Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Hvorfor er egentlig stoffet Cannabis ulovlig i de fleste deler av verden? Stoffet er jo ikke skadelig på noen måte, ikke avhengighetsdannende og ruseffekten gir ikke farlige utfall som alkohol har en tendens til å bringe med seg.

Vel blant annet så er ikke folkehelseinstituttet, forskning.no eller helsedirektoratet helt enig i din betegnelse av stoffet som "ikke skadelig" og "ikke avhengighetsdannende"

 

Jeg har lest en god del om stoffet og dets virkninger. Mange steder står det at stoffer som tobakk, alkohol og koffein er langt mer skadelig og avhengighetsdannende. Jeg forstår egentlig ikke helt hvorfor noe narkotisk stoff er ulovlig. Det finnes ingen lov som sier at jeg ikke har lov til å drikke bensin, som jeg dør av. Men å bruke marihuana som gir en god effekt på kroppen og 0% sjanse for å dø, det er ulovlig.

Det kan hende at det er mindre risiko med cannabis enn med alkohol og tobakk, men at det ikke er noe helsefarlig i det heletatt tror jeg ikke noe på. Man får vel fortsatt i seg blandt annet både tjære og karbonmonoksid ved røyking av cannabis. Ved spising av cannabis cokies vet jeg ikke dog.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik stoffer skal gi en rus ( akkurat som tobakk og alkohol).

Så blir man avhengig av dem

Ser man på de som virkelig er avhengig av disse stoffene så er det veldig mange som mister kontrollen over seg selv.

 

for mange er det ikke nok med den rusen en normal rus gir de vil ha større doser , mere en det kroppen tåler .

og da går det galt

 

Hvis det stoffet de bruker ikke er sterkt nokk så går de over tile et som gir større virkning for en stund.

 

nå har jeg ingen kilder , for de som måtte lure.

Detter informasjon som jeg har plukket opp etter hvert fra forskjellige steder

mesteparten er også generell informasjon som burde være kjent

Lenke til kommentar

Er så herlig naivt absolutt alt du skriver!

 

hvis det var til meg :

Det er bare å se hvordan mange rusmisbrukere sliter

 

Nå siktet jeg vel egentlig til marihuana og hasj, ikke farlige stoffer som kokain og heroin.

 

Jeg kan bare tenke meg en verden hvor alkohol var byttet ut med marihuana. Ingen overdose eller pumping. Ingen slagsmål og ødeleggelser i fylla. Samt at alkohol er langt farligere enn marihuana helsemessig sett.

Lenke til kommentar

Fungerer det ok å kjøre feks en Remote session fra Norge på en Windows-maskin i Australia, eller vil feks lyshastigheten gjøre at det lagger mye? (Lyset bruker vel mindre enn 0,3 sek tur/retur i rett linje, men det tas kanskje mange omveier?)

Det vil gå veldig mye treigere, for det første, det går ikke en fiber-kabel rett fra Norge til Australia, men må innom en hel del omveier.

For det andre, lyset går ikke rett gjennom kabelen, men spretter mellom veggene, så avstanden der øker også ganske drastisk.

fiber-optic-transmission.gif

 

Og, alt utstyret det skal gjennom gjør også at det tar mye lengre tid enn bare lyset, dette er kanskje dette som utgjør det meste av tiden det blir forsinket...

 

Men, ja, det vil fungere, men 0,3 sekunder delay er umulig.

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Er så herlig naivt absolutt alt du skriver!

 

hvis det var til meg :

Det er bare å se hvordan mange rusmisbrukere sliter

 

Nå siktet jeg vel egentlig til marihuana og hasj, ikke farlige stoffer som kokain og heroin.

 

Jeg kan bare tenke meg en verden hvor alkohol var byttet ut med marihuana. Ingen overdose eller pumping. Ingen slagsmål og ødeleggelser i fylla. Samt at alkohol er langt farligere enn marihuana helsemessig sett.

 

nå vet jeg ikke helt hvor god kontroll folk som bruker hash og marihuana har over seg selv .

Det som er farlig her er hvor lett det skal være å gå over til sterkere stoffer

Lenke til kommentar

Er så herlig naivt absolutt alt du skriver!

 

hvis det var til meg :

Det er bare å se hvordan mange rusmisbrukere sliter

 

Nå siktet jeg vel egentlig til marihuana og hasj, ikke farlige stoffer som kokain og heroin.

 

Jeg kan bare tenke meg en verden hvor alkohol var byttet ut med marihuana. Ingen overdose eller pumping. Ingen slagsmål og ødeleggelser i fylla. Samt at alkohol er langt farligere enn marihuana helsemessig sett.

 

nå vet jeg ikke helt hvor god kontroll folk som bruker hash og marihuana har over seg selv .

Det som er farlig her er hvor lett det skal være å gå over til sterkere stoffer

 

Nå er jeg selv ganske nøytral til hele cannabisdiskusjonen, men er ikke hele poenget med argumentet at det er lettere å gå over til sterkere stoffer, at det er ulovlig, og må derfor å innom dealere som kan lett pushe på deg sterke stoffer?

 

Dvs, at hele problemet du beskriver, elgen er borte om det hadde blitt byttet ut med alkohol (dvs. lovliggjort med statlig kontroll/monopol)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

jeg vet bare at enda mens jeg gikk på ungdomsskolen ( for mange år siden) så var det en kampanje der folk som hadde kommet seg ut av stoff helvete var på besøk.

Da var det et veldig fokus på at hasj var et stoff alle ( som bruker stoff ) begynte med og så gikk de over på sterkere stoff senere.

slik mener jeg det er enda.

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

jeg vet bare at enda mens jeg gikk på ungdomsskolen ( for mange år siden) så var det en kampanje der folk som hadde kommet seg ut av stoff helvete var på besøk.

Da var det et veldig fokus på at hasj var et stoff alle begynte med og så gikk de over på sterkere stoff senere.

slik mener jeg det er enda.

Nesten alle som røyker hasj har på et eller annet tidspunkt begynt med alkohol.

Nesten alle som tar speed har på et eller annet tidspunkt begynt med kaffe.

Slik tror i alle fall jeg at det er.

Lenke til kommentar

jeg vet bare at enda mens jeg gikk på ungdomsskolen ( for mange år siden) så var det en kampanje der folk som hadde kommet seg ut av stoff helvete var på besøk.

Da var det et veldig fokus på at hasj var et stoff alle begynte med og så gikk de over på sterkere stoff senere.

slik mener jeg det er enda.

Nesten alle som røyker hasj har på et eller annet tidspunkt begynt med alkohol.

Nesten alle som tar speed har på et eller annet tidspunkt begynt med kaffe.

Slik tror i alle fall jeg at det er.

 

jeg tror du over driver .

 

gikk det ikke frem at dette dreide seg om alle som brukte stoff begynte med hasj ?

Lenke til kommentar

Jeg kjenner mange som bruker marihuana regelmessig, og jeg har faktisk ikke en venn som det har gått galt med. Jeg vet også om flere situasjoner hvor personer har blitt tatt av politiet for bruk av marihuana og de går over til tyngre stoffer fordi det ikke synes i urin.

Hadde ikke alt vært lettere om stoffene ble avkriminalisert.

Lenke til kommentar

Nei, det finnes ingen enkle løsninger på dette. Marihuana kan helt sikkert være skadelig for noen.

Men argumenter som "alle som brukte stoff begynte med hasj" er ganske tåpelig. Det er gjentatt i alle år, men det er alltid like irrelevant. Det betyr bare at noen definerer marihuana som begynnelsen, og det er veldig kunstig.

I forhold til alkohol, tobakk lynol, lim, etc så er det bare begynnelsen på det som er ulovlig, ikke hva som er skadelig.

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

For å prøve å gi et mest mulig objektivt svar på dette med marijuana, så er det flere grunner til at det er ulovlig. En grunn er tradisjoner. For det andre er det ikke så satt i stein at det ikke er helseskadelig og at det ikke er avhengighetsskapende som mange ivrige tilhengere vil ha en til å tro. Et annet argument er at selv om det er "sunnere" enn alkohol, så følger det ikke da med nødvendighet at det dermed skal være lovlig; alkohol er tross alt et privilegium.

 

Hvis det finnes ett overbevisende argument, og nå er jeg stort sett subjektiv, så må det være at marijuana har fått plass i en kultur så stor at det kan kalles en bevegelse. Det hadde blitt feil å fordømme og fremmedgjøre noe som er blitt en ganske stor og viktig del av samfunnet. Å si at det er "bra", "sunt" eller "medisinsk viktig" som argumenter for å legalisere marijuana er løgner som skjuler det faktum at man rett og slett vil ha lov til å røyke weed.

Lenke til kommentar

Så på "The biggest loser" her om dagen. Der har de noe de kaller "Week 2 curse". Den går ut på at andre uka i oppholdet på slankeleiren alltid er en dårlig uke for de fleste.

 

En typisk trend er:

Uke 1: 20 pounds (9 kg)

Uke 2: 3 pounds (1,4 kg)

Uke 3 og videre: 10 pounds (4,5 kg)

 

Hva skjer i kroppen som skaper denne forbannelsen i uke 2?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...