aspic Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hva er det som lukter bæsj? Hvilke stoffer i bæsjen lukter bæsj? Er det partikler som trigger nesa, er det metan, er det proteiner? Eller bare bakterier.. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 or dsom mørk i huden er da perfekt, hvorfor?Fordi HAN/HUN ER MØRK I HUDEN, akkurat som jeg er LYS i huden. bank det inn i den lille skallen din Mørk i huden er teit fordi det er å gå rundt grøten. Bank det inn i giganthodet ditt Lenke til kommentar
rublings Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Mørk i huden er teit fordi det er å gå rundt grøten.Bank det inn i giganthodet ditt Så hva foreslår du da? Edit: Det er jo mye mer korrekt å si mørk i huden, enn å si neger. Mørk i huden, da beskriver du hudfargen hannes med farge, ikke med navn som kan tolkes som skjeldsord. Endret 12. oktober 2007 av rublings Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Så hva foreslår du da? Edit: Det er jo mye mer korrekt å si mørk i huden, enn å si neger. Mørk i huden, da beskriver du hudfargen hannes med farge, ikke med navn som kan tolkes som skjeldsord. Mørk i huden = tre ord neger = ett ord bleiking = ett ord Lenke til kommentar
chokke Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Eller bare bakterier.. Eller bakterier ja . Men hva er det som lukter "promp" da, alltid hørt at det er metan, men er da metan i bæsj og? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Mener å ha lest at nesene våre er veldig ømfintlige for bæsjelukt. Dette kan vel evolusjonært sett ha med territorialmarkering og/eller flokkfølelse å gjøre. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Men hvilke stoffer/bakterier/proteiner er lukta? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Bakteriene i bæsjen produserer metan, som er promp. Husk å tygge maten skikkelig, og ikke tenk på at maisen fortsatt er synlig når den kommer ut igjen. Kroppen din kan ikke fordøye skallet til maisen. Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Metan er etter det jeg vet tilnærmet luktfri. Det finnes derimot en annen gass i det som kommer ut bak (som jeg ikke husker navnet på ) som har en rimelig sterk lukt. Endret 12. oktober 2007 av hallgeirl Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Men hvilke stoffer/bakterier/proteiner er lukta?Hovedsaklig hydrognsulfid, men det er vist flere stoffer som kan "farge" lukta, blant annet smørsyre. Kilde.Hvis jeg nå, taster vilt på tastaturet helt random. For så å gjøre det en andre gang litt senere. Hva er sjansen for at jeg treffer akkurat samme tastene, i samme rekkefølge som i sted.Hvis du klarer å gjøre det helt tilfeldig (engelsk: random) så er nok sannsynligheten lav. (Den kommer an på antall tastetrykk). Derimot er jeg i tvil om at noen klarer å gjøre det helt tilfeldig. Man har to hender som det er naturlig å holde i en viss stilling. Mennesker er vanedyr og gjør en hel rekke bevegelser av ren vane. Om man prøver å taste vilt på tastaturet så er nok sannsynligheten høy for at du vil gjøre ganske like bevegelser neste gang, evt. sekvenser av bevegelser som er går igjen.I praksis har jeg funnet ut at "sdf" og "dfg" og fgh" og "jhk" og "kjl" og "lkø" er sekvenser som går mye igjen når jeg taster vilt. Hvis du ser på tastaturet og taster disse så ser du hvorfor det blir akkurat den rekkefølgen. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 1/29! ? (! = fakultet, delvis 3! = 3*2*1) Tror det.. hvis det bare hadde vært 29 taster på tastaturet Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Metan er etter det jeg vet tilnærmet luktfri. Det finnes derimot en annen gass i det som kommer ut bak (som jeg ikke husker navnet på ) som har en rimelig sterk lukt. Hydrogensulfid Endret 12. oktober 2007 av Mr. Crowley Lenke til kommentar
chokke Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Tror det.. hvis det bare hadde vært 29 taster på tastaturet Var nå inne på det, tenkte bare bokstaver. Etter litt telling kom jeg frem til 1/105! (på mitt tastatur). Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Men er det egentlig noen som reagerer på å bli kalt hvit? Kan ikke falle meg inn å bli sint hvis noen kaller meg det. hmm Vel, det finnes mange rasistiske uttrykk om hvite, ikke alle er innlysende om hvite, så det er langt fra sikkert at rasismen blir oppdaget. Jeg kom selv helt nylig over ett jeg ikke var klar over før, men tror neppe dette er stedet for eksempler. En jeg kjenner fikk et slikt slengt etter seg, men reagerte med latteranfall, neppe hva rasistene hadde forventet seg. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hvis jeg spiser et eple, og jeg er halveis rundt, så ser jeg at der jeg startet og spise har blitt mørkt. Hvorfor blir det sånn? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Vel, det finnes mange rasistiske uttrykk om hvite, ikke alle er innlysende om hvite, så det er langt fra sikkert at rasismen blir oppdaget. Jeg kom selv helt nylig over ett jeg ikke var klar over før, men tror neppe dette er stedet for eksempler. En jeg kjenner fikk et slikt slengt etter seg, men reagerte med latteranfall, neppe hva rasistene hadde forventet seg. Tror ikke så altfor mange reagerer om du faktisk nevner eksempler. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Jeg må innrømme at enkelte er mer fantasifulle i sine spørsmål enn andre... Hva er det som lukter bæsj? Hvilke stoffer i bæsjen lukter bæsj? Er det partikler som trigger nesa, er det metan, er det proteiner?I tillegg til alt som er nevnt tidligere, bidrar også jern med en umiskjennelig aroma, spesielt fra rykende ferske ruker der forsøkskaninen ikke har hatt en agressiv diett med bønner, erter, kål med mer.De mer vitebegjærelige blant oss vil sikkert like å vite at det er jernet som også setter farven på sakene, og både jernmangel og jerntilskudd påvirker farven så det er lett synlig. Jeg anbefaler ikke å ta ekstra jerntilskudd for å prøve ut dette i praksis.Tror ikke så altfor mange reagerer om du faktisk nevner eksempler.Mulig det, men det kan likevel bli mange nok... I beste kryssord-ånd, derimot, får du 2 hint: piano og slalom.Dette er jo fredag, dagen som tidligere var reservert klassisk deteksjon, dvs. før nedplaffingssesjoner av psykotiske ""detektiver"" kuppet TV-skjermen. Så her har du sjangsen til å være detektiv. Endret 12. oktober 2007 av Codename_Paragon Lenke til kommentar
chokke Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Så hvilken farge har den hvis man har jernmangel? Oransj? Brenner bæsj? Sett at den inneholder H2S som sto var lett brennbar? Eller er den for våt (sarte sjeler, slutt å les) til å brenne? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Er det lov å kjøre på isen på fjorden om vinteren med 50ccm firehjuling? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hvorfor hilser yrkes-sjaførere(usikker på stavinga der ) på hverandre når de kjører forbi hverandre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå