TMB Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Hvorfor heter det bakhjulstrekker når hjulene ikke trekker, men dytter? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Er " Mennesket vil aldri finne opp tidsreiser, for da ville vi ha hatt besøk fra fremtiden " er gyldig argument? Mange teorier der, f.eks at de ikke direkte reiser tilbake i tid i vår dimmensjon, men i en annen dimensjon med en annen tidslinje. Da kan du f.eks drepe din far og mor uten at det påvirker deg da det ikke var de, i den tidslinjen, som fødte deg. http://www.mjyoung.net/time/letter23.html Så, nei, jeg vil ikke si at det er gyldig. Ellers er reising frem i tid allerede gjort, f.eks astronauter gjør det. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Ellers er reising frem i tid allerede gjort, f.eks astronauter gjør det. Fordi? Romskipenes hastighet gir ikke nok tidsbremsing til å kompensere for økt avstand fra jordgravitasjonens tidsbremsing. Summert er det vel faktisk romfarerne som blir fortere gamle enn oss. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Ellers er reising frem i tid allerede gjort, f.eks astronauter gjør det. Fordi? Romskipenes hastighet gir ikke nok tidsbremsing til å kompensere for økt avstand fra jordgravitasjonens tidsbremsing. Summert er det vel faktisk romfarerne som blir fortere gamle enn oss. hmmmm Er det gjort noen tester på dette? Mener å huske at de har gjort det, men finner ikke noe konkrete resultater på det. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Når er det de skal begynne og selge PC spill på blu-ray disc? Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 skjønner førerhunder at dem de fører er blinde? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Det er et spørsmål det ikke finnes svar til. Noen tester lener mot at de kan vite det, mens noen tester lener mot at de ikke vet det. Man må også stille seg spørsmålet om hunder forstår "syn" slik som vi gjør. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Hvorfor heter det bakhjulstrekker når hjulene ikke trekker, men dytter? Det heter da bakhjulsdrift ikke trekker. 2 Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Når er det de skal begynne og selge PC spill på blu-ray disc? Når blu-ray lesere er utbredt nok hos det store flertallet, og de ser nødvendigheten av å ta i bruk kapasiteten på en blu-ray plate i stedet for noen få dvd'er. Så kommer det an på hvordan er det er/blir med digital distribusjon og båndbredde fremover, er ikke sikkert at blu-ray noen gang blir aktuelt da andre teknologier er bedre egnet. Kanskje det blir usb stikker e.l. i stedet for "plast plater". Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Hvorfor heter det bakhjulstrekker når hjulene ikke trekker, men dytter? Det heter da bakhjulsdrift ikke trekker. Men vi har hvertfall et uttrykk her eg kommer fra som heter bakhjulstrekker. Og at en bil trekker på bakhjula. Må nesten henspeile seg på at man har noe man trekker bak bilen e.l Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 skjønner førerhunder at dem de fører er blinde? Does a guide dog "know" that its owner is blind? I do not believe my Dog (Pedro) has any concept that I am blind, I do not believe the concept means anything to him at all. He does however adapt to my limitations, certainly more so than my fellow man seems to. That said, I know for a fact that he is more than prepared to take advantage of the fact that I cannot see, by being an opportunist, but then he is a Labrador Retriever! In practical terms, this means that he will move out of the way if I am walking toward him in the house. When we are out of the house and in social situations he will maintain physical contact with me pretty much constantly. Eg kjenner òg til fleire førarhundar som lærer seg at dei må flytte seg for eigaren sin. Så dei kan tilpasse seg oppførselen til eigaren, men har ikkje nødvendigvis ei forståing av kva syn og mangel på syn er. 2 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Når er det de skal begynne og selge PC spill på blu-ray disc? Når blu-ray lesere er utbredt nok hos det store flertallet, og de ser nødvendigheten av å ta i bruk kapasiteten på en blu-ray plate i stedet for noen få dvd'er. Så kommer det an på hvordan er det er/blir med digital distribusjon og båndbredde fremover, er ikke sikkert at blu-ray noen gang blir aktuelt da andre teknologier er bedre egnet. Kanskje det blir usb stikker e.l. i stedet for "plast plater". Jeg tenker liksom, hvorfor har de ikke blu-ray som ett tilbud i tillegg til dvd? Liksom MW3 kommer jo på 2 plater, bf3 og den crysis maximum er jo på 3 discer + 1 bonus. Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Veldig få har BD leser til pcen, ettersom det er så lite utbredt. En annen ting er at nedlastbare spill tar over en større og større del av markedet, og jeg mistenker at en overgang til bluray vil bli både dyr og ulønnsom for produsentene. Å ha bluray i tillegg til dvd er ihvertfall usannsynnlig, da dette er overarbeid og kommer til å øke kostnadene betraktelig. Og hvem vil egentlig betale mer for å få alt på en disk? Endret 12. januar 2012 av Hårek Unødig sitering av innlegget over Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Vil ikke betale mer for en disk men jeg betaler mer for å ha coveret i hylla. Endret 12. januar 2012 av Hårek Unødig sitering av innlegget over Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Om man skifter ut nitrogentankene som brukes ved dypdykk, til ekstremt oksygenholdige væsker, hvor mye dypere skulle man kunne komme om man fikk fyllt bihulene med væske? [...] Først litt oppryddning: Nitrogen-basert pustegass (luft og NITROX) brukes bare på grunn dykking ned til 30m-50m. Dypere enn det må (deler av) nitrogenet byttes ut med en annen inertgass, da nitrogen (som de fleste andre gasser untatt helium) gir narkotiskeffekt ved høyt nok deltrykk. Oksygen blir i tillegg giftig ved høyt trykk. Ved høyere trykk får også alle gasser høyere viskositet. Slik at det blir mer slitsomt å puste (med påfølgende fare for dårlig utlufting av lungene og CO2opphopning. (CO2 er forresten skikkelig narkotisk på ganske lave deltrykk) Dette gir tre hensyn å ta til valg av pustegass 1) Narkose, som kompenseres ved å bytte nitrogen med helium, neon, hydrogen. 2) Viskositet, som kompenseres ved å blande inn en "tynnere" gass. Gjerne helium istedenfor nitrogen og hydrogen istedenfor helium. 3) Oksygenforgiftning, som kompenseres med mer inertgass (helium, hydrogen, nitrogen, argon, neon) Å fylle bihulene med væske har “ingen” påvirkning på dykking med pustegass, da normalt fungerende bihuler vil holde tilnærmet samme trykk som gassen i resten av luftveiene dine. Der væskepusting har potensiale er i forhold til å unngå trykkfallssyke. Med gass i lungene vil du under høyt trykk få løst en masse gass i vev og kroppsvæsker, når så trykket reduseres igjen vil det (om trykket reduseres fort nok) oppstå bobler rundt omkring i kroppen og du får gassemboli Om du dykker med pustegass er det inertgassene som tar lang tid å lufte ut (oksygen går fortere, siden den også brukes av cellene). Ideen med væskepusting er at om man ikke har inertgass (men f.eks vann isteden) trenger man heller ikke vente på at disse luftes ut av kroppen. 4 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Når er det de skal begynne og selge PC spill på blu-ray disc? Når blu-ray lesere er utbredt nok hos det store flertallet, og de ser nødvendigheten av å ta i bruk kapasiteten på en blu-ray plate i stedet for noen få dvd'er. Så kommer det an på hvordan er det er/blir med digital distribusjon og båndbredde fremover, er ikke sikkert at blu-ray noen gang blir aktuelt da andre teknologier er bedre egnet. Kanskje det blir usb stikker e.l. i stedet for "plast plater". Dataspill ble utgitt på CD-ROM lenge etter at DVD kom i bruk. Og på disketter lenge etter at CD-ROM kom i bruk. Det tar tid å få på plass nye standarder, dessverre. For min del har jeg ikke blu-ray-spiller på laptopen min, og det kan ta flere år før jeg gidder å kjøpe en ny PC med blu-ray. Tror ikke jeg er alene om dette. Endret 12. januar 2012 av A-Jay 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 BD spiller var viktig når eg kjøpte ny lappis. Har ennå ikke brukt noe BD på den 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Min nye PC har ikke Diskettstasjon, CD-rom, DVD-rom eller Bluray-spiller. Det er rett og slett utdatert. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Dataspill ble utgitt på CD-ROM lenge etter at DVD kom i bruk. Og på disketter lenge etter at CD-ROM kom i bruk. Det tar tid å få på plass nye standarder, dessverre. For min del har jeg ikke blu-ray-spiller på laptopen min, og det kan ta flere år før jeg gidder å kjøpe en ny PC med blu-ray. Tror ikke jeg er alene om dette. Nå blir ultratynne bærbare uten optisk drev stadig mer populært. For ikke å snakke om minibærbar-trenden vi hadde for et par år siden og den nåværende nettfjøl-trenden. Disse trendene er spikere i kista for optiske drev. Det er lett å tenke at disse fysiske lagringsmediene må erstattes av noe annet fysisk som f.eks USB minnepinner eller SDHC minnekort. Personlig tror jeg ikke det. Jeg tror det meste av media, programvare, spill og annet vil leveres som nedlasting via nettet. Enten hele, langtidsbufret (last ned filmen nå, se den innen to døgn) eller korttidsbufret (streaming a la youtube og spotify). 3 Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 12. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg tror det meste av media, programvare, spill og annet vil leveres som nedlasting via nettet. Enten hele, langtidsbufret (last ned filmen nå, se den innen to døgn) eller korttidsbufret (streaming a la youtube og spotify). Hva skal jeg da trøste meg med når internettet er nede når jeg ikke kan se film eller høre musikk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå