Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nårdu står og tisser vil alt ned i doen flusse opp i trynet ditt. Farlig i utganfspunktet er det ikke, men ikke så digg å tenke på

Så ikke tenk på det?

 

Folk flest tenker ikke på slikt, og godt er det.

Om jeg ser det ligger igjen rester fra forrige mann så tapper jeg ned før jeg begynner på mitt. Ellers bryr jeg meg ikke så mye

Lenke til kommentar

Jeg synes "hygiene" begynner å bli ett ganske slitt begrep. Sånn jeg oppfatter hygiene så er det handlinger som minsker risikoen for sykdomsspredning. Bør man ikke begynne å bruke begreper som "folk føler seg renere" i endel tilfeller der "hygiene" brukes i dag?

 

AtW

Hygiene, slik du skriver det brukes i dag, virker faktisk litt mot sin hensikt(om hensikten er å minske risikoen for sykdomsspredning) da imunforsvaret blir svakere av at alt hele tiden er "sterilt". Det gjør at folk blir oftere syke og gjør at sykdom sprer seg raskere fra person til person.

 

Forresten, tastaturet og musen til folk flest er den plassen i huset med desidert mest bakterier...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hygiene, slik du skriver det brukes i dag, virker faktisk litt mot sin hensikt(om hensikten er å minske risikoen for sykdomsspredning) da immunforsvaret blir svakere av at alt hele tiden er "sterilt". Det gjør at folk blir oftere syke og gjør at sykdom sprer seg raskere fra person til person.

 

Forresten, tastaturet og musen til folk flest er den plassen i huset med desidert mest bakterier...

 

Det er nok et poeng i dette, ser f.eks at de hundene jeg har hatt som regel har følt trangen til å drikke sølevann, spise bæsj o.l, noe veterinæren en gang fortalte meg sannsynligvis var en atferd hundene har utviklet for å styrke sitt eget immunforsvar.

Lenke til kommentar

Hygiene, slik du skriver det brukes i dag, virker faktisk litt mot sin hensikt(om hensikten er å minske risikoen for sykdomsspredning) da imunforsvaret blir svakere av at alt hele tiden er "sterilt". Det gjør at folk blir oftere syke og gjør at sykdom sprer seg raskere fra person til person.

 

Forresten, tastaturet og musen til folk flest er den plassen i huset med desidert mest bakterier...

Det er en forskjell på å desinfisere toaletter med salmonella og å vaske hendene sine etter at man har klødd seg på foten. Det første virker ikke mot sin hensikt. Tror nok det var denne forskjellen atw tenkte på.

Lenke til kommentar

Datt litt ut av diskusjonen her, dolokkspørsmålet mitt var kanskje litt mer engasjerende enn jeg hadde trodd.

 

Men slik jeg altså har forstått det, så ses dette utifra et hygieneperspektiv? Ikke at jeg helt ser hvordan det skal hjelpe å ta ned doringen, det er jo fritt frem for basseluskene å flakse så mye rundt i huset de bare orker fordet. Da må man, som også noen her inne har nevnt også ta ned dolokket, men det er jo ikke dette jentene maser om. De maser kun om at driteringen skal være på plass.

 

Kanskje jeg har gått glipp av et par poster her, men slik jeg ser det er det egentlig ingen logisk grunn til at jentene vil ha setet nede?

 

At vi menn egentlig burde pisse sittende av søleårsaker kan jeg gå med på. Gjør det ofte selv, og finner det veldig praktisk. Dessuten kan jeg da sjekke Facebook mens jeg er på do, noe som ville blitt vanskelig om jeg skulle tatt det stående.

 

:)

 

Edit: En ting som slo meg: Er det egentlig så lurt å ta ned dolokket av såkalt bakterielle årsaker etter at man har vært på do? Tviler på at de dør innen noen skal på do neste gang, så det eneste det vil føre til er jo både en grusom dunderlukt, og en potensiell giftbombe til neste stakkar som åpner lokket.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Hva er grunnen til at kjønnsorganer/bryster er tabu og noe ingen skal vise? :hmm: Bryster spesielt, da de kun er "tjukke" versjoner av menn sine.

 

Jeg trur kirken har endel med det å gjøre. Indoktrinering av hva som er synd, og all den driten der.

 

Nei. Kjønn har alltid vært tabu overalt, religionene har bare koblet seg på. Nøyaktig hvorfor er det umulig å gi noe fullgodt svar på, men noen vil si det har noe med å gjøre at særlig kvinnekjønnet er en potensiell maktressurs som man kuer ved å dekke det til.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...