selv, når de er urørt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Tenker du på slik det ofte ser ut bak PC-er og slik? Lenke til kommentar
Olum Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Det er samme gnom som knyter ledninger og stjæler den ene sokken i vaskemaskina. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Tenker du på slik det ofte ser ut bak PC-er og slik? Ja, siden jeg knøyt opp en svær tugge bakom PC-en igår. Men idag så har det startet å bli tugge igjen, selvom jeg ikke har rørt noe. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hva ønsker folk seg til jul? Fred på jord. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Ja, det var det jeg mente. Bokstaver kalles ofte for variable i matematikken. En brøk med to variable kan dermed være O/d. Et forhold mellom omkrets og diameter.0,01453435345. (Tenkte du at noen skulle svare konkret og begrunnet på det? ) Man må vel være rimelig brisen også, men for og være seriøs: Må ta med i beregningen at man som regel bruker en annen hånd på "Alt+F4", enn "Alt+Tab", hvis man bruker samme hånd, så bruker man andre fingre. Jeg syns hvertfall det er vanskeligere og trykke Alt+F4 med "tommel+langefinger" enn "tommel+pekefinger", og jeg bruker som regel høyrehånda Tenker du på slik det ofte ser ut bak PC-er og slik? Lurer litt på det der jeg å, men, hvis du ikke rører det, og tar det opp i samme rekkefølge som du satt det i, så burde det ikke være noe problem. Men de fleste legger jo til en ledning nå og da Fred på jord. Ja, mange som ønsker seg det Jeg ønsker meg hovedkort med nForce 780i SLI chipsett, og 2 stk 8800 GTX kort til eller bare penger Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hva ønsker folk seg til jul? Fred på jord. Ja, mange som ønsker seg det :)Jeg ønsker meg hovedkort med nForce 780i SLI chipsett, og 2 stk 8800 GTX kort til eller bare penger Fremfor fred på jord? Ikke rart det er krig i verden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå