Romhelten Spiff Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Les hva jeg skrev da, jeg sa jo det var mulig. Bah. Nei, dette var det du sa: ingen hus per i dag bygges uten impregnert materiale på utsiden ...Og det er feil lol... På naust o.l kan man med fordel bruke lerk som kledning. Dette kan stå ubehandlet i lange tider. Lerk er robuste saker... Endret 10. oktober 2007 av romhelten_spiff Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 mhm. jeg kan også bygge redskapsboden min med ubehandlet materiale. var det noe mer eller? Lenke til kommentar
ecko Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 en kar snakket på NGC om romskip. da sa han at ingen i regjeringen, forsvaret eller hvem det er som skulle få vite det kunne klare å holde kjeft. men er ikke cola oppskriften holdt hemmelig? romvesner er jo mye viktigere, og de har nok ikke noe imot å drepe enhver jævel og familien hans om han skulle sladre. sikkert pakka sendere og mikrofoner på alle som vet det om det er slik. Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hvorfor sner det akkurat i dag? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Eh, jo. det kjennes ut som det. Det skal ikke gjøre det. Ta deg en tur til fastlegen din. Når det er på låre eller andre steder er det gøy ! Men heter det leamus da ? Jepp, det heter leamus. - Hvorfor sner det akkurat i dag? Fordi det er en eller flere regnskyer som er inne lavtrykk høyt der oppe hvor det er kaldt. Regnet, som er vann, i skyene fryser og begynner å falle. På vei ned så smelter det litt, så vi får myk is som vi kaller snø.Men at det skjer akkurat i dag er vel heller tilfeldig. Endret 11. oktober 2007 av BarteX Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Det skal ikke gjøre det. Ta deg en tur til fastlegen din.Jepp, det heter leamus. - Fordi det er en eller flere regnskyer som er inne lavtrykk høyt der oppe hvor det er kaldt. Regnet, som er vann, i skyene fryser og begynner å falle. På vei ned så smelter det litt, så vi får myk is som vi kaller snø.Men at det skjer akkurat i dag er vel heller tilfeldig. Jeg derimot tror det er nøye planlagt at det skulle falle idag Men hvorfor er snøen hvit? (før den blir møkkete) Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hva er den egentlige grunnen til at jenter/kvinner sier at vi(menn) skal legge ned toalett sete? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Men hvorfor er snøen hvit? (før den blir møkkete) Når lys reflekteres av et materiale, er fargen bestemt av hvordan lyset (nærmere bestemt fotonene) påvirker elektronene i materialet. Når noe ser blått ut, er det fordi alle fotonene, bortsett fra de som har bølgelengden som tilsvarer fargen blå, blir absorbert. Fotonene med "blå bølgelengde" treffer noen av elektronene som går i bane rundt atomene. Disse elektronene flytter seg et stykke lenger ut fra kjernen, for deretter å "falle" tilbake igjen. Når de går tilbake sender de ut et nytt foton med bølgelenden for blå. Snø er et materiale med særlig løse elektroner som sender tilbake nesten alle fotonene som treffer. Det samme skjer i et speil, men snøen har en ujevnt overflate, og derfor blandes alle fargene som reflekteres av snøen, slik at den framstår som hvit. Dersom det er mørkt og du lyser på snøen med et blått lys, ser snøen blå ut (fordi det ikke finnes noen andre farger å reflektere), men lyser du på f.eks. et rødt objekt med et blått lys, ser det svart ut (fordi det absorberer alle farger utenom rød). Det står mye nyttig å lese her: http://science.howstuffworks.com/light.htm Lenke til kommentar
Olum Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 en kar snakket på NGC om romskip. da sa han at ingen i regjeringen, forsvaret eller hvem det er som skulle få vite det kunne klare å holde kjeft. men er ikke cola oppskriften holdt hemmelig? romvesner er jo mye viktigere, og de har nok ikke noe imot å drepe enhver jævel og familien hans om han skulle sladre. sikkert pakka sendere og mikrofoner på alle som vet det om det er slik. Trur hemmeligheten til cola kom ut på 90-tallet en gang. Var det ikke en av de som hadde jobbet i Coca Cola Company som gikk til media og gav dem hele oppskriften. Jeg leste en oppskrift i VG for et års tid sida. Om den er riktig eller ikke aner jeg ikke. Uansett så lønner det seg ikke for mannen i gata å prøve å lage Cola. Det er mye billigere å kjøpe i butikken. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 hva er en etikettarbeider og hva gjør han ? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 ...På naust o.l kan man med fordel bruke lerk som kledning. Dette kan stå ubehandlet i lange tider. Lerk er robuste saker... Osp er også holdbare saker. Barndomshjemmet til farmor har gjerdestolper av osp, de har stått utsatt til for vær og vind i snart 80 år og det er først nå nylig at det begynner å bli på tide å bytte dem... Ubehandlet Ospepanel kan også brukes som kledning. Bare pass på å ha skikkelig lufting på baksiden. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Spørsmål om kjøpslov høyrer ikkje heime her, to innlegg er fjerna. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Er en laserstråle med en bølgelengde på 848nm farlig for øyet? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hva er den egentlige grunnen til at jenter/kvinner sier at vi(menn) skal legge ned toalett sete? Lurer jeg også på, jenter går jo ikke på do! =/ Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Er en laserstråle med en bølgelengde på 848nm farlig for øyet? Jeg vil tro laserstråle, nesten uansett bølgelengde, er farlig for øyet. Lysintensiteten er så stor at den er skadelig. Det er vel heller faktirer som effekt, tid for eksponering osv som er endelig avgjørende. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Lurer jeg også på, jenter går jo ikke på do! =/ Jo, men da som flokk. Forøvrig så virker det logisk at jentene vil ha dosetet nede da det ser "penere" ut. (hvis det er det du sitter på når du gjør bommelomm, er det enda mer logisk og selvforklarende). Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hvordan bytter man Nick? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hvordan bytter man Nick? Det var ein tråd med link, men linken funker ikkje lenger. Men kan spørre ein moderator. Kan moderatorar skrifte nick? Eller er det berre Dotten, Ueland, Simen1 og dei andre i forumstyret? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg vil tro laserstråle, nesten uansett bølgelengde, er farlig for øyet. Lysintensiteten er så stor at den er skadelig.Det er vel heller faktirer som effekt, tid for eksponering osv som er endelig avgjørende. Er laserstrålen fra en pc-mus farlig altså? Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Det var ein tråd med link, men linken funker ikkje lenger. Men kan spørre ein moderator. Kan moderatorar skrifte nick? Eller er det berre Dotten, Ueland, Simen1 og dei andre i forumstyret? Hvis ikke de kan så regner jeg med at de vidreformidler ønsket, eller sier deg ossen man gjær det;) Endret 11. oktober 2007 av DiscoBoB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå