Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal man alltid legge ned doringen etter å ha vært på dobesøk? Hvorfor kan ikke jenter heller ta opp ringen for oss?

 

fordi når jenter stesser når de er skikkelig tissetrengte så skynter de jo seg og sette ned på do. Og da er det ikkje alltid roringen man tenker på, og det er veeldig kalt og ekkelt og sette seg ned uten doring. (<- av erfaringer)

 

Derimot gutter har bare å dra ned boksa og tisse, går fortere for gutta å dra ned boksa og opp med ringen enn for jenta å dra ned boksa, dra ned trusa, skjekk ringen, skjekke toalettpapiret (hvis man bor sammen med folk som er flink å ikke sette nytt når det er tomt) og så sette seg ned. x)

Men så fins d jo tilfeller der gutte også av og til ikkje gidder/glemmer av å ta opp ringen... -.-

Lenke til kommentar

Hei. jeg har en teori om at jentene konspirerer fordi de ikke gidder å ta på dolokket. jeg grøsser iaff litt inni meg hver gang jeg må dra ned det fordømte lokket for å drite.

 

dette er ennå et tegn på at feministbevegelsen har nådd for langt. først var det stemmerett, så er det dassringen nede. det neste blir vel at vi må holde bæreposene på maccern mens de farer rundt å shopper. :hrm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal man alltid legge ned doringen etter å ha vært på dobesøk? Hvorfor kan ikke jenter heller ta opp ringen for oss?

 

fordi når jenter stesser når de er skikkelig tissetrengte så skynter de jo seg og sette ned på do. Og da er det ikkje alltid roringen man tenker på, og det er veeldig kalt og ekkelt og sette seg ned uten doring. (<- av erfaringer)

 

Derimot gutter har bare å dra ned boksa og tisse, går fortere for gutta å dra ned boksa og opp med ringen enn for jenta å dra ned boksa, dra ned trusa, skjekk ringen, skjekke toalettpapiret (hvis man bor sammen med folk som er flink å ikke sette nytt når det er tomt) og så sette seg ned. x)

Men så fins d jo tilfeller der gutte også av og til ikkje gidder/glemmer av å ta opp ringen... -.-

 

Som sagt før har dette aldri skjedd meg. Det må da være mulig å ta en kjapp titt før man blindt slenger skinka nedpå?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan noen kausjonere med sikkerhet i bolig for flere personer?

I dette tilfellet foreldre for 3 sønner.

Kommer jo ann på verdien av boligen som skal stå som sikkerhet.

Så vidt jeg vet kan man ikke kausjonere for mer enn verdien av boligen. Er jo ikke antallet personer som er interessant men total beløpet.

Slik jeg forstår det iallefall

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kan noen kausjonere med sikkerhet i bolig for flere personer?

I dette tilfellet foreldre for 3 sønner.

Kommer jo ann på verdien av boligen som skal stå som sikkerhet.

Så vidt jeg vet kan man ikke kausjonere for mer enn verdien av boligen. Er jo ikke antallet personer som er interessant men total beløpet.

Slik jeg forstår det iallefall

Verdi i bolig er det plentig av, så da går det nok greit :-)

Lenke til kommentar

fordi når jenter stesser stresser når de er skikkelig tissetrengte så skynter skynder de jo seg og å sette seg ned på do. Og da er det ikkje alltid roringen doringen man tenker på, og det er veeldig kalt og ekkelt og sette seg ned uten doring. (<- av erfaringer)

 

Derimot gutter har bare å dra ned boksa og tisse, går fortere for gutta å dra ned boksa og opp med ringen enn for jenta å dra ned boksa, dra ned trusa, skjekk sjekke ringen, skjekke sjekke toalettpapiret (hvis man bor sammen med folk som er flink å ikke sette nytt når det er tomt) og så sette seg ned. x)

Men så fins d det jo tilfeller der gutte gutter også av og til ikkje gidder/glemmer av å ta opp ringen... -.-

Du har akkurat nå overbevist meg om at gutter er overlegne jenter, er det virkelig mulig å være så fjern at man ikke drar ned dolokket?

 

Dette er jo forøvrig et problem som vanligvis oppstår når kvinner er i overtall, og guttene som bor på samme sted er noen griser. Det finnes ingen løsning på problemet annet enn å bli enig om en løsning.

Lenke til kommentar

Stemmer det at en Amerikansk "A" tilsvarer en norsk "4" i karakter, altså i hvor vanskelig det er å få? Kan ikke huske hvor jeg hørte utsagnet, men føles ut som det er lettere å få toppkarakter i Statene, enn det er i Norge.

 

Snakker forsåvidt om Ungdom- og vidregåendeskole/highschool.

Lenke til kommentar

Skulle ikke forundre meg. Hører jo støtt og stadig om "straight A-students". Men hvis du i Norge får bare 6ere, så blir det bokstavelig talt oppslag i avisen om det.

Og det er liksom hele poenget, de skal være "uoppnåelige", slik at de som faktisk er eksepsjonelle har noe å strekke etter og vise fram.

Lenke til kommentar

Datt litt ut av diskusjonen her, dolokkspørsmålet mitt var kanskje litt mer engasjerende enn jeg hadde trodd.

 

Men slik jeg altså har forstått det, så ses dette utifra et hygieneperspektiv? Ikke at jeg helt ser hvordan det skal hjelpe å ta ned doringen, det er jo fritt frem for basseluskene å flakse så mye rundt i huset de bare orker fordet. Da må man, som også noen her inne har nevnt også ta ned dolokket, men det er jo ikke dette jentene maser om. De maser kun om at driteringen skal være på plass.

 

Kanskje jeg har gått glipp av et par poster her, men slik jeg ser det er det egentlig ingen logisk grunn til at jentene vil ha setet nede?

 

At vi menn egentlig burde pisse sittende av søleårsaker kan jeg gå med på. Gjør det ofte selv, og finner det veldig praktisk. Dessuten kan jeg da sjekke Facebook mens jeg er på do, noe som ville blitt vanskelig om jeg skulle tatt det stående.

 

:)

 

Edit: En ting som slo meg: Er det egentlig så lurt å ta ned dolokket av såkalt bakterielle årsaker etter at man har vært på do? Tviler på at de dør innen noen skal på do neste gang, så det eneste det vil føre til er jo både en grusom dunderlukt, og en potensiell giftbombe til neste stakkar som åpner lokket.

Det vesentlige og riktigste svaret er at det er statistisk fornuftig og også moralsk riktig (mtp at dama aldri står og tisser). Sjekk posten til Simen1 :)

Lenke til kommentar

Stemmer det at en Amerikansk "A" tilsvarer en norsk "4" i karakter, altså i hvor vanskelig det er å få? Kan ikke huske hvor jeg hørte utsagnet, men føles ut som det er lettere å få toppkarakter i Statene, enn det er i Norge.

 

Snakker forsåvidt om Ungdom- og vidregåendeskole/highschool.

Veldig godt mulig at de har en mindre ambisiøs læreplan på enkelte skoler i USA enn i Norge.

Skulle ikke forundre meg. Hører jo støtt og stadig om "straight A-students". Men hvis du i Norge får bare 6ere, så blir det bokstavelig talt oppslag i avisen om det.

Og det er liksom hele poenget, de skal være "uoppnåelige", slik at de som faktisk er eksepsjonelle har noe å strekke etter og vise fram.

6ere er ikke uoppnåelige, og jeg strakk meg definitivt ikke for å oppnå 6 i matte eller fysikk ;)

Lenke til kommentar

Seksere er slett ikke uoppnåelige. Det gamle karaktersystemet på høgskole og universitet, der snakker vi saker. Vet ikke hvor mange ganger 1.0 ble gitt, men jeg tror du greier deg med en hånd.

 

1.0 var ikke uoppnåelig, men kanskje lettere å få i fag der det er "fasit" som i real og tekniske fag. Jeg fikk det et par ganger jeg, og var ingen superduperstudent.

Lenke til kommentar

Seksere er slett ikke uoppnåelige. Det gamle karaktersystemet på høgskole og universitet, der snakker vi saker. Vet ikke hvor mange ganger 1.0 ble gitt, men jeg tror du greier deg med en hånd.

 

1.0 var ikke uoppnåelig, men kanskje lettere å få i fag der det er "fasit" som i real og tekniske fag. Jeg fikk det et par ganger jeg, og var ingen superduperstudent.

 

Ja, realfag og siving hadde jo faktisk skjønt hvordan en karakterskala skal brukes, i motsetning til det latterlig idiotiske greiene på humaniora-fronten, der en 1.0 var umulig å oppnå.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...