Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor går veien for å bli en elektro ingeniør ? :p

Hvis det er hva du må gå for å bli elektroingeinør så har du flere muligheter, du kan gå allmenn også ingeinør skolen.

Eller du kan gå elektro, ta fagbrevet deretter gå forkurs. Eller du kan hoppe over fagbrevet å kå almenn påbygg å gå på forkurs etter det igjenn :)

Lenke til kommentar
Vel.. siden det ikke er mulig å løpe raskere enn lyset, så er det fullstendig umulig å svare. Spørsmålet gir ingen mening. :p

Ikkje svaret ditt heller.

Skyggen vil vel på ein måte bli borte hvis du springe nøyaktig så raskt som lyset. Springer du raskere vil det vel ikkje bli skygge då heller?

Lenke til kommentar
Er det farlig å konsumere alkohol og spise druer? Har det noen innvirkning i det hele tatt?

Neppe. De to tingene virker nok ikke inn på hverandre. Ellers så ville nok gjæret druesaft (også kalt vin) neppe vært særlig bra å drikke.

Hva er saken når det gjelder appelsinjuice og alkohol, har det noen innvirkning?

Neppe. De to tingene virker nok ikke inn på hverandre. Juicen er nok slike sunn som om den drikkes alene, mens alkoholen er nok like usunn som om den drikkes alene.

Hvor mye tjener en bioingeniør sånn ca.?

Det kommer an på ansiennitet osv men jeg vil gjette på en startlønn på 350-400.000 og at en med 20 års erfaring tjener rundt 600.000. Evt. ugunstige arbeidstider osv kan sikkert øke dette.

Hvis man hadde kunnet løpe raskere enn lysets hastighet, altså 300 000Km/s, vil skyggen da forsvinne eller bli mindre?

Det blir umulig å svare på så lenge spørsmålet forutsetter en umulig ting.

"Hvis det hadde vært mulig med -1000°C, hvor mye klær måtte man hatt for å ikke fryse da?"

"Hvis det hadde vært mulig å jogge fra jorda til månen på 5 minutter, hvilket treningstøy hadde egnet seg da?"

I teorien hallgeir, du kan ikke praktisere det, men i teorien....

Ikke bare i praksis men også i teorien er det umulig å løpe raskere enn lyset (~1 080 000 000 km/t).

Lenke til kommentar
Ikkje svaret ditt heller.

Skyggen vil vel på ein måte bli borte hvis du springe nøyaktig så raskt som lyset. Springer du raskere vil det vel ikkje bli skygge då heller?

Vel, jeg mener det blir på samme måte som å spørre "HVIS tallet pi kunne skrives som en brøk, hva hadde den brøken vært da?". Kanskje ikke den beste analogien... men håper du ser poenget mitt. :) Når spørsmålet i seg selv antar at en umulighet er mulig, så mener jeg at spørsmålet ikke gir mening.

Endret av hallgeirl
Lenke til kommentar
Vel, jeg mener det blir på samme måte som å spørre "HVIS tallet pi kunne skrives som en brøk, hva hadde den brøken vært da?". Kanskje ikke den beste analogien... men håper du ser poenget mitt. :) Når spørsmålet i seg selv antar at en umulighet er mulig, så mener jeg at spørsmålet ikke gir mening.

Tallet pi, er jo radius delt på diameter, så det går ann å skrive den som en brøk da.

Lenke til kommentar

Footy: Vel, det blir jo litt mye tid på forumet, men ellers så gjør jeg vel som de fleste andre: Jobber, er på besøk hos venner, får besøk, ser på TV, leser avisa, går på tur, handler, reiser osv.

- Jobben er en ingeniør/forsker-jobb

- Det er 6 dager siden jeg var på besøk hos noen

- Det er 3 dager siden sist jeg fikk besøk

- Favorittavisene er Nordlys og Aftenposten

- På TV er favorittprogrammene Nytt på nytt og nyhetene.

- Det er fine naturområder i nærheten, jeg tar ofte med kameraet og får utløp for hobbyfotografering.

- Det er 1,5 måned siden sist jeg var på reise og da var jeg i Trondheim og en tur på Østlandet.

- Som regel handler jeg på Obs eller Rema. Men å rusle en tur på kjøpesenter med bekjente er også greit en gang i blant.

Mastergamer: radius delt på diameter blir alltid 0,5 fordi diameteren alltid er dobbelt så stor som radiusen. Pi er ikke lik 0,5.

Omkrets delt på diameter er derimot lik Pi. Men tallet Pi kan derimot ikke skrives som en tallbrøk, bare en variabelbrøk.

Lenke til kommentar
Footy: Vel, det blir jo litt mye tid på forumet, men ellers så gjør jeg vel som de fleste andre: Jobber, er på besøk hos venner, får besøk, ser på TV, leser avisa, går på tur, handler, reiser osv.

- Jobben er en ingeniør/forsker-jobb

- Det er 6 dager siden jeg var på besøk hos noen

- Det er 3 dager siden sist jeg fikk besøk

- Favorittavisene er Nordlys og Aftenposten

- På TV er favorittprogrammene Nytt på nytt og nyhetene.

- Det er fine naturområder i nærheten, jeg tar ofte med kameraet og får utløp for hobbyfotografering.

- Det er 1,5 måned siden sist jeg var på reise og da var jeg i Trondheim og en tur på Østlandet.

- Som regel handler jeg på Obs eller Rema. Men å rusle en tur på kjøpesenter med bekjente er også greit en gang i blant.

Mastergamer: radius delt på diameter blir alltid 0,5 fordi diameteren alltid er dobbelt så stor som radiusen. Pi er ikke lik 0,5.

Omkrets delt på diameter er derimot lik Pi. Men tallet Pi kan derimot ikke skrives som en tallbrøk, bare en variabelbrøk.

Jeg mente omkrets, jeg skreiv bare noe innmari feil :p

Lenke til kommentar
Men tallet Pi kan derimot ikke skrives som en tallbrøk, bare en variabelbrøk.

Veit vi egentlig det? Eller kan en eller annen fyr komme fram til en heltalls-brøk som gir det endelige svaret på pi?

En annen ting - Hvorfor MÅ nye tyske biler ha den stygge hai-finne antenna bak på taket?

Lenke til kommentar

Jeg skjønte det, mastergamer. Jeg spilte bare litt unødvendig dum for å gjøre det morsommere å lese tilbakemeldingen min.

Å spille dum er slett ikke så dumt i blant. Jeg digger det siste stuntet til den "politiske redaktøren" Pia Haraldsen. :)

frohmage: Jeg vet ikke om det er bevist at Pi ikke kan skrives som en heltallsbrøk eller det bare er uavklart ennå.

Det er det mest praktiske stedet å ha antenna. Jeg hater antenner som står på ett av hjørnene av en bil og der tuppen er i øyehøyde når man kommer gående på mørklagte parkeringsplasser. Det er irriterende farlig det der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...