Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Time Warp hadde en episode i samarbeid med noen forskere, hvor de faktisk fant ut noe ingen hadde sett før om hvordan kolibrier stod stille i lufta og drakk nektar samtidig. Dette var filma med røntgen ellerno i saktefilm, finner ikke klipp nå.

Google: time warp hummingbird

 

youtube video

 

De fant vel ikke ut av noe man ikke viste fra før av, men det var noe de som har/hadde showet og de som hjalp til ikke hadde sett før.

 

Om det er noe som ingen før hadde filmet, det vet jeg ikke. Men det er også noe helt annet en noe vi ikke viste om fra før.

Den videoen fant jeg òg, men det er feil video!

Den jeg sikter til er røntgen-film tror jeg, i svarthvitt. Man ser nektaren inni magen til fuglen.

 

Angående Flexus så er det ikke RFID som er problemet, det er alt annet (virker det som). Skiheiser har f.eks. brukt RFID så lenge jeg kan huske. Og i Subway i London er det driteffektivt, går flere personer gjennom porten i sekundet (så det ut som) i rushtida.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I avisen står det om noen folk som har hacket Anders Breivik sin Twitter og epostkonto.

 

Generellt, hvordan gjør de dette?

Har de klart å gjette passordet hans?

Var det noe latterlig enkelt, som "norgefornordmenn" eller "tempelridder"?

Eller har de utnyttet et sikkerhetshull i Twitter og eposttjenesten, altså hacket serveren, i ordets riktige betydning?

 

Eventuellt har de hacket hjemme-PCen hans, og lest informasjonen som var lagret i nettleseren?

Men den var vel neppe påslått da han dro til Utøya, og ikke kom hjem igjen?

 

 

Det virker som om bare noen blir upopulær nok, blir eposten deres hacket.

Har virkelig serveren så dårlig sikkerhet, eller bruker upopulære folk så enkle passord?

 

Kan det være det såkalte "hemmelige spørsmålet"?

Your pet`s name eller Your mother`s middle name er jo svært enkelt for hele slekta mi, så jeg bruker ikke slike spørsmål. Hvorfor finnes de?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

De har nok brukt "glemt passord" og skrevet svaret på det hemmelige spørsmålet.

Svaret på det lå nok allerede ute på nett, man finner jo nesten alt han har foretatt seg gjennom livet på nett...

Det er slik fordi man skal kunne resette sine egne passord uten å kontakte f.eks google/gmail.

 

 

Så ett relativt snedig spørsmål, jeg skadet fingeren min her om dagen, en huden ble revet av på ett område som er ca 5x10mm, hvorfor merket jeg ikke det før jeg så masse blod på fingrene?

Det var heller ikke noe rent kutt...

Lenke til kommentar

Den videoen fant jeg òg, men det er feil video!

Den jeg sikter til er røntgen-film tror jeg, i svarthvitt. Man ser nektaren inni magen til fuglen.

 

Angående Flexus så er det ikke RFID som er problemet, det er alt annet (virker det som). Skiheiser har f.eks. brukt RFID så lenge jeg kan huske. Og i Subway i London er det driteffektivt, går flere personer gjennom porten i sekundet (så det ut som) i rushtida.

Denne videoen da

 

Og her sier de det samme som du at det er første gangen man har sett dette.

og når jeg googler hummingbird x ray, får jeg stort sett opp treff fra i år som sier at forskere nylig har oppdaget hvordan fuglen kan fly.

 

samtidig fant jeg også denne: Hummingbird Feeding fra 1993 som sier det er blitt tatt røntgen av fuglen og de vet hvordan fuglen fordøyer maten.

så ikke helt det samme vil jeg si.

 

 

det som forundrer meg veldig med dette er at det er så vanskelig å finne noe på nettet.

 

igjen vil jeg si at det nok helt sikkert viste noe til folket som ikke var sett før, men var det noe de som forsker på slikt ikke viste? kanskje, kanskje ikke, velger å forholde meg skeptisk, selv om det kan se ut som dette var noe nytt.

Lenke til kommentar

Så ett relativt snedig spørsmål, jeg skadet fingeren min her om dagen, en huden ble revet av på ett område som er ca 5x10mm, hvorfor merket jeg ikke det før jeg så masse blod på fingrene?

Det var heller ikke noe rent kutt...

 

Jeg kan ikke si noe om de fysiologiske årsakene, men jeg opplever at området rundt en litt hard slagskade lammes en stund etter skaden. Falt på sykkel, knuste et par tenner og flengte opp haken stygt, kjente ikke en døyt. Reiste meg opp og ruslet til legevakten. Gikk på trynet i en grusbakke og fikk hånden full av grus, kjente ikke noe og plukket ut grusen med den største selvfølgelighet. Kom til å slå borti en kant her om dagen, rev av et omtrent så stort stykke hud som du gjorde, begynte å fossblø men kjente ingenting. Faen som jeg kjente det noen timer etterpå i alle tre tilfellene ...

Lenke til kommentar

Forklaringen kan jo være så enkel at du har øddelagt nervene. Kjenner du noe når du tar på såret?

Tja...

Det er fortsatt skorpe der, har prøvd å dytte litt på den uten at jeg kjenner noe smerte.

Men, skorpa er jo hard, så det kan være forklaringen

 

Kjenner smerte rundt hele såret når jeg tar borti med noe skarpt.

Lenke til kommentar

Hvilken funksjon har disse hullene rundt kanten på lokket til McDonald's-drikke? De som det står no sugar osv på.

Trykker du på "no sugar" knappen for eksempel blir brusen byttet ut til en sukkerfri type.

 

Neida, er bare for å holde orden i hvilken brus som er i hvilket beger (om flere kjøper mat/drikke samlet).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis flere personer går på McDonald's og bestiller drikke, hvorav èn skal ha uten sukker, kan ekspeditøren trykke ned "Diet"-knappen på begeret med Cola Light for at det skal gå an å se forskjell.

 

De gjør det bare der de antar at det kan være fare for forveksling. Ellers er det ikke vits.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...