Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det 3x3x3 du prøver deg på ?

Her er en link til den.

 

 

Råder deg til å prøve på egen hånd , uten hjelp.

Fullt mulig å få det til.

 

Jeg klarte 3x3x3 - 4x4x4 - og 5x5x5 uten å ty til slik hjelp.

Det tar litt tid å sette seg inn i det.

Når det er gjort , og du forstår hva det går ut på, vil det aller meste gå som en lek.

 

Hvis du først klar den minste , kan du overføre de aller fleste trekkene til de større kubene.

 

Morsomt, men jeg trenger en av de med litt høyere kvalitet (altså så de ikke blir ødelagt e.l og raske å vri på) noen tips til butikker ?

 

 

E: Et spørsmål til ;)

 

Er det noen liste over norske ebøker? evt hvor man kan kjøpe de og hvilket format? hva må til for å få tak i en ebok? skanne den? hvorfor har de i såfall ikke gjort detta?

 

Langt ifra noe snedig spørsmål. Fraråder deg på det sterkeste å kjøpe rubiks kuber i butikk, eller i norge generellt. Jeg har prøvd en del kuber, og ligger på rundt 17-20 sekunder. Litt mer med en hånd. Min anbefaling er å bestille herfra

 

http://www.dealextreme.com/p/dayan-5-zhanchi-3x3x3-brain-teaser-magic-iq-cube-black-68924

 

http://www.amazon.com/Dayan-GuHong-Speed-6-Color-Stickerless/dp/B00419T56Q

 

Den nederste bruker jeg. Litt annerledes farger, men den har ikke klistremerker. Så den blir aldri utslitt, brukt min i et par år nå. Fortsatt like bra

 

 

Og lær deg denne metoden. punktum

Lenke til kommentar

Det der viser månedssyklusen og dermed hvordan sola påvirker flo og fjære. Når det er nymåne eller fullmåne står månen og sola på linje og skaper ekstra kraftig flo og fjære. Når det er halvmåne (ne/ny) så blir det svakere flo og fjære.

 

Men vi opplever flo hele to ganger i døgnet og det forklarer ikke den figuren. Det kommer av at jorda roterer om sin egen akse en gang per døgn.

Lenke til kommentar

Hvor lange kan disse ordene være?

Hvis de kan være uendelig lange, kan du lage uendelig mange kombinasjoner.

 

Har du en grense for max antall bokstaver?

 

Uansett vil ikke alle bokstavkombinasjoner bli ord.

Mange er håpløse å uttale, eller likner på eksisterende ord.

 

Ordet "Gfsfsgxufc" fant jeg nettopp på. Men det er ubrukelig, fordi ingen kan uttale det.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Lurer på hvor mange ord det er mulig å lage med alfabetet?

hvis du mener ord som finnes, så vil jo antallet være likt antallet ord i det norske språket.

 

Jeg mener kombinasjoner av bokstavene a til å...

 

Ey, vent nå litt :whistle:

 

Et ord kan jo være uendelig langt... :wallbash:

Lenke til kommentar

 

Ordet "Gfsfsgxufc" fant jeg nettopp på. Men det er ubrukelig, fordi ingen kan uttale det.

Det er ikke et ord, det er en lyd. Ord beskirver noe.

 

 

Hvordan fungerer kvinner?

På samme måten som spillemaskiner, du putter penger på den, så får du kansje noe tilbake.

 

 

---

Vil en pistol kule falle mer mot bakken hvis det snør kraftig?

Vil en sniper kule falle mer mot bakken hvis det snør kraftig?

 

 

--

Er det en ny funksjon på forumet mot dobbelpost? innleggene mine ble sydd sammen automatisk nå:p

Endret av hvafaen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...