Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har googlet svaret men leser bare forskjellige meninger fra forskjellige folk om ditt og datt.. vet ikke helt om det vil hjelpe så særlig her heller men..

Skal man pusse tennene sine i varmt eller kaldt vann ?

Finner bare denne:

The influence of water temperature during toothbrushing on root dentine:

Conclusion: The use of warm water during toothbrushing promoted root dentine wear similar to that produced by the use of cold water. The results suggest that warm or cold water may be used during toothbrushing without any additional damage to the patients' dental hard tissues.

Lenke til kommentar

Det er altså ulovlig i Norge å kjøpe sex utenfor Norge. Hvordan fungerer dette for folk som oppholder seg mye innen landets grenser uten å være statsborgere, eller har dobbelt statsborgerskap? Hvis jeg har to pass og kjøper sex i utlandet, kan jeg da havne i trøbbel når jeg kommer tilbake? Hva om f.eks John Fredriksen, som har flyttet til utlandet, kjøper sex der og drar til Norge etterpå?

Det er ulovlig å kjøpe seks for en Norsk stasborger uansett hvor i verden han/hun er

Nå er det en ganske umulig oppgave å kontrollere det .

at denne stortingsrepresentanten ble dømt kom kun av at det var noen oppdaget det og sa i fra

Lenke til kommentar

Varmt vann kan vel inneholder kobberbiter fra rør, og egner seg dårlig for emaljen?

jeg stusset lit på hva du spør om her .

om vannet inneholder uhumskheter som kan skader vasken eller badekaret ( siden du nevner emalje) så treger det ikke å komme av at vanne er varmt

Han sier at det varme vannet drar meg seg mer drit enn det kalde vannet. Og emaljen er tannemaljen.

:roll:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er altså ulovlig i Norge å kjøpe sex utenfor Norge. Hvordan fungerer dette for folk som oppholder seg mye innen landets grenser uten å være statsborgere, eller har dobbelt statsborgerskap? Hvis jeg har to pass og kjøper sex i utlandet, kan jeg da havne i trøbbel når jeg kommer tilbake? Hva om f.eks John Fredriksen, som har flyttet til utlandet, kjøper sex der og drar til Norge etterpå?

Kjenner en del folk som bor i Norge/Thailand utifra sesong osv. Om dem har 2 pass aner jeg ikke, men de har hvertfall visum for og være der i lange perioder. Egne leiligheter og drar ned kun for hor. Tror jeg hadde ledd meg hakk ihjæl hvis jeg skulle blitt straffa for noe sånt når jeg kom til tilbake til Norge. Denne loven er vel så uoppfulgt og ubrukelig at det er ikke noe du evt. bør bekymre deg over :p "Han far" :D

Aner ikke loven svart på hvitt og evt. strafferamme? Bortkasta resurser og henge seg opp i sånt mener nå jeg.

Lenke til kommentar

Det er altså ulovlig i Norge å kjøpe sex utenfor Norge. Hvordan fungerer dette for folk som oppholder seg mye innen landets grenser uten å være statsborgere, eller har dobbelt statsborgerskap?

Det første blir et spørsmål om hvordan du skal tolke " i Norge hjemmehørende person" i straffelovens §12, 3.ledd. Still spørsmålet i jussforumet, så får du sikkert et bedre svar.

Har du norsk statsborgerskap, enten det er alene eller i tillegg til et annet (dobbelt), så er det ikke noe tolkningsspørsmål.

Lenke til kommentar

Varmt vann kan vel inneholder kobberbiter fra rør, og egner seg dårlig for emaljen?

vet ikke åssen det er med biter av kobber, men det er jo sagt at i løpet av en varmtvannsbereders levetid samler det seg mye skit fra vannet som vil slippes ut ved bruk av varmt vann.

nye bygg med nye rør og ny VVB har ikke denne problematikken har jeg blitt fortalt.

det sagt så har jeg blitt fortalt av tannlege at han mente det var unødvdig med vann i pussingen da man naturlig produserer spytt.

Lenke til kommentar

Må man ta sprøye eller finnes det smertestillende som funker bra på et område? har noe j** vondt i hånda mi, har tatt paracet i noen dager ( det er for hodepinen) og har hatt verk i hånden minst 4 ganger, 2 ganger sprakk den uten vilje, 2 ganger så har jeg prøvd å rense såret men går jo ikke ann!

Lenke til kommentar

Kobberbiter? Jeg har hørt at kobber løser seg som ioner og at dette skjer raskere i varmt vann enn i kaldt vann. Men jeg har diskutert dette med en som er ansvarlig for vannkvaliteten i kommunen og de hadde ikke målt urovekkende nivåer av kobber i hverken kaldt eller varmt vann noen plasser, hverken i det kommunale rørsystemet eller i vasken hos sluttbrukere noen gang. Det ble avvist som en myte av fagfolkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...