Essem Skrevet 28. november 2011 Rapporter Del Skrevet 28. november 2011 Advent starter 4 søndager før juleaften. I dag er den 4de søndagen før juleaften Kjøper den, men då burde adventskalenderen ha gått frå og med 1.søndag i advent. Herregud, hvem bryr seg? 5 Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 28. november 2011 Rapporter Del Skrevet 28. november 2011 Eg gjer. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. november 2011 Rapporter Del Skrevet 28. november 2011 Hvorfor i alle dager skulle den det? Adventkalender er en "ikke-kristen" sak, søndagene i advent er kirken. Så ser ikke helt hvorfor man ene året skal ha 30 luker, mens neste år må man ned i 20+.... Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 28. november 2011 Rapporter Del Skrevet 28. november 2011 Fordi ein burde søkja å operera med ein mest mogleg einsarta definisjon- og etterleving av omgrepet advent. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. november 2011 Rapporter Del Skrevet 28. november 2011 Advent er ikke 1 desember til 24 desember. Det er noe man har valgt for å gjøre det enkelt mtp kalenderene. Advent er ventetiden før jesu fødsel og begynner med første søndag i advent, altså fire søndager før julaften. 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 28. november 2011 Rapporter Del Skrevet 28. november 2011 Hvorfor er milkshare mindre sundt en sjokolademelk? Er iallefall det ifølge VG. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 28. november 2011 Rapporter Del Skrevet 28. november 2011 Mer sukker kanskje? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. november 2011 Rapporter Del Skrevet 28. november 2011 Hvorfor er milkshare mindre sundt en sjokolademelk? Er iallefall det ifølge VG. Milkshake er vel ideelt fløte (iskrem) og alt mulig rart, mens sjokolademelk er lettmelk eller H-melk med sjokoladepulver? 1 Lenke til kommentar
Essem Skrevet 28. november 2011 Rapporter Del Skrevet 28. november 2011 Milkshake man får kjøpt i butikken smaker bare det samme som sjokolademelk med mer sukker. Også har de helt mindre i kartongen fordi man skal riste den så den fyller hele volumet, noe som er helt idiotisk. Dyrere er den også. Lenke til kommentar
Error Skrevet 28. november 2011 Rapporter Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Tja, muligens, men da måtte de som lager julekalendere hatt 7 forskjellige maler å følge (en for hvert år i en syvårsperiode), noe som ville vært unødvendig tungvindt. Edit: @frigata Endret 28. november 2011 av Error Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 28. november 2011 Rapporter Del Skrevet 28. november 2011 På grunn av en klage vi har mottatt, regulert under USDigital Millennium Copyright Act, har vi fjernet 1 søketreff fra denne siden. For flere detaljer kan du lese klagen fra DMCA som gjorde at vi fjernet disse treffene på ChillingEffects.org. Er det noen måte jeg kan se dette resultatet på? Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 28. november 2011 Rapporter Del Skrevet 28. november 2011 Hvordan har det seg at det er mangel på smør, men ikke mangel på fløte eller h-melk? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. november 2011 Rapporter Del Skrevet 28. november 2011 Überadri: Det skyldes prioriteringer. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 28. november 2011 Rapporter Del Skrevet 28. november 2011 Hvor er det egentlig mangel på smør? Hører alle snakker om smørmangel, men her er gatene nærmest smurt i Brelett Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. november 2011 Rapporter Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Brelett er margarin. Det er smørmangel, ikke margarinmangel. Det er snakk om smørmangel, som i ekte meierismør laget av fløte. Margarin er laget av planteoljer, som det finnes mer enn nok av. I disse juletider foretrekker mange de "ekte" ingrediensene til julebaksten, og da må de ha ekte smør til julebaksten. Men i mange tilfeller vil det gå like bra med margarin. Soft, Brelett, Vita og liknende på brødskiva, og Melange i kakene og til steking. Forresten: Kan ikke lavkarbofolket spise en masse margarin i stedet for en masse smør? Endret 28. november 2011 av Mannen med ljåen 2 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 28. november 2011 Rapporter Del Skrevet 28. november 2011 Same shit, different wrapping. Poenget mitt er at her er det ikke mangel på noe Lenke til kommentar
Munty Skrevet 28. november 2011 Rapporter Del Skrevet 28. november 2011 Same shit, different wrapping. Poenget mitt er at her er det ikke mangel på noe Absolutt ikke. BreMYKT, og meierismør er det mangel på. Ikke plantemargarin og annen margarin. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 28. november 2011 Rapporter Del Skrevet 28. november 2011 Herregud, hvem bryr seg? Dette her er essensen av Snedige ting du lurer på, så jeg synes du burde slutte å syte. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. november 2011 Rapporter Del Skrevet 28. november 2011 En ting som jeg synes er snedig eller lit merkelig er at skjøteledningen min med innebygd overspenningsvern /beskyttelse og bryter av og till sprenger sikringen i sikringsskapet når jeg slår på bryteren Når det skjer så er det ikke fordi det er slått på flere apparater en normal. heller tvert i mot . Sikringsskapet bruker automatsikringer og inneholder også jordvern og elelr det som er normalt i et moderne sikringsskap i en liten enebolig Lenke til kommentar
Error Skrevet 28. november 2011 Rapporter Del Skrevet 28. november 2011 Har hørt at det å drikke drikker med lav alkoholprosent (feks øl) og så gå over til sprit er en dårlig ide, og at man heller burde ta det andre veien. Har det noe for seg, eller er det bare en myte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå