Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dessuten tror jeg hangarskip driter i de reglene.

 

Hangerskip veier vel mindre per størrelse, og så har de ekstremt kraftige motorer, går vel i over 40 knop på full spiker tror jeg(?), så vil tippe de klarer å stoppe ihvertfall relativt fort kontra ett enormt tankskip, som ikke er thrustere og den slags, og er stappfull av væske.

 

AtW

Lenke til kommentar

I en TED talk som er noen år gammel snakket Richard Dawkins on sjansen for at en statue av stein skal "vinke" til deg (ved at atomene beveger seg som om armen vinker). Han sa at om du begynte å skrive 0'er ved Big Bang ville du ha fortsatt den dag i dag (litt klønete forklart, håper dere forstår). Er det forsket mye på slike ting? Sjansen for at et eller annet objekt skal bevege seg 1 mm for eksempel?

Lenke til kommentar

X representerer intet svar , eller X ( som i nei ) = ingen poeng

 

Det er jo summen av alle spørsmålene som til slutt vil gi en totalsum , så kan de som laget skjemaet plassere deltakeren etter poengscore

 

Dette er tydeligvis et spørreskjema , om spørreskjema, så her skal vel de som laget skjemaet fram til hva folk syns om spørreskjema :p

Lenke til kommentar

Ang. stopplengde båter, hvordan er dette med hangarskipene? De har vel også en rimelig heftig stopplengde de største?

 

30+knop og den størrelsen...

 

Vel, de skipene er jo en del mindre enn det Knock Nevis var.

 

Jada, tror ikke nødvendigvis de har noe lengre stopplengde. Men de går over dobbelt så fort, og er noe mindre....

 

De har mer kraft som nevnt over her.

 

Grunnen til at eg spurte var at eg har hørt tallet før, googlet i går, men finner det ikke. Og eg ville så gjerne vite det. Det hadde igrunn ikke noe mer sammenheng med tankeren enn at det var båt og stopplengde :)

Lenke til kommentar

Det er et velkjent faktum at HIV ikke smitter ved kyssing.

 

Men hva med et "worst case scenario"?

 

F.eks. hvis begge personene nettopp hadde brukt tanntråd, og blør i tannkjøttet?

Eller hvis personen som har HIV også har bronkitt, og brunt slim i halsen?

Jeg har hørt at det brune slimet er blod, og blod kan inneholde HIV-virus?

 

Er det fortsatt umulig at HIV smitter ved kyssing?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Hvorfor er det slik at når folk møter så pleier dem å bekrefte ting som ER...

 

Jeg jobber i matbutikk og jeg merker det, at når kunder som kjenner hverandre møter hverandre så vilde 90% av alle tilfellende gjerne bekrefte situasjonen.. Det kan være foreksempel at dem sier "jasså så du er ute å handler" eller gjerne noe som er vær relatert.. noe som handler om været.."ja i dag var det kaldt"

 

jeg syns det er så rart.. hvorfor er det slik`?

Endret av janern21
Lenke til kommentar

Hvorfor er det slik at når folk møter så pleier dem å bekrefte ting som ER...

 

Jeg jobber i matbutikk og jeg merker det, at når kunder som kjenner hverandre møter hverandre så vilde 90% av alle tilfellende gjerne bekrefte situasjonen.. Det kan være foreksempel at dem sier "jasså så du er ute å handler" eller gjerne noe som er vær relatert.. noe som handler om været.."ja i dag var det kaldt"

 

jeg syns det er så rart.. hvorfor er det slik`?

Dette er for å ha noe å si, rett og slett, samt at det skal holdes en viss flyt i en samtale som i utgangspunktet er verdiløs, innholdsmessig.

 

Om du tenker deg om er det veldig mange sånne samtaler man deltar i.. Jeg deltar i slike omtrent daglig, ikke nødvendigvis med bekjente i butikken, da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...