Bytex Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Så ut som en SERIØS annonse ja Eier: en inder fra statoil? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Så ut som en SERIØS annonse ja Eier: en inder fra statoil? den er seriøs... http://www.aftenbladet.no/energi/Statoil-selger-oljeplattform-2880878.html?xtor=RSS-2 Lenke til kommentar
;_; Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Det som nok vil koste mest her er nok å flytte den Tror det koster hakket mer å kjøpe plattformen, jeg. Edit: Hvis en vanlig person kjøper plattformen, finnes det noen steder h*n kan "parkert" den i vannet lovlig og gratis? Endret 19. oktober 2011 av ;_; Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Hvis man kjøper den er man vel ansvarlig for den også, så den blir tatt hånd om på en miljøvennlig måte. Det kan vel bli et tapsprosjekt for kjøperen? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Det som nok vil koste mest her er nok å flytte den Tror det koster hakket mer å kjøpe plattformen, jeg. Edit: Hvis en vanlig person kjøper plattformen, finnes det noen steder h*n kan "parkert" den i vannet lovlig og gratis? Den koster i utgangspunktet 1 krone. Og prisen er seriøs da Statoil heller vil at den skal brukes enn at den kun skal hakkes opp. Men en budrunde vil kanskje presse prisen litt opp. Men som sagt, den må flyttes, og det er ikke bare bare Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Det er nok mer økonomisk Statoil tenker, å gi den bort er MYE billigere enn å vrake den selv. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Nettopp. Var da det eg prøvde å skrive Men offisielt selges det utad at de ønsker at den skal brukes. Selvsagt er hele greia like mye reklame som noe annet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Er jo en steel jacket også ser det ut til, er jo ikke bare bare å flytte noe sånt, selv om den er liten. AtW Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Stammer ALLE stereotyper fra virkeligheten eller er det noen som ikke har noe grobunn i det hele tatt? Eks: Amerikanere er feite og dumme, franskmenn har dårlig hygiene, briter er snobbete, meksikanere bruker sombrero og har tjukk bart, italienere/spanjoler/tyrkere/grekere er såkalte "ladies-men" med svart glatt hår, åpne skjorter og en hårete brystkasse, Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Den der hadde vært perfekt for et enormt LAN-party, om de bygget litt om og gjorde alt klart. 4 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 jeg har ingen tro på alt det kroppsbalanse-kjemi svadaet. dette er genetisk betinget. Kjønnshormoner er en sentral del av utviklingen - det er for eksempel disse som bestemmer om vi blir gutt eller jente. Selvsagt er det i stor grad genetisk betinget. Hva har det med saken å gjøre i grunn? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Stammer ALLE stereotyper fra virkeligheten eller er det noen som ikke har noe grobunn i det hele tatt? Eks: Amerikanere er feite og dumme, franskmenn har dårlig hygiene, briter er snobbete, meksikanere bruker sombrero og har tjukk bart, italienere/spanjoler/tyrkere/grekere er såkalte "ladies-men" med svart glatt hår, åpne skjorter og en hårete brystkasse, De fleste stammer vel fra virkeligheten, men jeg mener feks å ha lest at briter har blant de beste tennene i verden. AtW Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Jeg tror det er svært umulig å påvise om disse nasjonale stereotypene har noe for seg. Enten kan det være sant, eller så kan det ha vært sant "før i tida" og blitt en forestilling som ikke lenger er gjeldende. I tillegg kan denne parten som blir "stereotypifisert" forsøke å leve opp til forventningen til den med fordommene, slik at det nesten blir et "høna&egget-spørsmål". Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Jeg tror det er svært umulig å påvise om disse nasjonale stereotypene har noe for seg. Enten kan det være sant, eller så kan det ha vært sant "før i tida" og blitt en forestilling som ikke lenger er gjeldende. I tillegg kan denne parten som blir "stereotypifisert" forsøke å leve opp til forventningen til den med fordommene, slik at det nesten blir et "høna&egget-spørsmål". Nasjonale stereotypier er nok vanskeligere, men mer konkrete stereotypier er ofte overraskende treffende. AtW Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Alle land har vel sine svenske- og molbohistorier uten at det pleier å være så mye hold i å stemple en hel nasjon som idioter. Kannibalisme er en slik stereotypi den vestlige verden plukket opp - antropologer på feltarbeid fikk ofte høre at nabostammen var "en gjeng kannibaler" og tok det til seg, mens virkelig kannibalisme er ekstremt sjeldent. Endret 19. oktober 2011 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
Error Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Var nylig i Kina, og la merke til at en stor del av trestammene (spesielt rundt byene) var malt hvite. Det vil si de første 50-70 cm av trestammen. Hva slags funksjon har "malingen"? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Den der hadde vært perfekt for et enormt LAN-party, om de bygget litt om og gjorde alt klart. Åh, ja! Månedlig LAN-party på en oljeplattform i nordsjøen eller noe høres sykt bra ut! Alle land har vel sine svenske- og molbohistorier uten at det pleier å være så mye hold i å stemple en hel nasjon som idioter. Kannibalisme er en slik stereotypi den vestlige verden plukket opp - antropologer på feltarbeid fikk ofte høre at nabostammen var "en gjeng kannibaler" og tok det til seg, mens virkelig kannibalisme er ekstremt sjeldent. Et enklere eksempel er kanskje "alle skandinaver er blonde, høye og sterke", vi vet alle at dette ikke er sant At det er en viss mengde sannhet i disse stereotypene kan man nok ikke nekte for :!: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 jeg har ingen tro på alt det kroppsbalanse-kjemi svadaet. dette er genetisk betinget. Kjemien i kroppen er sterkt avhengig av genene. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Når jeg skrur kameraet mitt av eller på og det kjører en sensorrens, så kommer det noen lave pipelyder av høy frekvens. Hva kommer det av? Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Hvor mange kaiplasser trenger man for å få plass til den riggen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå