Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Er du sikker på at du er i riktig tråd? Saken handlet om det var mulig å sette bilen i revers, mens bilen var i fart.

Forstod jeg riktig, så konkluderte dem med at du ikke fikk bilen i revers under fart, i din video. Mens i min så konkluderte dem anderledes.

 

ja, jeg tok utgangspunkt i post #57471

 

det er feil video som kommer opp den tester hva som kjer nå drivakselen løsner og ramler ned i et hull under fart

jeg så nemlig episoden for noen år siden

 

om de klarte å få bilen i revers husker jeg ikke

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med elgen her, kan ikke se at de på noe tidspunkt faktisk setter bilen i revers, de benytter seg av en skrue som løsner når bilen settes i nøytral ser det ut som, fordi drivakslingen på den bakhjulsdrevne bilen da ruller videre og dermed løsner skruen fra leddet som leder videre inn til girkassen/motoren.

 

For øvrig illustrerer elgens link lyden, og anstrengelsen som oppstår når man forsøker å få en manuell girkasse på en bil som beveger seg forover inn i revers - tror faktisk du vil bøye girspaken din lenge før du faktisk klarer å poppe inn revers.

Lenke til kommentar

Enig med elgen her, kan ikke se at de på noe tidspunkt faktisk setter bilen i revers, de benytter seg av en skrue som løsner når bilen settes i nøytral ser det ut som, fordi drivakslingen på den bakhjulsdrevne bilen da ruller videre og dermed løsner skruen fra leddet som leder videre inn til girkassen/motoren.

 

For øvrig illustrerer elgens link lyden, og anstrengelsen som oppstår når man forsøker å få en manuell girkasse på en bil som beveger seg forover inn i revers - tror faktisk du vil bøye girspaken din lenge før du faktisk klarer å poppe inn revers.

 

jeg kan legge til at det også prøvde med en bil med automatgir.

der var det lagt inn sikkerhetsmekanismer som hindret den å gå revers selv om posisjonen til girspaken indikerte at bilen sto i revers

Lenke til kommentar

Ok, må jeg gjenta ordene til Adam eller? Jeg linker nøyaktig 60.00 sekunder inn i videoen der Adam presiserer: And the tires squeeked, which told us an important fact, which is you can jam this car into reverse at speed.

 

det er feil video som kommer opp den tester hva som kjer nå drivakselen løsner og ramler ned i et hull under fart

jeg så nemlig episoden for noen år siden

 

om de klarte å få bilen i revers husker jeg ikke

 

Nei det er ikke feil video, hva myten går ut på har da ingenting med saken å gjøre. Hadde du trykket på linken min hadde du hørt at dem fikk bilen i revers.

Endret av dotten☻
Lenke til kommentar

Er absolutt ikke uenig i forklaringen din. Nye biler går helt klart ikke an å få i revers under fart, og automatkasser har beskyttelse for slikt.

 

Litt av poenget var at de to videoene fra samme program var motsiende, noe som gjerne viser at man gjerne ikke alltid bør ta underholdningsprogrammer for en god fisk. Spesielt når dem tilsynelatende bare tester to biler.

Lenke til kommentar

Det skal ikke være mulig å få en bil som er i fart inn i revers (se lengre forklaring på forrige side), i hvert fall ikke på de bilene jeg har vært borte i, men mulig eldre modeller er forskjellige (ser de benytter seg av en eldre Ford Fury).

 

Hvor er SeaLion når man trenger ham?

 

Ja, det virker som det går på (noen) eldre automatgirede biler

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, må jeg gjenta ordene til Adam eller? Jeg linker nøyaktig 60.00 sekunder inn i videoen der Adam presiserer: And the tires squeeked, which told us an important fact, which is you can jam this car into reverse at speed.

 

det er feil video som kommer opp den tester hva som kjer nå drivakselen løsner og ramler ned i et hull under fart

jeg så nemlig episoden for noen år siden

 

om de klarte å få bilen i revers husker jeg ikke

 

Nei det er ikke feil video, hva myten går ut på har da ingenting med saken å gjøre. Hadde du trykket på linken min hadde du hørt at dem fikk bilen i revers.

 

Du tar feil , fordi Adam snakker om å sette drivakselen i reves .

de hadde nemlig ordnet det slik at den skulle ramle ut etter en stund.

 

for å unngå misforståelser og feil bør du absolut linke til en video som forteller mye mere om saken

Lenke til kommentar

post-212885-0-90110900-1320749430_thumb.png

Haha, nå lo jeg godt! Forever TOElone, som du kalte filen :p

 

Selv mener jeg nok at en kan fint stille et slikt spørsmål helt objektivt, uten at det skal reflektere mitt seksualliv!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:cry:

 

 

 

 

 

 

.

Endret av T.O.E
Lenke til kommentar

Du tar feil , fordi Adam snakker om å sette drivakselen i reves .

de hadde nemlig ordnet det slik at den skulle ramle ut etter en stund.

 

for å unngå misforståelser og feil bør du absolut linke til en video som forteller mye mere om saken

 

Ja? Drivakselen går i revers når giren settes i revers, hva er forskjellen, du må gjerne forklare.

For å unngå misforståelser bør du lese det jeg og andre skriver. Du har også lov til å se resten av episoden jeg linket til, jeg prøver ikke å hindre deg.

 

Og en gang til: Ikke begynn å diskuter hva episoden går ut på. Poenget var at de tydeligvis får til å smelle bilen i revers under fart. Ferdig med saken_______________

Endret av dotten☻
Lenke til kommentar

Du tar feil , fordi Adam snakker om å sette drivakselen i reves .

de hadde nemlig ordnet det slik at den skulle ramle ut etter en stund.

 

for å unngå misforståelser og feil bør du absolut linke til en video som forteller mye mere om saken

 

Ja? Drivakselen går i revers når giren settes i revers, hva er forskjellen, du må gjerne forklare.

For å unngå misforståelser bør du lese det jeg og andre skriver. Du har også lov til å se resten av episoden jeg linket til, jeg prøver ikke å hindre deg.

 

Og en gang til: Ikke begynn å diskuter hva episoden går ut på. Poenget var at de tydeligvis får til å smelle bilen i revers under fart. Ferdig med saken_______________

 

fordi den videon du liket til handler hva som skjer med drivakselen hvis den går i stykker og ramler ned på bakken , men det det blir spurt om dreier seg om det er mulig å får bilen i revers på en normal bil.

 

Det ble også spurt om man kunne flytte gitret fra 6 til 1 gir i fart.

 

Hvis man skal linke til en video så linker man til en som her med saken å gjøre og forklarer det det blir spurt om .

hvi man ikke karer det så kan man likegodt la være

 

jeg linker ikke til en vide som er på mange minutter , der poenget ( hvis det er noe ) forkommer fra det første til det andre minuttet i videoen .

da letter jeg helle etter en som forklare saken langt bedre

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Er det vanlig å legge litt dopapir i do før man setter seg ned, slik at avføringen ikke "plasker" i dovannet? Hvordan håndterer dere dette?

ja, alle gjør det.

Helt klart ikke alle som gjør dette, da jeg er en som ikke gjør dette.

 

 

Du får bare bli bedre på å drite, så slipper du slike problemer.

Til dere som ikke tror driting er en ferdighet, det er det!

 

Lenke til kommentar

Er det vanlig å legge litt dopapir i do før man setter seg ned, slik at avføringen ikke "plasker" i dovannet? Hvordan håndterer dere dette?

ja, alle gjør det.

Helt klart ikke alle som gjør dette, da jeg er en som ikke gjør dette.

 

 

Du får bare bli bedre på å drite, så slipper du slike problemer.

Til dere som ikke tror driting er en ferdighet, det er det!

 

Kan du utdype? Man kan kanskje redusere sprutmengden ved å forbedre teknikken, men jeg tror det er umulig å totalt unngå (med mindre avføringen ikke treffer dovannet, men da blir det dovasking etterpå, noe jeg liker enda dårligere.)

Lenke til kommentar

Kan du utdype? Man kan kanskje redusere sprutmengden ved å forbedre teknikken, men jeg tror det er umulig å totalt unngå (med mindre avføringen ikke treffer dovannet, men da blir det dovasking etterpå, noe jeg liker enda dårligere.)

Hva slags type bæsj du gjenlater har påvirkning over hvor mye som ligger smørt ut over skåla.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...