Simen1 Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Jeg har hørt noe snakk om at moderne kaffeautomater lager mye bedre kaffe enn eldre automater fordi produsentene vistnok har blitt mer kvalitetsbevist de siste årene. Siden jeg har til gode å smake god kaffe fra automater så regner jeg med det bare er markedsføringspreik. Men tilbake til sjenkehøyde: Jeg tror ikke det har så mye å si, annet enn at det spruter og søler dersom du heller fra for stor høyde. Kaffen blir nok også litt mer avkjølt av et langt fall enn et kort fall. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Kaffen blir nok også litt mer avkjølt av et langt fall enn et kort fall. Hehehe.... Artig tanke. Men eg tror nok tiden den oppholder seg i koppen har betydelig mye mer å si enn forskjellen mellom 2cm over koppen og 10 Jeg har hørt noe snakk om at moderne kaffeautomater lager mye bedre kaffe enn eldre automater fordi produsentene vistnok har blitt mer kvalitetsbevist de siste årene På jobb har vi hatt diverse automater de siste årene. INGEN har laget god kaffi. Vi foretrekker heller den skitne trakteren der kaffien står og blir dårlig. Sier igrunn litt... Dette er automater som med offshorepris koster opptil 100k og noen oppover. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) Det optimale ville vært et rør som gikk ned i kaffekoppen slik at skjenkehøyden ble null. I tillegg til et selvrensesystem og et system for forvarming av kaffekoppen for å forhindre at de først dråpene får kuldesjokk. Og for å forhindre at kaffen ligger å surner i koppen, burde det gjerne gått an å få den intravenøst. Endret 23. november 2011 av dotten☻ 2 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Og for å forhindre at kaffen ligger å surner i koppen, burde det gjerne gått an å få den intravenøst. Er ikke poenget å smake kaffe? Intravenøst er jo uten smak... Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Og for å forhindre at kaffen ligger å surner i koppen, burde det gjerne gått an å få den intravenøst. Er ikke poenget å smake kaffe? Intravenøst er jo uten smak... Det man trenger er en liten trakter som man setter på hodet, så kan kaffen renne rett ned i munnen når den blir traktet. Bare trykker på en knapp når man vil ha en slurk, så kommer det en nylaget slurk et par minutter senere. Lenke til kommentar
T.A Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 På bussen er det seter som er bredere enn enkeltsetene, men mindre enn dobbeltsetene så det ikke er plass til to personer. Hva er poenget med de? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 De er vel egentlig ment for eldre/handikappede som kan trenge litt mer plass om de har med seg krykker etc. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Finnes integralet av (sinx)^(1/2)? I så tilfelle: vet noen hva det er? Vet at dette spørsmålet også kan egne seg for den store matteassistansetråden, så jeg poster der også. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 http://www.wolframalpha.com/input/?i=integral+of+sqrt%28sinx%29 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Finnes integralet av (sinx)^(1/2)? I så tilfelle: vet noen hva det er? Vet at dette spørsmålet også kan egne seg for den store matteassistansetråden, så jeg poster der også. Wolframalpha Kun på ubestemt form. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Ja, det var ubestemt form jeg var ute etter. Takk. Lenke til kommentar
Sanony Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Hva er elektromagnetisk stråling? Er ikke ute etter link til Wikipedia her. Vil gjerne ha en skikkelig forklaring på hva et foton er og hvordan det finnes energi i fotoner når det ikke består av noe? Hvordan kan det finnes energi i ingenting? Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Hva er elektromagnetisk stråling? Er ikke ute etter link til Wikipedia her. Vil gjerne ha en skikkelig forklaring på hva et foton er og hvordan det finnes energi i fotoner når det ikke består av noe? Hvordan kan det finnes energi i ingenting? Hvorfor vil du ikke ha en link til noe som forklarer fenomenet helt riktig? Forklaringen blir ikke bedre av at noen skriver det på nytt. Lenke til kommentar
Sanony Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) Fordi da ville jeg ikke postet her. Med mindre noen vet de har en forklaring som kan gi meg bedre forståelse av det, skal jeg forklare nøyaktig hvilke ord på Wikipedia jeg ikke forstår? Dere kan jo begynne med å forklare dette: Bølgeegenskapene kommer til syne når det passerer en spalte, ettersom det da oppstår interferens.[unquote] Endret 23. november 2011 av Sanony Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Jeg vil anbefale deg å søke opp "interference" og "waves" på youtube. Youtube er ofte en glimrende måte å forstå ting visuelt hvis det er fenomener man sliter å lese seg opp på selv. Kort forklart så vil man se bølgeegenskaper med lys som gir seg til syne ved forsterkninger og utjevninger av bølgene når de passerer en spalte. Lenke til kommentar
zatux Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Jeg lurer på hvorfor det heter "head & shoulders" når man tradisjonelt sett bare bruker shampoo på hodet? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) Vill gjetning: Head & Shoulders er en flassjampo. Flass er spesiellt synlig når den drysser ned på skuldrene. Head & Shoulders beskytter mot flass som ellers ville være synlig på hodet og skuldrene. Endret 23. november 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Bruker de fleste menn Head & Shoulders over hele kroppen? Lenke til kommentar
hvafaen Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Hva er elektromagnetisk stråling? Er ikke ute etter link til Wikipedia her. Vil gjerne ha en skikkelig forklaring på hva et foton er og hvordan det finnes energi i fotoner når det ikke består av noe? Hvordan kan det finnes energi i ingenting? Å forstå fotonet krever langt over gjennomsnitlig fysikk kunskap. Det å kaste seg ut i fotonets verden uten å kjenne til andre begreper er umulig. Spørsmålet er hvordan kan fotonet dytte elektroner ut av plass hvis det ikke har masse ( altså energi fra ingenting). Det kommer av at masse, energi og momentum forholder seg til hverandre. Altså, ved energi og nok momentum, kan massen være 0. men hvor kommer momentumet fra? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå