Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

hmmm. muligens, men hvorfor er det ikke en film med "jevn" fps da?

 

Fordi det er en GIF.

GIF brukes ofte for korte videoer uten lyd fordi det krever lite ressurser, i motsetning til Flash og Silverlight.

Mange morsomme videoer er i GIF-formatet, og det trenger ikke å være fordi skaperen har noe å skjule.

 

Her er en egen nettside med bare morsomme GIF-animasjoner.

http://senorgif.memebase.com/

 

funny-gifs-acrocat.gif

 

first-ride-in-a-car.gif

 

funny-gifs-wait-how-many-of-you-all-are-coming-in-here.gif

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://leprastuff.ru/data/img/20110607/3fbb8136fe95a4a80c1ad05dc96ef7dc.gif

 

Hvorfor klarer jeg ikke å forstå hvordan dette gjøres?

Det minste glasset er fylt med en boblende eller hvit væske i starten. Legg merke til at resten av glassene er fylt ca 1/3 opp med blank væske, i utgangspunktet.

 

Prøv deg frem selv med glass som har ruglete mønster. Start med helmelk i det lille glasset og vann i resten. Sluttresultatet vil ligne på skummetmelk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg knakk nettopp en bitteliten bit av ene fortannen min. Det var såpass lite at jeg klarer ikke se det med det blotte øyet, men kan kjenne det med fingeren/tungen. Er det vits i å gjøre noe med det? Jeg tipper det er noe sånt som 0.1-0.3mm dypt og ca. like bredt.

hehe glassflaske mot tanna når du skal drikke i fylla?

 

Gjordt det samme selv med en spritflaske en gang og nå en del år seinere er ikke hakket der lengere (sikkert blitt slitt ned). Hvis du går til tannlegen så pusser h*n det sikkert ned, men hvis du ikke plages av det tror jeg nokk ikke det er noe farlig i å bare la det være slik jeg gjorde.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Dersom man legger en fersk og ubehandlet banan på månen, hvordan vil den se ut om ett år?

Omtrent som en banan som har ligget noen minutter i en mikrobølgeovn. Det ekstremt lave trykket (i praksis 0 atm) vil gjøre at vannet i bananen begynner å koke, først vannet i skallet og til slutt vannet i kjernen. Dette vannet fordamper ut av bananen til det ikke er noe mere vann i den. Deretter skjer det ikke noe mer, den gjennomkokte og uttørkede bananen vil bli liggende uendret på måneoverflaten til evig tid, eller i hvert fall til sola dør og sluker månen sammen med Jorda om omtrent 5 milliarder år. Det er ingen mikrober eller sopp på månen som kan bryte ned bananen, derfor vil den aldri råtne. Et alternativ er at en meteor krasjlander på det stedet der bananen ligger.

Lenke til kommentar

ca hvor lang tid bruker posten på og sette inn penger til din konto, når du har sendt noe i postoppkrav til en annen?

Min erfaring er at det tok 1 dag, men nå hadde jeg Postbanken (nå DNB). Har du en annen bank kan det nok ta et par dager ekstra.

Takker, sto at den ble henten på fredag, så håper på mandag da. Har forresten Nordea :p

Lenke til kommentar
Dersom man legger en fersk og ubehandlet banan på månen, hvordan vil den se ut om ett år?
Omtrent som en banan som har ligget noen minutter i en mikrobølgeovn. Det ekstremt lave trykket (i praksis 0 atm) vil gjøre at vannet i bananen begynner å koke, først vannet i skallet og til slutt vannet i kjernen. Dette vannet fordamper ut av bananen til det ikke er noe mere vann i den. Deretter skjer det ikke noe mer, den gjennomkokte og uttørkede bananen vil bli liggende uendret på måneoverflaten til evig tid, eller i hvert fall til sola dør og sluker månen sammen med Jorda om omtrent 5 milliarder år. Det er ingen mikrober eller sopp på månen som kan bryte ned bananen, derfor vil den aldri råtne. Et alternativ er at en meteor krasjlander på det stedet der bananen ligger.

Jeg tenker den vil bli frysetørret, men jeg er usikker på om den tørre strukturen er sterk nok til å holde den sammen når den fordamper/koker. Hvis ikke så popper den nok som et popcorn i sakte film. Hvis den ikke popper så vil den bare bli frysetørret og litt innskrumpet.

Lenke til kommentar
Dersom man legger en fersk og ubehandlet banan på månen, hvordan vil den se ut om ett år?
Omtrent som en banan som har ligget noen minutter i en mikrobølgeovn. Det ekstremt lave trykket (i praksis 0 atm) vil gjøre at vannet i bananen begynner å koke, først vannet i skallet og til slutt vannet i kjernen. Dette vannet fordamper ut av bananen til det ikke er noe mere vann i den. Deretter skjer det ikke noe mer, den gjennomkokte og uttørkede bananen vil bli liggende uendret på måneoverflaten til evig tid, eller i hvert fall til sola dør og sluker månen sammen med Jorda om omtrent 5 milliarder år. Det er ingen mikrober eller sopp på månen som kan bryte ned bananen, derfor vil den aldri råtne. Et alternativ er at en meteor krasjlander på det stedet der bananen ligger.

Jeg tenker den vil bli frysetørret, men jeg er usikker på om den tørre strukturen er sterk nok til å holde den sammen når den fordamper/koker. Hvis ikke så popper den nok som et popcorn i sakte film. Hvis den ikke popper så vil den bare bli frysetørret og litt innskrumpet.

 

Så dere sier at å dø på månen er den beste mumifisering vi har tilgjengelig?

Lenke til kommentar

Hva er opp ned på universet? Om det er en opp ned på jorden så må du vite hva som er opp ned på universet. Selv om det heter sør og nedover når vi snakker betyr ikke det at man faktisk er på "undersiden" av jorden.

Greit nok det, men en av sidene må vel være ned, om det så er der jeg står eller på omvendt side av kloden er likegyldig, vil fortsatt ha svar på spørsmålet.

Lenke til kommentar

Tyngdekraften er lik uansett hvor på planeten vi er. At vi kaller den undersiden eller der nede så er det bare en talemåte og ikke en faktisk betydning. Om de nederst på planeten skulle følt som om de sto opp ned måtte tyngdekraften være motsatt på den siden av planeten. Ergo ville de flydd ut i verdensrommet istedenfor å sitte fast på planeten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...