Patrick123 Skrevet 20. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2012 Dersom tollerne bare sender det hit så kan jeg... ehm... destruere det for dem Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2012 Sorry, jeg ser ikke for meg at tollerne er så uskyldsrene at de ikke forsyner seg. 1 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 20. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) Det var sikkert 7 paller orginalt. (med sprit) Endret 20. januar 2012 av Bundy Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2012 Sorry, jeg ser ikke for meg at tollerne er så uskyldsrene at de ikke forsyner seg. Ikke? De svært mange folk har muligheter i praksis til å stjele fra jobben, det gjøres jo i liten grad allikevel, og det er antakelig oppsigelsesgrunn. AtW Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 20. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2012 Jeg kjente en gang en kar som jobbet i den norske tollen. Han sa mange av dem tok litt av "kaka" (Det er jo ingen som begynner å krangle på at de hadde med seg en hel pall med sprit, og ikke en halv pall..) Lenke til kommentar
zatux Skrevet 20. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2012 Hvordan får de enkelte TV-kanalene seertallene sine fra? Dem sier at seertallene til tweet4tweet gikk ned med 18% fra første til andre episode. Både paraboler og analoge antenner er vell bare 'enveiskjørte'? Setter pris på oppklaringer. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 20. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2012 En stasjonær PC som står på konstant i en mnd. Hvor mange kroner utgjør den på strømregningen. Er selvfølgelig ikke ute etter et nøyaktig svar. Og det kommer jo ann på strømpris, maskinen og sikkert andre ting også. Men sånn ca? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2012 Sorry, jeg ser ikke for meg at tollerne er så uskyldsrene at de ikke forsyner seg. Ikke? De svært mange folk har muligheter i praksis til å stjele fra jobben, det gjøres jo i liten grad allikevel, og det er antakelig oppsigelsesgrunn. AtW Generelt er det nokså vanlig å stjele fra jobben. Og når det gjelder beslaglagte smuglervarer snakker vi i tillegg om et fullstendig offerløst lovbrudd, så de store samvittighetskvalene uteblir. Oppsigelsesgrunn er det helt sikkert - hvis noen blir tatt - men jeg tipper dette er noe som foregår med en viss enighet om at det er i orden. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) Selskaper som driver med spørreundersøkelser kan "gjette" hvor mange nordmenn som så et program ved å spørre et representativt utvalg, i stedet for å spørre hele landet. For at gjetningen deres skal bli riktig, må de spørre mange mennesker. Og man må ha et tilfeldig utvalg, så denne gruppen av personer man spør er representativ. For eksempel kan man ikke intervjue billettkøen på kinoen om medievaner. Disse menneskene vil generellt være mer filminteresserte enn gjennomsnittet, og vil ikke gi et svar som er riktig for resten av landet. Man kan heller ikke basere seertallene på data fra intervjuer med skoleelever, eller noen annen gruppe mennesker. De må være tilfeldig utvalgte. Ofte ringer de og lurer på om du har tid til å svare på en spørreundersøkelse. Eller så har Discovery Channel noen spørreundersøkelser som sendes på e-post. Det er anonymt, men de vil spørre om ca. alder, inntekt, hus/leilighet/rekkehus, gift/enslig/samboer, samt spørsmål på oppdrag av annonsører. Klassikere er "Hva synes du om dinne munnvann-produsentene" eller "hvilke av disse nikotintyggismerkene har du hørt om". Det spør de om regelmessig for å se endringer i folkeopinionen. De kan også spørre om jeg pleier å se fotball-VM. Så de gjetter, basert på frivillige svar fra noen få, uten å måtte spørre alle. Endret 20. januar 2012 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 20. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) Hvordan får de enkelte TV-kanalene seertallene sine fra? Dem sier at seertallene til tweet4tweet gikk ned med 18% fra første til andre episode. Både paraboler og analoge antenner er vell bare 'enveiskjørte'? Setter pris på oppklaringer. Spørreundersøkelser Man ringer en viss mengde personer spredt rund i hele landet og spør hva de så på på hvilket tidspunkt, og med hvor mange. Utfra den dataen finner de et anslag for hva som blir sett på av hvor mange i Norge. Edit: var ikke fullt så rask som mannen med ljåen. Endret 20. januar 2012 av T.O.E Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 20. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) Feil og feil. "Vi måler det via et representativt utvalg som har fått installert elektronisk utstyr i hjemmet, som måler tv-tittingen minutt for minutt. Det er snakk om 1000 husstander, med rundt 2400 personer, sier Christian Thune-Larsen, avdelingsleder TV og Radio i TNS-Gallup." http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/telemark/1.7682457 Endret 20. januar 2012 av Lord Britishface 2 Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 20. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2012 Ganske sikker på at beslaglagt alkohol blir destillert og brukt i rødsprit, frostveske o.l. Edit: Finner ikke noe kilde på dette atm, så kan være feil. Men mener at jeg har hørt det et sted, på tv ellerno. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.7961094 Tjaaa, kan ikke se at det du sier helt samstemmer med denne artikkelen. Fant kilde! Vinmonopolet henter alkoholen, og den blir transportert til Oslo til et forbrenningsanlegg. Så blir det gjort om til teknisk sprit. Så spylervæske og rødsprit som vi kjøper i butikken, kan fort være laget av smuglersprit som tollerne i Kristiansand har beslaglagt. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 20. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2012 Og man må ha et tilfeldig utvalg, så denne gruppen av personer man spør er representativ. Feil og feil. "Vi måler det via et representativt utvalg Nei, ikke alt var feil. Mannen med ljåen kom med en god forklaring på hva et representativt utvalg var. Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 20. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2012 1. Hva er dogg? 2. Hva er det som gjør noen stoffer mer fleksible enn andre? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 20. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2012 1: Små vanndråper i luften 2: Stoffets interne oppbygning (molekylstruktur, krystallstruktur, bindingstyper og helt sikkert flere parametre). For eksempel består gummistrikk av svært lange polymerer som er krøllet sammen. Når man strekker strikket, strekker man også ut disse lange molekylene uten at bindingene brytes, som gjør at det kan deformeres kraftig før man varig ødelegger strikken. Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 20. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) 1: Små vanndråper i luften Gjelder dette også innendørs? Eventuelt hvorfor vil da dogg fjernes av varme (i bilen). Damp? Endret 20. januar 2012 av Ulven93 Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 20. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2012 Dugg er ikke små vanndråper i lufta. Det er tåke. Dugg er vannet i lufta som kondenserer på overflater. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2012 Dogg kan være vanndråper i lufta eller på noe. F.eks på speilet på badet. Det gjelder både innendørs og utendørs. Varme får dråpene til å fordampe. Dvs. gå over fra å være en flytende væske til å bli en usynlig gass. 1 Lenke til kommentar
Dørslag Skrevet 20. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2012 Hvordan I all verden kommer mark seg opp og inn i for eksempel epler, bringebær etc.? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2012 Det er vel larver, dvs insekt-unger. De er klekket ut fra små egg, som det flyvende insektet har lagt fra seg på / i bæret. Når larvene er ferdig utvokst forvandler de seg til insekter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå