Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Kan noen kausjonere med sikkerhet i bolig for flere personer?

I dette tilfellet foreldre for 3 sønner.

Kommer jo ann på verdien av boligen som skal stå som sikkerhet.

Så vidt jeg vet kan man ikke kausjonere for mer enn verdien av boligen. Er jo ikke antallet personer som er interessant men total beløpet.

Slik jeg forstår det iallefall

Verdi i bolig er det plentig av, så da går det nok greit :-)

Et eksempel:

Foreldrene er gift og bor sammen. De eier et hus med verditakst 5 millioner. De har 2 millioner i lån. Banken har sikkerhet i boligen lik 2 millioner for lånet. Det vil si at de har 3 millioner i verdi som ikke er til sikkerhet for noe. Så flytter alle tre sønnene ut samtidig og skal kjøpe hver sin bolig. Foreldrene velger å likebehandle sønnene og gir de sikkerhet i boligen for 1 million hver. Da har banken hele huset til foreldrene i sikkerhet for de fire lånene. Dersom 1 million ikke er nok til å kjøpe bolig må sønnene skaffe annen sikkerhet for sine boliger. Vanligvis betyr det startkapital pluss sikkerhet i den boligen de kjøper. La oss si de har spart opp 1 million hver og tar opp lån for ytterligere 1 million. Da har foreldrene 100% av boligverdien som sikkerhet (5 millioner) mens hver av sønnene har 1 million i sikkerhet på egen bolig og "lånt" 1 million i sikkerhet på foreldrenes hus.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er flott med en nærmest uoppnåelig toppkarakter. Det er ingen grunn til å innbille seg at det er mulig å være perfekt, så da kan man senke skuldrene.

Det er ingen grunn til å tro at man ikke kan bli perfekt, det er bare din innstilling som sier dette.

Hva er perfekt? Umulig å svare på. Man kan alltid gjøre ting enda litt bedre, men hvis du får det til er det ikke perfeksjonismen som driver deg - uten ferdigheter kommer du ingen vei, og bedre enn ditt beste kan du aldri gjøre det.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Hva er grunnen til at kjønnsorganer/bryster er tabu og noe ingen skal vise? :hmm: Bryster spesielt, da de kun er "tjukke" versjoner av menn sine.

Illustrert vitenskap hadde nettop en informativ artikkel om bluferdighet som kan leses her:

http://illvit.no/menneskets-utvikling/bluferdighet-ga-oss-suksess

 

Veldig bra artikkel, må jeg si. Var ikke klar over at man kan spore denne flauheten helt tilbake til da menneskets forgjengere først reiste seg på to. Har alltid vært under det inntrykket at det startet (mer eller mindre) med kirken/andre religioner.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er flott med en nærmest uoppnåelig toppkarakter. Det er ingen grunn til å innbille seg at det er mulig å være perfekt, så da kan man senke skuldrene.

 

Ingen innbiller seg de er perfekte basert på feks en A i dag. En karakterskala skal brukes, og helst sånn noenlunde normalfordeles, da kan du ikke skippe hele toppen av skalaen.

 

AtW

 

Jeg synes det er flott med en nærmest uoppnåelig toppkarakter. Det er ingen grunn til å innbille seg at det er mulig å være perfekt, så da kan man senke skuldrene.

Det er ingen grunn til å tro at man ikke kan bli perfekt, det er bare din innstilling som sier dette.

 

Feil, det er all grunn til å tro at det er mer enn innstilling som skal til for å nå perfeksjon.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor lange kan en husmus ( forvillet seg inn i huset ) overleve uten tilgang til vann ?

 

Kan du ikke bare be one-night-standene snilt om å gå som vi andre gjør?

Skulle ønske flere villige damer snublet inn døren min oftere.

 

Ikke noe å håpe på, de gjemmer seg bare bak sofaen eller andre kriker og kroker og kommer kun fram når det blir mørkt. Du må bruke lokkemat for å få dem ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må huske på det at luremus er trekkdyr, i den forstand at de trekker dit hvor det er mat eller andre ting de liker. De vil gå fra hus til hus etterhvert som de har tømt sitt område tomt for mat, drikke, smykker og klær for å finne seg et nytt hi. Dersom de finner et hi som allerede er opptatt av en rivaliserende luremus vil de gjøre det de kan for å jage ut rivalen.

 

Husk, luremusen må ikke, selv om det er mange likheter, forveksles med bollemusen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Husk at hvis du forgifter den har du ingen kontroll over hvor den dør. Kanskje dør den inni veggen?

 

Sett opp en moderne musefelle som er til å stole på. Gamle feller kunne virke som en katapult og slynge musa av gårde hvis den nærmet seg fella fra feil vinkel.

Nyere feler er som en giljotin der musa må stikke hodet inn i en tunnell for å rappe maten.

Mye bedre enn de gamle fellene.

 

Prøv eventuellt å låne en katt.

Lenke til kommentar

Kult å ha husmus da :D

 

Men hvis du dreper den med en sånn dødelig rottefelle eller rottegift så tiltrekker det seg flere rotter. Dette er grunnet pheromonene en døende røtte dunster fra seg. Fang ham og sett ham fri i skogen!

 

Med en gang den er fanget ( levende eller død ) skal den ut

hvis musen går riktig vei så blir den ikke slengt vekk.

( den har fungert før )

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...