koda Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Det var noe ala dette jeg tenkte på, og noen har vært snedige allerede: http://www.sommerbutikken.no/sparkmedhjul.htm Lenke til kommentar
Grankongen Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 hvorfor gir mat med mintsmak en kjølende fornemmelse i munnen? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 http://www.mentalfloss.com/blogs/archives/52885 Forklarer mint 1 Lenke til kommentar
Sacho_chan Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 hvorfor får jeg vondt i albuen når jeg sitter for mye ved dataen? Er det pga sena og nervetråder osv? hvorfor får jeg vondt i albuen når jeg sitter for mye ved dataen? Er det pga sena og nervetråder osv? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Tror nok du sitter i feil stilling. 1 Lenke til kommentar
Grankongen Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 sørg for å ha over halve armen inne på bordet^^ Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Dytt musmatta så langt inn på bordet at du må hvile hele underarmen for å bruke musa. Da får du ikke vondt. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Kan også være feil høyde på bordet du bruker. Prøv å hev/senk stolen hvis du har den muligheten... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 http://www.mentalflo.../archives/52885 Forklarer mint Den var ikke så lett å forstå ( engelsk/amerikansk er ikke alltid så lett å forstå) Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Det kan være at det ligger tegnestifter på skrivebordet ditt. Løft armen og fjern eventuelle tegnestifter som sitter fast. 3 Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 http://www.mentalflo.../archives/52885 Forklarer mint Den var ikke så lett å forstå ( engelsk/amerikansk er ikke alltid så lett å forstå) Det er et protein i nervereseptorene dine som reagerer på kulde. Når det er kaldt aktiveres proteinet, den utløser nervesignalet og du kjenner at du er kald. Av en eller annen grunn aktiverer menthol det samme proteinet. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 http://www.mentalflo.../archives/52885 Forklarer mint Den var ikke så lett å forstå ( engelsk/amerikansk er ikke alltid så lett å forstå) Det er et protein i nervereseptorene dine som reagerer på kulde. Når det er kaldt aktiveres proteinet, den utløser nervesignalet og du kjenner at du er kald. Av en eller annen grunn aktiverer menthol det samme proteinet. takker . for meg har det frisket opp halsen hvis jeg var sår så den effekten har sin virkning . Men er det ikke noe av dette samme som skjer når man spiser pepper som er så sterk at det gir smerter ? Lenke til kommentar
Sacho_chan Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 nei det skjer vær gang jeg lener albuen på en flate, uansett hvilken høyde, ingenting er under.. skjønner det bare ikke x) Lenke til kommentar
Grankongen Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 lener du deg på albuen når du bruker en mus? Lenke til kommentar
Sacho_chan Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 det også, lener meg hvis jeg sitter å leser noe på pcn, bruker av og til å lene meg på begge albuene også. Som jeg nettopp gjorde, og nå har jeg så vondt at det faktisk gjør litt vondt å skrive på pcn også :S Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Jeg vil tro at du legger for mye tyngde på armen og albuen. Sitter man for lenge uten noen bevegelser så kan man stivne i armen og det kan være ubehagelig og til og med vondt . Så prøv å bevege helet armen hvis du da ikke gjør det. Prøv også å slappe av i armen. Den skal hvile på bordet. Lenke til kommentar
Sacho_chan Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 jo takk, jeg kan jo alltids prøve Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Har nok en irritert sen/leddbånd i albuen din. Lenke til kommentar
soulless Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Det blir litt dumt å gjette diagnose via forum. Kom deg til en lege. I mellomtiden gjør du lurt i å minimere smerten, f.eks ved å benytte albuebeskyttere, unngå belastning osv. Smerte har du av en grunn; noe er galt. 1 Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 La oss forutsette at den tåler alle påkjenningene... Ytterkantene av stanga vil få økt masse som følge av relativitetsteorien. Jo nærmere de kommer lysets hastighet jo større blir massen. Som om ikke 2,4 billioner tonn var nok fra før så vil massen gå mot uendelig når hastigheten på ytterkantene går mot uendelig. Med andre ord kreves det en kraft som går mot uendelig for å øke hastigheten og da skjønner vi at noe brekker. ...i praksis (dvs, i dette veldig tenkte tankeeksperimentet, hvor materialet er perfekt stivt og tåler all tilført energi) altså et kategorisk (ikke-relativt) urokkelig objekt. Som vel egentlig kanskje sier at perfekt stivhet er teoretisk utenkelig? Men det minner meg om en annen ting. Hvis massen øker avhengig av tilført energi, og energien er relativ til observatørens standpunkt, gjelder dette også potensiell energi? Altså, hvis jeg f.eks bruker arbeid på å heise et vekttonn en kilometer opp i lufta, vil dette gjenspeile seg i at massen til objektet øker? Hvis nei, hvorfor ikke? Energien i selve forflytningen har jo ikke blitt borte, den er (for det meste) ikke spredt til omgivelsene som varme heller, dermed ligger energien fortsatt "i" objektet og burde vel på et eller annet vis ligge gjenspeilet i en masseøkning? Hvis ja, blir det enda rarere. For da er jo potensiell energi ikke bare relatert til jorda som referansepunkt, massen må jo da gjenspeile potensiell energi i forhold til alle referansepunkter - energipotensialet i forhold til høyden "opp" fra alle stjerner, planeter og så videre. Summen av dette skulle jo bli, heh, astronomisk - at alle ting skulle veie bortimot uendelig mye. Eventuelt, hvis det avhenger av observatøren, mer masse jo lenger bort fra jorda objektet vi ser på befinner seg. Løsninga er kanskje at krana, eller hva man nå bruker for å heise opp, sammen med objektet og jorda må sees på som et lukket system som i seg selv har økt potensiell energi, "spenning" som i en spent gummistrikk, og at det dermed ER jorda som blir referansepunktet. Men i så fall, hva blir riktig måte å tenke på det på når man skyter et objekt ut av jordas bane og gravitasjonsbrønn? Eller over i en annen gravitasjonsbrønn? Får objektet økende og deretter synkende masse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå