J. Verlander Skrevet 17. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2012 Hvordan fungerer kvinner? 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2012 Hvordan fungerer kvinner? http://en.wikipedia.org/wiki/Organism AtW 3 Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Er det 3x3x3 du prøver deg på ? Her er en link til den. Råder deg til å prøve på egen hånd , uten hjelp. Fullt mulig å få det til. Jeg klarte 3x3x3 - 4x4x4 - og 5x5x5 uten å ty til slik hjelp. Det tar litt tid å sette seg inn i det. Når det er gjort , og du forstår hva det går ut på, vil det aller meste gå som en lek. Hvis du først klar den minste , kan du overføre de aller fleste trekkene til de større kubene. Morsomt, men jeg trenger en av de med litt høyere kvalitet (altså så de ikke blir ødelagt e.l og raske å vri på) noen tips til butikker ? E: Et spørsmål til Er det noen liste over norske ebøker? evt hvor man kan kjøpe de og hvilket format? hva må til for å få tak i en ebok? skanne den? hvorfor har de i såfall ikke gjort detta? Langt ifra noe snedig spørsmål. Fraråder deg på det sterkeste å kjøpe rubiks kuber i butikk, eller i norge generellt. Jeg har prøvd en del kuber, og ligger på rundt 17-20 sekunder. Litt mer med en hånd. Min anbefaling er å bestille herfra http://www.dealextreme.com/p/dayan-5-zhanchi-3x3x3-brain-teaser-magic-iq-cube-black-68924 http://www.amazon.com/Dayan-GuHong-Speed-6-Color-Stickerless/dp/B00419T56Q Den nederste bruker jeg. Litt annerledes farger, men den har ikke klistremerker. Så den blir aldri utslitt, brukt min i et par år nå. Fortsatt like bra Og lær deg denne metoden. punktum Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Hvordan påvirker månen jorda? hva er det som gjør at det blir flom når månen kommer nærmere jorden? er det pga graviteten? Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Hvordan påvirker månen jorda? hva er det som gjør at det blir flom når månen kommer nærmere jorden? er det pga graviteten? Hvis jeg husker riktig så er det gravitasjonen til månen som trekker vannet mot seg, slik at det blir tidevann. Rett på meg om jeg tar feil hehe. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Det der viser månedssyklusen og dermed hvordan sola påvirker flo og fjære. Når det er nymåne eller fullmåne står månen og sola på linje og skaper ekstra kraftig flo og fjære. Når det er halvmåne (ne/ny) så blir det svakere flo og fjære. Men vi opplever flo hele to ganger i døgnet og det forklarer ikke den figuren. Det kommer av at jorda roterer om sin egen akse en gang per døgn. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Kanskje off topic, men veldig relevant: Endret 18. januar 2012 av Kakofoni Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Hvordan fungerer kvinner? Jo mer du slår de, jo mer tilknyttet blir de deg. Lenke til kommentar
johome Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Jeg har prøvd en del kuber, og ligger på rundt 17-20 sekunder. Imponerende ! Du er fortsatt litt etter han her : http://www.youtube.com/watch?v=3v_Km6cv6DU Jeg er omtrent 100 ganger tregere ( ca 5 min ) Hvor lang tid bruker du på de store kubene ? Lenke til kommentar
Itek Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Lurer på hvor mange ord det er mulig å lage med alfabetet? Endret 18. januar 2012 av Itek Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Hvor lange kan disse ordene være? Hvis de kan være uendelig lange, kan du lage uendelig mange kombinasjoner. Har du en grense for max antall bokstaver? Uansett vil ikke alle bokstavkombinasjoner bli ord. Mange er håpløse å uttale, eller likner på eksisterende ord. Ordet "Gfsfsgxufc" fant jeg nettopp på. Men det er ubrukelig, fordi ingen kan uttale det. Endret 18. januar 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
morthon Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Lurer på hvor mange ord det er mulig å lage med alfabetet? hvis du mener ord som finnes, så vil jo antallet være likt antallet ord i det norske språket. Lenke til kommentar
L4ffen Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Hvorfor absorberer svart mest varme? EDIT: Hehe, er visst litt trøtt nå. Endret 18. januar 2012 av Nycolan Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Hva er det nærmeste vi kommer et "uknuselig" stoff? Er det teoretisk mulig at et uknuselig stoff kan finnes? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Hvorfor absorberer svart mest varme? Ganske sikker på at det er fordi svart absorberer mest lys. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Lurer på hvor mange ord det er mulig å lage med alfabetet? hvis du mener ord som finnes, så vil jo antallet være likt antallet ord i det norske språket. Jeg mener kombinasjoner av bokstavene a til å... Ey, vent nå litt Et ord kan jo være uendelig langt... Lenke til kommentar
hvafaen Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Ordet "Gfsfsgxufc" fant jeg nettopp på. Men det er ubrukelig, fordi ingen kan uttale det. Det er ikke et ord, det er en lyd. Ord beskirver noe. Hvordan fungerer kvinner? På samme måten som spillemaskiner, du putter penger på den, så får du kansje noe tilbake. --- Vil en pistol kule falle mer mot bakken hvis det snør kraftig? Vil en sniper kule falle mer mot bakken hvis det snør kraftig? -- Er det en ny funksjon på forumet mot dobbelpost? innleggene mine ble sydd sammen automatisk nå Endret 18. januar 2012 av hvafaen Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Tror det har vært sånn en stund. Ja, det stemmer. Genial funksjon. (dette innlegget er skrevet i 3 omganger) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Hva er det nærmeste vi kommer et "uknuselig" stoff?Er det teoretisk mulig at et uknuselig stoff kan finnes? - plastelina - gummistrikk - luft - osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå