Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apropos inntak av kokain så er det visnok helt unødvendig å injisere heroin. I mange andre land er narkokulturen sånn at man unngår sprøyter på grunn av blant annet smittefare. Heroin kan blant annet spises, men effekten er visntok mer langsom og svakere.

Stemmer. Mange sterke, opiatbaserte smertestillende kommer i pilleform, så det er tydelig at det virker. Skjønt er det en helt annen opplevelse. En kamerat av meg drev en del med diverse rusmidler i ungdommen, blant annet en del piller, men aldri sprøyter. For en stund siden måtte han gjennom en operasjon, og ble dopet ned med noen morfinpreparater (dette var i USA, aner ikke hva som brukes til anestesi i Norge). Etterpå sa han at han skjønte hvorfor folk som begynner med sprøyter blir så sterkt avhengige.

 

Placebo i sprøyter er jo også sterkere enn placebo i pilleform, så det er ikke bare faktiske forskjeller, men også det at man ser på injisering annerledes.

 

AtW

 

Det er faktisk noe jeg lurer på.

 

Men det er ikke snedig, og ingen vet noe mer om det en det du selv helt sikkert kan ressonere deg fram til.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det finnes vel en måte å besvare det på vitenskaplig, i forhold til statistikk, sannsynlighetsberegning og kjent konkelig etikette?

Nei, det er et tullespørsmål som passer bedre i OT-baren, som Simen1 nevnte. Innlegget hadde blitt slettet hvis det ikke hadde vært for at så mange har kommentert. Neste gang fjernes det.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg så en dokumentar i 3d om hubble teleskopet. Utrolig kult å se galakser med så gode bilder og detaljer. Men jeg ble litt forvirret. Som jeg kjønte det sa programlederen at jo lenger ut i universet en planet er jo lenger er den tilbake i tid? Akkurat som om planeten vår er "nåtid" og "center of the universe". Han sa at jo lenger man ser ut i universet jo mindre utviklet er planetene. Som jeg forstod det, men jeg må da ha misforstått! Hvordan funker dette?

Lenke til kommentar

Hei! Jeg så en dokumentar i 3d om hubble teleskopet. Utrolig kult å se galakser med så gode bilder og detaljer. Men jeg ble litt forvirret. Som jeg kjønte det sa programlederen at jo lenger ut i universet en planet er jo lenger er den tilbake i tid? Akkurat som om planeten vår er "nåtid" og "center of the universe". Han sa at jo lenger man ser ut i universet jo mindre utviklet er planetene. Som jeg forstod det, men jeg må da ha misforstått! Hvordan funker dette?

Lys bruker tid på å reise.

Om noe er 1000 lysår unna observerer vi planeten slik den var for 1000 år siden, pga reisetiden til lyset.

Det fungerer slik begge veier, så vi er ikke noe senter eller noe annet unikt

Lenke til kommentar

Jeg holder på å kopiere over alle filene fra en gammel harddisk, før jeg skal gi den bort.

Disken har over en halv million filer, enda den ikke inneholder noen bilde- eller musikksamling.

Hva er egentlig alle disse filene?

Filene er innholdet på harddisken...

De inneholder gjerne data...

 

Vanskelig å gi noe mer konkret svar på hva du hadde på din gamle harddisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...