Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Answer:

 

 

If the question relates to the most valuable banknote in current circulation - it would be the Singapore Dollar SGD$10,000 banknote (equivalent to US$7,700 as of Dec, 2010). It is legal tender anywhere in Singapore and exchangeable at most major money changers and banks around the world.

 

Sharing the same 1st place as Singapore $10,000 banknotes is Brunei $10,000 banknotes, which Brunei Dollar can be interchangeable at par with Singapore Dollar.

 

Otherwise, it would be difficult to determine the most valuable banknote in history simply because of the shear number of notes produced through out the world over time. Generally the higher value notes are those in the hands of collectors and museums - i.e.of older age, low production numbers, higher condition and ,at times, it's denomination.

 

For collectors, US notes are typically more valuable than that of other countries due to their quality, better verification methods and a larger pool of collectors and experts allowing for a greater amount of information relating to the notes.

 

Collectors' banknotes of the highest value usually run at a worth of US$100,000 or more.

 

Vet ikke om dette stemmer, men fant det på Google.

http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_most_valuable_paper_money

Lenke til kommentar

Hva er den mest verdifulle seddelen i verden? Da tenker jeg ikke på samleobjekter, men gangbare pengesedler.

 

For eksempel har Norge 1000-lapper, mens USA har "bare" 100 dollar som tilsvarer 562 NOK. (nå kan det vel hende at USA har høyere enn 100 dollar uten at jeg vet om det)

USA har jo hatt helt opp i $100 000 seddler tideligere som ble brukt i større overføringer mellom banker, ol. før pengene ble elektroniske (pluss at slike store seddler også var populære blandt gangstere). Så da spørs det vel egenklig bare om det fremdeles går ann å veksle inn disse seddlene.

http://en.wikipedia.org/wiki/Large_denominations_of_United_States_currency

 

Nå vet jeg ikke hvordan det henger samme , men hvis man kjøre sakte og har så lite gass på pedalen at motoren kveles så virker det som om bilen bråstopper.

Dett er noe jeg har oplev

 

Når motoren forsatt er i fart ( selv om drivstoffet nettopp er stengt av ) er det da så tungt å dra rundt drivverket at den bare brå bremser hele drivverket ?

 

Går man tom for drivstoff eller at det bare kutter ut mens man er i fart så triller bilen ganske langt før den stopper

Det har jeg også oplev på den arbeids bilen vi hadde på jobben før

Du kan virkelig ingen ting som helst om bil du elgen, men alikevel fortsetter du å utale deg om det...

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Vil hjulene låse seg om jeg kveler bilen mens jeg kjører i 6 gir?

 

Det kommer an på farten du har, om du har høy nok fart vil nok motoren ganske lett forsatt bli snurret rundt, men du vil oppleve en grei bremsekraft. Tviler faktisk på at du vil klare å låse de i 6 gir uansett hastighet. (innenfor rimelighetens grenser)

Endret av Revolution
Lenke til kommentar

Vil hjulene låse seg om jeg kveler bilen mens jeg kjører i 6 gir?

 

Det kommer an på farten du har, om du har høy nok fart vil nok motoren ganske lett forsatt bli snurret rundt, men du vil oppleve en grei bremsekraft. Tviler faktisk på at du vil klare å låse de i 6 gir uansett hastighet. (innenfor rimelighetens grenser)

Nei du vil ikke oppleve noe særlig bremsekraft i det heletatt. Det blir akkurat det samme som når du slipper gassen på motorveien og bremser på motoren. Og når du er i 6 gir er det særdeles liten motorbrems. Det blir en mye bråere stopp hvis det er i 1 gir motoren stopper (mister drivstoff eller tenning, el.), men selv da er det langt fra å låse hjulene (ihvertfall på tørr asfalt) med mindre du kjører i veldig stor hastighet.

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er den mest verdifulle seddelen i verden? Da tenker jeg ikke på samleobjekter, men gangbare pengesedler.

 

For eksempel har Norge 1000-lapper, mens USA har "bare" 100 dollar som tilsvarer 562 NOK. (nå kan det vel hende at USA har høyere enn 100 dollar uten at jeg vet om det)

USA har jo hatt helt opp i $100 000 seddler tideligere som ble brukt i større overføringer mellom banker, ol. før pengene ble elektroniske (pluss at slike store seddler også var populære blandt gangstere). Så da spørs det vel egenklig bare om det fremdeles går ann å veksle inn disse seddlene.

http://en.wikipedia.org/wiki/Large_denominations_of_United_States_currency

 

 

Hva mener du med gangbar? 100,000 dollaren var et gull serfikat (og ikke en seddelapp i den normale forstand (iflg wikipedia). Den var også ulovlig å eie i person. Hvilke straff osv om du eier den vet jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvordan det henger samme , men hvis man kjøre sakte og har så lite gass på pedalen at motoren kveles så virker det som om bilen bråstopper.

Dett er noe jeg har oplev

 

Når motoren forsatt er i fart ( selv om drivstoffet nettopp er stengt av ) er det da så tungt å dra rundt drivverket at den bare brå bremser hele drivverket ?

 

Går man tom for drivstoff eller at det bare kutter ut mens man er i fart så triller bilen ganske langt før den stopper

Det har jeg også oplev på den arbeids bilen vi hadde på jobben før

Du kan virkelig ingen ting som helst om bil du elgen, men alikevel fortsetter du å utale deg om det...

 

Bare fordi jeg kun forteller hvordan jeg opplever det , altså mine erfaringer så påstår du at jeg fare med tull .

Det må man i grunnen definere som mobbing

 

Nå har jeg heller ikke påstått at jeg vet hvordan alt henger sammen , men det er langt fra det å påstå at noe jeg har opplev er feil .

 

 

 

Hvis du er fornuftig så tar du heller å svarer på spørsmålet mit en å drive med mobbing

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Hva er den mest verdifulle seddelen i verden? Da tenker jeg ikke på samleobjekter, men gangbare pengesedler.

 

For eksempel har Norge 1000-lapper, mens USA har "bare" 100 dollar som tilsvarer 562 NOK. (nå kan det vel hende at USA har høyere enn 100 dollar uten at jeg vet om det)

USA har jo hatt helt opp i $100 000 seddler tideligere som ble brukt i større overføringer mellom banker, ol. før pengene ble elektroniske (pluss at slike store seddler også var populære blandt gangstere). Så da spørs det vel egenklig bare om det fremdeles går ann å veksle inn disse seddlene.

http://en.wikipedia.org/wiki/Large_denominations_of_United_States_currency

 

 

Hva mener du med gangbar? 100,000 dollaren var et gull serfikat (og ikke en seddelapp i den normale forstand (iflg wikipedia). Den var også ulovlig å eie i person. Hvilke straff osv om du eier den vet jeg ikke noe om.

Ja det er sannt. Jeg leste ikke så godt igjennom artikkelen. Så da blir det vel $10,000 som var størst da. I hvertfall i USA i og med at $100,000 seddelen ikke kunne brukes av andre enn federal reserve bankene.

 

Nå vet jeg ikke hvordan det henger samme , men hvis man kjøre sakte og har så lite gass på pedalen at motoren kveles så virker det som om bilen bråstopper.

Dett er noe jeg har oplev

 

Når motoren forsatt er i fart ( selv om drivstoffet nettopp er stengt av ) er det da så tungt å dra rundt drivverket at den bare brå bremser hele drivverket ?

 

Går man tom for drivstoff eller at det bare kutter ut mens man er i fart så triller bilen ganske langt før den stopper

Det har jeg også oplev på den arbeids bilen vi hadde på jobben før

Du kan virkelig ingen ting som helst om bil du elgen, men alikevel fortsetter du å utale deg om det...

 

Bare fordi jeg kun forteller hvordan jeg opplever det , altså mine erfaringer så påstår du at jeg fare med tull .

Det må man i grunnen definere som mobbing

 

Nå har jeg heller ikke påstått at jeg vet hvordan alt henger sammen , men det er langt fra det å påstå at noe jeg har opplev er feil .

 

 

 

Hvis du er fornuftig så tar du heller å svarer på spørsmålet mit en å drive med mobbing

Du har jo gjennom dine innlegg her vist at du ikke har noe som helst peiling på otto syklus motoren. Så hvorfor utaler du deg da? Det er jo ikke til noe hjelp for den som spør at du gir han informasjon som ikke stemmer "basert på personelige ærfaringer" og synsing fra deg.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

 

snip

 

Du kan virkelig ingen ting som helst om bil du elgen, men alikevel fortsetter du å utale deg om det...

 

Bare fordi jeg kun forteller hvordan jeg opplever det , altså mine erfaringer så påstår du at jeg fare med tull .

Det må man i grunnen definere som mobbing

 

Nå har jeg heller ikke påstått at jeg vet hvordan alt henger sammen , men det er langt fra det å påstå at noe jeg har opplev er feil .

 

 

 

Hvis du er fornuftig så tar du heller å svarer på spørsmålet mit en å drive med mobbing

 

 

Det er ikke mobbing, det er oppdragelse

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vil hjulene låse seg om jeg kveler bilen mens jeg kjører i 6 gir?

 

Det kommer an på farten du har, om du har høy nok fart vil nok motoren ganske lett forsatt bli snurret rundt, men du vil oppleve en grei bremsekraft. Tviler faktisk på at du vil klare å låse de i 6 gir uansett hastighet. (innenfor rimelighetens grenser)

Nei du vil ikke oppleve noe særlig bremsekraft i det heletatt. Det blir akkurat det samme som når du slipper gassen på motorveien og bremser på motoren. Og når du er i 6 gir er det særdeles liten motorbrems. Det blir en mye bråere stopp hvis det er i 1 gir motoren stopper (mister drivstoff eller tenning, el.), men selv da er det langt fra å låse hjulene (ihvertfall på tørr asfalt) med mindre du kjører i veldig stor hastighet.

 

Det er jo slik at når turtallet blir altfor lavt, så kveles jo bilen. Når jeg da kjører i 50 km/t i 6-gir, så går turtallet til under 1000rpm. Det er sånn ca der bilen kveles i 1/2 gir, noe som gjør at bilen stopper..

Lenke til kommentar

Vil hjulene låse seg om jeg kveler bilen mens jeg kjører i 6 gir?

 

Det kommer an på farten du har, om du har høy nok fart vil nok motoren ganske lett forsatt bli snurret rundt, men du vil oppleve en grei bremsekraft. Tviler faktisk på at du vil klare å låse de i 6 gir uansett hastighet. (innenfor rimelighetens grenser)

Nei du vil ikke oppleve noe særlig bremsekraft i det heletatt. Det blir akkurat det samme som når du slipper gassen på motorveien og bremser på motoren. Og når du er i 6 gir er det særdeles liten motorbrems. Det blir en mye bråere stopp hvis det er i 1 gir motoren stopper (mister drivstoff eller tenning, el.), men selv da er det langt fra å låse hjulene (ihvertfall på tørr asfalt) med mindre du kjører i veldig stor hastighet.

 

Det er jo slik at når turtallet blir altfor lavt, så kveles jo bilen. Når jeg da kjører i 50 km/t i 6-gir, så går turtallet til under 1000rpm. Det er sånn ca der bilen kveles i 1/2 gir, noe som gjør at bilen stopper..

Ja og hvis du gjør akkurat det så vil du oppleve at det ikke blir noe bråstop akkurat. Det er veldig lite motorbrems i 6 gir. Så bare prøv det det er ikke noe farlig => kjør i kansje 15-30 km/h også legger du inn 6 gir. Også kan du rapporterer tilbake hit om det ble noe bremsespor på veien og ta bilde av veien slik at vi får lagt denne "debatten" død en gang for alle.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

snip

 

Du kan virkelig ingen ting som helst om bil du elgen, men alikevel fortsetter du å utale deg om det...

 

Bare fordi jeg kun forteller hvordan jeg opplever det , altså mine erfaringer så påstår du at jeg fare med tull .

Det må man i grunnen definere som mobbing

 

Nå har jeg heller ikke påstått at jeg vet hvordan alt henger sammen , men det er langt fra det å påstå at noe jeg har opplev er feil .

 

 

 

Hvis du er fornuftig så tar du heller å svarer på spørsmålet mit en å drive med mobbing

 

 

Det er ikke mobbing, det er oppdragelse

 

så folk som stiller spørsmål om de tidlige påstandene om hvorfor bilmotoren ikke kveles bare tar feil til tros for erfaringer bare er oppdagelse.

Det er nettopp mine oppdagelser som er poenget her.

Bare fordi jeg har oppdaget det og få av dere tro på det så blir jeg definert som en uviten person .

Det er mobbing ,. i beste fall så bestrir dere mien erfaringer men det virket ikke å være hensikten

Lenke til kommentar
Er det mulig å skape dinosaurer ved hjelp av DNA tatt fra mygg fanget i rav o.l.?

 

Sitter å ser på Jurassic Park nå :whistle:

For å si det sånn, det er mulig i science fiction-filmer. :)

 

Dinosaurene døde ut for 67 millioner år siden. Forskere har lenge håpet at det en gang i fremtiden skal bli mulig å gjenskape mammuten som døde ut for 10 000 år siden. De har funnet frosne eksemplarer så var i så god stand at kjøttet ble tilberedt og spist. Det er likevel ingenting som tyder på at de klarer å gjenskape mammuten det nærmeste tiåret. Med andre ord gjenskaping av 67 millioner år gamle dinosaurer rimelig urealistisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...