gaardern Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hva er brudd styrken på en uinprignert 2tom4 kontra en inprignert 2tom4? Ikke mitt spesialfelt, men ser ikke at impregneringen skal ha veldig mye å si for bruddstyrken? Over tid vil selvsagt den impregnerte virket opprettholde mer av sin bruddstyrke, da det andre gradvis råtner... Man tilfører riktignok noe vekt i form av impregnering, men tror ikke det har så mye å si? Har du hørt at det er forskjell på impregnert kontra uimpregnert? Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hvor mye informasjon sitter NASA på som de ikke har "lyst" til å dele med folket?og hva slags "hemmelig" informasjon er det? Nå tenker jeg på Verdensrommet.. Er det noe som kan sjokkere hele jorda?? Det vet ihvertfall ingen på dette forumet Og hvis noe slikt kommer ut avfeies det nok som konspirasjonsteorier. Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hørt at det er noe forskjell med uinpregnert kontra inpregnert. Noen tømrere her som kan gi meg et svar? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Viss du slipper to containere med henholdsvis 1kg jern og 1 kg bomull fra én meters høyde, feks rett over en fot; hvilken av de vil føles mest vondt? Begge vil vel akselerere med samme fart, ~9,81m/s? Endret 9. oktober 2007 av dabear Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Tror nok containeren ville gjort mest vondt, og ikke jern/bomullen Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Viss du slipper to containere med henholdsvis 1kg jern og 1 kg bomull fra én meters høyde, feks rett over en fot; hvilken av de vil føles mest vondt? Begge vil vel akselerere med samme fart, ~9,81m/s? Begge vil føles like vondt! 1 kg er 1 kg, og containeren gjør at de blir like harde begge to. (siden det er den som treffer deg) Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Viss du slipper to containere med henholdsvis 1kg jern og 1 kg bomull fra én meters høyde, feks rett over en fot; hvilken av de vil føles mest vondt? Begge vil vel akselerere med samme fart, ~9,81m/s? En som var raskere Endret 9. oktober 2007 av Ranxeroz Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hva er rangering som man finner her? Kan man rangere medlemmer her på forumet? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 En som var raskere Kommer ann på hvilken vei du slipper de Om man tar med luftmotstand that is. Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Viss du slipper to containere med henholdsvis 1kg jern og 1 kg bomull fra én meters høyde, feks rett over en fot; hvilken av de vil føles mest vondt? Begge vil vel akselerere med samme fart, ~9,81m/s? Er vel bare i frittfall at begge faller med 9,81m/s. Når luft motstanden virker inn så vill bomullen (som har mindre massetetthet enn jernet) få lavere fart pga luften "holder" den mer igjen enn jernet. EEEller har jeg missforstått alt. @kallileo Ser ut som en medlemsliste som settes etter både innlegg og bruker navn, hvordan aner jeg ikke:P Endret 9. oktober 2007 av DiscoBoB Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Viss du slipper to containere med henholdsvis 1kg jern og 1 kg bomull fra én meters høyde, feks rett over en fot; hvilken av de vil føles mest vondt? Begge vil vel akselerere med samme fart, ~9,81m/s? Dobbelt lurespørsmål! Den med bomullet vil gjøre minst vondt. 1. De vil akselerere likt på grunn av lik luftmoststand, men trolig noe lavere akselerasjon enn 9,81 m/s på grunn av luftmotstanden. 2. Når containeren med jern treffer foten så kommer alt trykket som en øyeblikkelig impuls. Når containeren med bomull treffer foten så vil bomullet fjere og fordele trykket over lengre tid, noe som gjør at man ikke får like vondt. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Kan man bli stå sterk i for eksempel beina at man kan brekke de ved å ta et SKIKKELIG kraftig hopp eller noe? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Tror ikke du klarer å brekke lårbeina på den måten men du kan klare å skade seg selv på *veldig* mange måter hvis du tar skikkelig i. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Man kan formulere spørsmålet mitt slik: kan musklene i kroppen bli for sterke for skjelettet? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Kan man bli stå sterk i for eksempel beina at man kan brekke de ved å ta et SKIKKELIG kraftig hopp eller noe? Man kan få beinbrudd av rå muskelkraft ja. Thomas Gjertsen er jo et levende eksempel på det. Han brød håndbak og brakk armen mens han tok i som verst. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Burde ikke tittelen på denne tråden vært "Snodige ting du lurer på", ikke "snedige"? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Det har vært diskutert før, det er vistnok en forskjell og snedige er riktig. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Het den ikke nettopp Snodige ting du lurer på V.2? Husk at dette er tråden for snodige spørsmål. Support har vi resten av forumet til. 14 innlegg er fjernet. Testposter kan tas her og kommentarer bugrapporter på det nye forumet kan tas her. Og så over til noe snodig Endret 9. oktober 2007 av Atald Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Nei den har vært snedige i et par måneder så vidt jeg husker. Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Noen som kan si meg hvem tidenes eldste person var/er? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå