Jotun Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Det er nok en logaritme som lager kodene basert på tid ja. Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Her er en ting jeg har lurt på leeeeeeeeeeenge: Hvordan fungerer egentlige disse bankbrikker? Link til sist gang dette ble diskutert. Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Tusen hjertelig gutter! Mitt livs spørsmål har endelig blitt besvart! Lenke til kommentar
KanoKrakk Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Momsen på en øl i en bar/et utested er 25%, mens den i butikken er 14%, noe som også bidrar til høyere pris. Dette stemmer nok ikke, momsen på øl i butikkene er 25 % der og. Ops, liten glipp der. Skylder på at det var midt på natta. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Det er nok en logaritme som lager kodene basert på tid ja. Hehe, du mener nok algoritme 2 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Isj! Har jobba med en logaritisk skala i 12 timer i dag! Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Tusen hjertelig gutter! Mitt livs spørsmål har endelig blitt besvart! jeg bruker fortsatt den gamle brikken , der man må taste en selvvalgt kode først( dem kan ikke endres etter at jeg har tastet den inn første gangen ) . min brikke bruker 8 siffer ( 2 kontroll siffer ) Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Byttet nettopp ut denne. Akkurat samme funksjon, bortsett fra at man har fjernet personlig pin på de nye. Dette ble fjernet da man innførte personlig passord istedet. Med den gamle brikka må man ha både pers.pin og pers.kode. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Er bare ute etter en bekreftelse: Sola står opp i øst og går ned i vest, det betyr at jorda roterer mot klokka sett ned på nordpolen. Dette betyr igjen at lufta roterer motsatt vei, altså med klokka rundt lavtrykk (motsatt rundt høytrykk) pga corioliseffekten. Er dette riktig? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Hvorfor er PC spill billigere enn Konsoll spill? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Hvorfor er PC spill billigere enn Konsoll spill? Mest sansynelig fordi selskapene som eier konsolene skal ha en bit av kaka for alle spill som selges. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Eller fordi man beregner å selge flere pc spill en spill til forskjellige konsoller og dermed selger til lavere stykk pris. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Piratkopiering er også lettere tilgjengelig på PC, kanskje det kan være en av grunnene. 1 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Er bare ute etter en bekreftelse: Sola står opp i øst og går ned i vest, det betyr at jorda roterer mot klokka sett ned på nordpolen. Dette betyr igjen at lufta roterer motsatt vei, altså med klokka rundt lavtrykk (motsatt rundt høytrykk) pga corioliseffekten. Er dette riktig? Ja. Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) Er bare ute etter en bekreftelse: Sola står opp i øst og går ned i vest, det betyr at jorda roterer mot klokka sett ned på nordpolen. Dette betyr igjen at lufta roterer motsatt vei, altså med klokka rundt lavtrykk (motsatt rundt høytrykk) pga corioliseffekten. Er dette riktig? Riktig bortsett fra corioliseffekten. Den får luften til å rotere mot klokken på den nordlige halvkule. En enkel huskeregel for vestlendinger er at når det ligger et lavtrykk ute i Nordsjøen får vi sønnavind og drittvær. Redigert:Illustrasjon fra Wikipedia som viser hvorfor luften roterer mot klokken. Endret 10. desember 2011 av -trygve Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Eller fordi man beregner å selge flere pc spill en spill til forskjellige konsoller og dermed selger til lavere stykk pris. Konsoller selger langt bedre enn PC. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Eller fordi man beregner å selge flere pc spill en spill til forskjellige konsoller og dermed selger til lavere stykk pris. Konsoller selger langt bedre enn PC. Gjør de? Hvilken konsollplattform er det isåfall snakk om, og hva legger du i "langt bedre"? AtW Lenke til kommentar
Itek Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Er bare ute etter en bekreftelse: Sola står opp i øst og går ned i vest, det betyr at jorda roterer mot klokka sett ned på nordpolen. Dette betyr igjen at lufta roterer motsatt vei, altså med klokka rundt lavtrykk (motsatt rundt høytrykk) pga corioliseffekten. Er dette riktig? Riktig bortsett fra corioliseffekten. Den får luften til å rotere mot klokken på den nordlige halvkule. En enkel huskeregel for vestlendinger er at når det ligger et lavtrykk ute i Nordsjøen får vi sønnavind og drittvær. Redigert:Illustrasjon fra Wikipedia som viser hvorfor luften roterer mot klokken. Ja, jeg klarte ikke å finne en logisk forklaring på hvilken vei lufta går. Jeg ville sagt lufta gikk samme vei rund høytrkk og lavtrykk! Hvorfor ikke??? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Eller fordi man beregner å selge flere pc spill en spill til forskjellige konsoller og dermed selger til lavere stykk pris. Konsoller selger langt bedre enn PC. Gjør de? Hvilken konsollplattform er det isåfall snakk om, og hva legger du i "langt bedre"? AtW Alle konsoller: http://www.vgchartz.com/charts/weekly.php Det bestselgende PC-spillet ute nå er Skyrim: http://gamrreview.vgchartz.com/sales-data/49111/the-elder-scrolls-v-skyrim/ 360 har 3.6 millioner kopier solgt, PS3 har bare 1.6M (mest sannsynlig grunnet masse problemer med PS3-utgaven). CoD:MW3 http://gamrreview.vgchartz.com/sales-data/51881/call-of-duty-modern-warfare-3/ Dette trodde jeg da var kjent kunnskap? Det er en av grunnene til at spill får stadig mer konsoll-tilpasninger i form av færre knapper, mindre kompleksitet, færre grafikkvalg, stagnerende grafikk og gameplay, senere utgivelsesr, og færre PC-eksklusive spill. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 VGAchartz måler vel kun fysiske salg? Tall tyder vel på at godt og vel halvparten av salgene til PC foregår over nett, og da er det omtrent på linje med de store konsollene? AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå