Atmosphere Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Napper kongen løken? Hadde jeg tjent så bra, skulle jeg ha ansatt en person til å nappe løken for meg … 3 Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Men kan norge få helt grønn strøm ? (100 % fornybar energi? ) isåfall hvorfor gjør vi ikke det? tenkte å statse på bølgekraft/vannkraften (evt vindmøller om det trengs) må jo være yppelig. Husk å nevn kilder da Tror det var atw ellernoe som nevnte at vi fikk 2/3 strøm av vannkraft og 1/3 av kull fra russland, kilder på dette? Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Det er vel vanskelig, siden vi kjøper strøm fra utlandet (som kommer fra gass- og kullkraftverk). Skip og plattformer etc. kan heller ikke bruke alternativ energi for strøm. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Er litt ironisk det der, regjeringen vår er så imot gasskraftverk at all naturgassen vi utvinner på norske gassfelt går i ledninger til England istedet for å å bli brukt her hjemme. Og så importerer vi massevis fra land som bare bruker skitne kullkraftverk. Endret 9. oktober 2011 av Bytex 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Nå har jeg hørt et eller annet sted at strømmen man bruker i Norge er 95 % grønn energi. her er det nok industrien som er synderen Det som virker litt pussig for meg er at det hele tiden mases om at man må spare på strømmen for å spare miljøet. Det eneste fornuftige jeg får ut av det er at man sparer lit på økonomien Endret 9. oktober 2011 av den andre elgen Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Nå har jeg hørt et eller annet sted at strømmen man bruker i Norge er 95 % grønn energi. her er det nok industrien som er synderen Det som virker litt pussig for meg er at det hele tiden mases om at man må spare på strømmen for å spare miljøet. Det eneste fornuftige jeg får ut av det er at man sparer lit på økonomien Hvis vi ikke bruker mye strøm, trenger vi ikke importere så mye kullkraft. Pga nedbør og vannmagasiner vil ikke nødvendigvis kraftproduksjonen fra vannkraft gå ned når behovet hjemme går ned, så det er fossilt brensel det kuttes i. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Her tenker du på den kraften som selges til eller kjøpes fra utlandet ? hvor mange er det som ikke har irritert seg over at kraftselskapene sier at de må spare på vannet og setter prisen der etter når det lite vann i magasinene. men med en gang det blir regnperiode og de har sjansen til å fylle opp magasinene så selger de kraft til utlandet for fote. Da er det plutselig mer en nokk med vann i disse magasinene. de sier at de må gjøre det for å utnytte det vanne som ellers ville ha rent over Denne historien har du sikker hørt før Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Her tenker du på den kraften som selges til eller kjøpes fra utlandet ? hvor mange er det som ikke har irritert seg over at kraftselskapene sier at de må spare på vannet og setter prisen der etter når det lite vann i magasinene. men med en gang det blir regnperiode og de har sjansen til å fylle opp magasinene så selger de kraft til utlandet for fote. Da er det plutselig mer en nokk med vann i disse magasinene. de sier at de må gjøre det for å utnytte det vanne som ellers ville ha rent over Denne historien har du sikker hørt før At kraftselskapene går inn for å tjene fett, har fint lite med strømsparing å gjøre. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Her tenker du på den kraften som selges til eller kjøpes fra utlandet ? hvor mange er det som ikke har irritert seg over at kraftselskapene sier at de må spare på vannet og setter prisen der etter når det lite vann i magasinene. men med en gang det blir regnperiode og de har sjansen til å fylle opp magasinene så selger de kraft til utlandet for fote. Da er det plutselig mer en nokk med vann i disse magasinene. de sier at de må gjøre det for å utnytte det vanne som ellers ville ha rent over Denne historien har du sikker hørt før At kraftselskapene går inn for å tjene fett, har fint lite med strømsparing å gjøre. Om ikke du ser sammenhengen her så gjør jeg det. her er det verd å ta med at for mange er det ikke strømme som koster penger men nettleien men jeg må stille spørsmålet mit på nytt : mente du at dette maset om strømsparing kom i stand p.g.a den utenlandske kraften som blir kjøpt. ? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Er det et smutthuhll i loven som gjør det greit å sende torpedoer etter en technospillende nabo? Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Kanskje du må sende ut nabovarsel angående bråk ellernoe, jeg vet ikke Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Er ikke jeg som spiller. Lurer bare på hvor langt jeg kan ta straffen før loven banker på døra Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Er ikke jeg som spiller. Lurer bare på hvor langt jeg kan ta straffen før loven banker på døra Siden når ble det lov å straffe folk selv? Bank på døra og hør om de kan skru ned, eller ring politiet. Ellers tror jeg man kan fjerne 'Snedige' fra tittelen snart, går flere sider mellom hvert snedige spørsmål 2 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Problemet er at det er grenser for hvor mange "snedige" spørsmål man kan stille. Ihvertfall når du ofte kan få beskjed om å google det i stedetfor. Husk, det er vel nesten ingen spørsmål du ikke kan google. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Problemet er at det er grenser for hvor mange "snedige" spørsmål man kan stille. Ihvertfall når du ofte kan få beskjed om å google det i stedetfor. Husk, det er vel nesten ingen spørsmål du ikke kan google. Nå var ikke dette ment spesifikkt til noen, og strengt tatt ikke en diskusjon som burde bli tatt i tråden heller. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Snakker bare generellt selv og nå kan denne diskursen legges død Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Men kan norge få helt grønn strøm ? (100 % fornybar energi? ) isåfall hvorfor gjør vi ikke det? tenkte å statse på bølgekraft/vannkraften (evt vindmøller om det trengs) må jo være yppelig. Husk å nevn kilder da Tror det var atw ellernoe som nevnte at vi fikk 2/3 strøm av vannkraft og 1/3 av kull fra russland, kilder på dette? Vi gjør allerede det. Hele fastlands Norge kan sies å gå på 100% fornybar energi (vannkraft) Siden vi eksporterer mer enn vi importerer og det meste av kraften som lages i Norge er fra vannkraft. Og forrøvrig er den "grønne kraften" som strømselskapene selger til folk en stor svindel. Man kan ikke skille på om kraften man får i stikkontakten kommer fra et vannkraftverk eller et kullkraftverk da strømmen til Norge er koblet sammen med hele resten av europa. Endret 9. oktober 2011 av flesvik 1 Lenke til kommentar
Munty Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Hvorfor er egentlig stoffet Cannabis ulovlig i de fleste deler av verden? Stoffet er jo ikke skadelig på noen måte, ikke avhengighetsdannende og ruseffekten gir ikke farlige utfall som alkohol har en tendens til å bringe med seg. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Det er vel politikk som styrer det, ikke vitenskap. Saklige argumenter om slikt blir sjeldent hørt i konservative miljøer. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 men jeg må stille spørsmålet mit på nytt : mente du at dette maset om strømsparing kom i stand p.g.a den utenlandske kraften som blir kjøpt. ? Maset om strømsparing finnes fordi mesteparten av strøm kommer fra fossilt brensel. Norges strømforbruk er intet unntak, og ved å bruke mindre strøm trenger man ikke å bruke like mye fossilt brensel. Hvis hele Norge sluttet å bruke strøm, kunne vi selge all vannkraften til utlandet, og da hadde ikke utlendingene behøvd å brenne like mye kull. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå