Khaffner Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hvorfor hilser yrkes-sjaførere(usikker på stavinga der ) på hverandre når de kjører forbi hverandre? For å være greie kanskje? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 De har et fellesskap. Man vinker jo til hverandre på sjøen, og Harley-kjørere gjør det vel også. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 OM det fantes en pris for besynderlige spørsmål,. så har i alle fall jeg en nominasjon... Så hvilken farge har den hvis man har jernmangel? Oransj?Jeg fikk høre at den ble lys. Om det er lys gul, lys grå, eller lys fiolett må jeg innrømme at jeg ikke tenkte å spørre akkurat da.Brenner bæsj?Vanligvis ikke. Altså, det var ikke jeg som gjorde det, og det er uansett lange siden, men jeg ble fortalt at noen foret en geit eller sau med dynamittgubber, og møkka ble svært brennbar. De spesielt interesserte vil nok like å høre at en kan faktisk lage sprengstoff der møkk og urin er viktige ingredienser.Sett at den inneholder H2S som sto var lett brennbar? Eller er den for våt (sarte sjeler, slutt å les) til å brenne? H2S løser seg lett i vann, og når du tørker det så vil den fordampe den og. Det er meget mulig jeg ikke er spesielt oppfinnsom, men jeg har aldri prøvd å sette fyr på en kabel. Derimot vet jeg at kamelmøkk brukes som brennstoff. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Nja, elefantmøkk var visstnok veldig fint til å lage bål med dersom du er fanget på savannen (takk Discovery Channel og Bear Grylls ). Men det er vel de organiske stoffene som brenner her, og ikke så mye H2S? De spesielt interesserte vil nok like å høre at en kan faktisk lage sprengstoff der møkk og urin er viktige ingredienser. Fortell . Kan jeg ha min egen lille våpenfabrikk inne på doen (Som forøvrig er en do av brunt porselen fra 70-tallet, tøft? Ja.)? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Ein kan lage sprengstoff av bæsj osv sidan det inneheld nitrogen. Før i tida (før ein fann ut korleis ein kunne utvinne nitrogen) brukte ein faktisk fuglebæsj som ein fann på nokre øyer nede i stillehavet. Fuglebæsjen innehaldt MYKJE nitrogen, og i tillegg hadde det samlet seg opp meterhøge dunger med bæsj. Edit: Litt kult at dette blei tatt opp idag. Svensken Alfred Nobel eksperimenterte faktisk med det farlege, flytande stoffet nitroglyserin, og han klarte å framstille dynamitt. Var derfor han blei så kjent som han er idag. Då tenkjer eg sjølvsagt på Nobels Fredspris. Litt ironisk at Nobel faktisk engasjerte seg i våpenproduksjon. Endret 12. oktober 2007 av aspic Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hvordan fungerer et rødpunktsikte? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Er det vanskelig? Kan jeg fange mange av duene i Oslo (win-win situasjon) og lage en annen våpenfabrikk? Er due-egg noe å spise? Tenkte dersom dette skal være gjennomførbart (om dere leser at duene i Oslo er borte, ikke skyld på meg.) så må man jo spare der man kan Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hvorfor finnes det ikke positive sykdommer. Alt vi som kan komme inn i systemet vårt, gjør jo bare negative ting med oss, ingen ting er kjekt. Det burde ha vært sykdommer som gjør at man blir f.eks litt sterkere i en uke, får mer energi i en uke, alt smaker bedre i en uke, får bedre konsentrasjon i en uke, får bedre kordinasjonsevne osv. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hvorfor finnes det ikke positive sykdommer. Alt vi som kan komme inn i systemet vårt, gjør jo bare negative ting med oss, ingen ting er kjekt. Det burde ha vært sykdommer som gjør at man blir f.eks litt sterkere i en uke, får mer energi i en uke, alt smaker bedre i en uke, får bedre konsentrasjon i en uke, får bedre kordinasjonsevne osv. Det blir det samme som positive bivirkninger. Hvis en bivirkning er positiv, kalles det ikke lenger en bivirkning. Det samme gjelder nok positive "sykdommer". Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Det finnes slike ting. Man blir bare ikke syke av dem Lenke til kommentar
aspic Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Er det vanskelig? Kan jeg fange mange av duene i Oslo (win-win situasjon) og lage en annen våpenfabrikk?Er due-egg noe å spise? Tenkte dersom dette skal være gjennomførbart (om dere leser at duene i Oslo er borte, ikke skyld på meg.) så må man jo spare der man kan Det finst ikkje akkumulert guano frå fuglar i norske fuglefjell på grunn av det våte klimaet. Det har vore produksjon av gjødsel og dyrefor frå fiskerestar, særleg frå torskehovud. Produkta har noko feilaktig blitt kalla guano. Dvs, du må samle opp dritten til fuglen og la den tørke. Gjerne i sola. Men hadde eg vore deg ville eg heller ha fanga ein guanoskarv eller ein peruansk pelikan, driten deira er kjend for å innehelde meir nitrogen enn gjennomsnittsdua frå Oslo S. Men eg ville heller ha satsa på den litt meir moderne metoden: Norsk Hydro-Elektrisk Kvælstof aktieselskab, det seinare Norsk Hydro vart grunnlagd i 1905. Ved hjelp av ein elektrisk lysboge klara ein å binda nitrogen frå lufta. Den fyrste fabrikken i verda for syntetisk nitrogengjødsel vart etablert på Notodden i 1905. Quotes er frå denne artikkelen om Guano (nynorsk, men finnes og på bokmål). Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Så hvilken farge har den hvis man har jernmangel? Oransj? Jern kommer nok i form av rust og da gir den en rustrød/brun farge. Mangler man jern så blir det desto mindre rustrød/brun farge. Sannsynligvis lysebrun eller kanskje nærmere vinterbleik nordisk hudfarge. Brenner bæsj? Sett at den inneholder H2S som sto var lett brennbar? Eller er den for våt (sarte sjeler, slutt å les) til å brenne? Hydrogen og metan brenner veldig godt, men H2S er det vist ubetydelig lite av i forbindelse med brannfare. I følge den norske wikipediasiden er så lite som noen få ppm H2S dødelig. Jeg tolker det til at man kan regne det som et sporstoff uten betydning for brannfare. Det kunne vist være inntil 10% metan og inntil 50% hydrogen i fis. Kilde Er det lov å kjøre på isen på fjorden om vinteren med 50ccm firehjuling? Neppe uten spesiell tillatelse. (Det gjelder nok samme regler for islagte fjorder som for fjell) Hvorfor hilser yrkes-sjaførere(usikker på stavinga der ) på hverandre når de kjører forbi hverandre? Sikkert en sånn sosial greie. Man er "med i gjengen". Lenke til kommentar
chokke Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Så om jeg legger en kabel på bakken (ikke noe sånn blaut grøt her) så vil den brenne (tilslutt)? kan ikke dette brukes til en form for drivstoff isåfall? Istedet for å gå på dass kan man gå på bilen. Papiret virker som en katalysator Endret 12. oktober 2007 av chokke Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Nja, elefantmøkk var visstnok veldig fint til å lage bål med dersom du er fanget på savannen (takk Discovery Channel og Bear Grylls ). Men det er vel de organiske stoffene som brenner her, og ikke så mye H2S?Fortell . Kan jeg ha min egen lille våpenfabrikk inne på doen (Som forøvrig er en do av brunt porselen fra 70-tallet, tøft? Ja.)? Jeg har endel hemninger mot å formidle oppskrifter på sprengstoff, men etter det jeg ser har det vært brukt i militære situasjoner med desperate ressurssituasjoner. Ellers ville en neppe gå igang med alt dette svineriet. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Edit: Litt kult at dette blei tatt opp idag. Svensken Alfred Nobel eksperimenterte faktisk med det farlege, flytande stoffet nitroglyserin, og han klarte å framstille dynamitt. Var derfor han blei så kjent som han er idag. Då tenkjer eg sjølvsagt på Nobels Fredspris. Litt ironisk at Nobel faktisk engasjerte seg i våpenproduksjon. Det sies at grunnen til at Alfred Nobel valgte å testamentere vekk formuen sin til opprettelsen av Nobel-stiftelsen, nettopp var at han skjemtes over all død og fordervelse oppfinnelsen hans hadde forårsaket. Endret 12. oktober 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
aspic Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hehe.. Ein real drittjobb rett og slett. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 2 spm angående alkohol: Er det farlig å konsumere alkohol og spise druer? Har det noen innvirkning i det hele tatt? Hva er saken når det gjelder appelsinjuice og alkohol, har det noen innvirkning? Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hvor mye tjener en bioingeniør sånn ca.? Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hvor mye tjener en bioingeniør sånn ca.? Alt etter hvor du får jobb, men som elektro ingeniør har jeg sett at minste lønnen er 450k. så tror ikke du kommer til å ende opp på mindre enn det. Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Hvis man hadde kunnet løpe raskere enn lysets hastighet, altså 300 000Km/s, vil skyggen da forsvinne eller bli mindre? Endret 12. oktober 2007 av StupidNick Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå