Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt digitale skyvelære angir en 100-lapp til 0,09-0,10 mm, avhengig av hvor hardt man trykker sammen kjeftene.

 

edit: det er forøvrig samme tykkelse som vanlig skrivepapir (80g/m2).

 

Det stemmer det, jeg målte selv en 50-lapp på jobben i dag med et kalibrert mikrometer og fikk mål i fra 0,104mm (0,00410") til 0,116mm (0,00455").

Glinsestripa på en 500-lapp er 0,118mm (0,00465") tykk i gjennomsnitt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å kjøre rallybil i Norge må man både ha lappen og racinglisens. Hvis en rallyfører mister lappen i Norge, så må han altså vente med å kjøre rallybilen også. Jeg er dog usikker på om det gjelder samme regler i andre land.

Du trenger ikke å ha lappen for å kjøre Rally. En nabo av meg startet med Rallycross når hun var 16 år. Mener å huske at hun måtte ha et kurs før hun fikk lov til å kjøre.

Lenke til kommentar

-Jeg har Skandiabanken (bankort uten bilde)

-Jeg har et pass.

-Jeg har ikke førekort

 

 

Finnes det i det hele tatt en annen form for gyldig legitimasjon jeg kan skaffe meg?

Blir ikke kunde i en annen bank kun for bankortet sin del. Får ikke lappen før om en god stund

Postens ID-kort, koster 300 kr.

Lenke til kommentar

-Jeg har Skandiabanken (bankort uten bilde)

-Jeg har et pass.

-Jeg har ikke førekort

 

 

Finnes det i det hele tatt en annen form for gyldig legitimasjon jeg kan skaffe meg?

Blir ikke kunde i en annen bank kun for bankortet sin del. Får ikke lappen før om en god stund

Hvorfor ikke bare bruke passet? Postens ID kort er det svært få som godkjenner som legitimasjon.

Lenke til kommentar

-Jeg har Skandiabanken (bankort uten bilde)

-Jeg har et pass.

-Jeg har ikke førekort

 

 

Finnes det i det hele tatt en annen form for gyldig legitimasjon jeg kan skaffe meg?

Blir ikke kunde i en annen bank kun for bankortet sin del. Får ikke lappen før om en god stund

Hvorfor ikke bare bruke passet? Postens ID kort er det svært få som godkjenner som legitimasjon.

 

Eg har aldri opplevd at nokon ikkje har godtatt Posten sitt kort i Noreg. Posten produserar derimot ikkje kortet lenger, så ein får ikkje bestilt det.

 

Det kjem eit ID-kort som er gyldig i heile Schengen-området, men det vert stadig utsett. Eg håpar det kjem før bankkortet eg har no går ut, elles må eg ha med meg pass på bussen (ja, Skyss-kontrollørane er faktisk så ekstreme).

Lenke til kommentar

Angående ID så er et nasjonalt ID-kort på trappene, men det lar stadig vente på seg. Så man må nok finne andre løsninger (pass) til det kommer.

 

Hvordan får man da nytt id-kort ( pass,fører kort ,el.l) hvis man har rotet vek det man hadde fra før når den enste iden man har ikke er godkjent ?

Da jeg rotet vekk fører kortet mit måtte jeg bruke bankkortet som ID som bevis hos politiet for midlertidig kjøretillatelse.

 

Mener dere virkelig at man må gå rundt med 2 id kort ?

 

Nå er det slik at hver gang det kommer et nytt id kort går det noen år også lurer man på om det er sikkert nok

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...