soulless Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Ser sånn ut. "A small brush fire started by a falling piece of debris from the space shuttle Columbia" Vel, nå var vel dette kanskje mer pga. alt det brennende drivstoffet enn friksjonen skapt av fallet antar jeg..? Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Kan man ikke bli umyndiggjort i Norge? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Kan man ikke bli umyndiggjort i Norge? Jo, man kan det. Min farmor ble det... Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Kan man ikke bli umyndiggjort i Norge? Jo, man kan det. Min farmor ble det... Da mister man vel stemmeretten da? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Kan man miste stemmeretten sin her i Norge? I mange land kan ikke dømte kriminelle stemme i valg, men slik er det, så vidt jeg vet, ikke i Norge.Hvis man har mistet norsk statsborgerskap som følge av at man har fått statsborgerskap i annet land, kan man miste stemmeretten. Men så lenge man er over 18 år og statsborger i Norge har man stemmerett. Det er vel ikke alder, men om man er myndig som teller. Sterkt psykisk utviklingshemmede tror jeg ikke blir juridisk myndige og demente kan vel miste sin myndighet så vidt jeg vet. NB. Jeg er veldig usikker på dette. Ser sånn ut. "A small brush fire started by a falling piece of debris from the space shuttle Columbia"Vel, nå var vel dette kanskje mer pga. alt det brennende drivstoffet enn friksjonen skapt av fallet antar jeg..? En romferge som skal ned i atmosfæren har vel ikke drivstoff? Den skal bare glidelande. Uansett så blir det sinnsyk friksjon i starten, men ikke så rent lite mot slutten heller. I et vist sjikt av atmosfæren gløder varmeskjoldet kraftig. Lengre ned er ikke nok friksjon til synlig glød, men skjoldet er nok likevel flere hundre grader varmt når romferga lander. Jeg ville ikke tatt på en nylig landet satelitt-del uten grytevotter for å si det sånn. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Kan man ikke bli umyndiggjort i Norge? Jo, man kan det. Min farmor ble det... Da mister man vel stemmeretten da? Ser faktisk ut til at man fortsatt kan stemme. http://www.tinget.no/Hovedmeny/Demokrati-og-makt/Stemmerett/ "I Norge er det fortsatt mulig å miste stemmeretten, men det er svært sjelden at dette skjer. Tidligere kunne man miste stemmeretten hvis man ble dømt for en forbrytelse, men bruken av stemmerettstap som straff ble sterkt innskrenket i 1953. Nå er det bare forbrytelser som landsforræderi, forsøk på statsomveltninger og ulovligheter i forbindelse med valg som kan føre til tap av stemmerett – i maksimum 10 år. Mange som ble dømt for landssvik i Norge etter 2. verdenskrig, ble fratatt stemmeretten for en periode. Tidligere mistet man automatisk stemmeretten hvis man ble umyndiggjort, men denne lovbestemmelsen ble fjernet i 1980." Endret 22. september 2011 av aklla waits for alice Lenke til kommentar
soulless Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Stemmer, jeg blandet ulykken med mentale bilder av Challenger. Hmmm, da er det altså et tonn glødende metallmasse på vei ned en eller annen plass innen kort tid - mon tro hva som vil skje, ev. hvem som vil være ansvarlig dersom dette faktisk (lite sannsynlig som det er) dundrer rett inn i en barnehage og brenner den ned til grunnen.. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 [...] Lengre ned er ikke nok friksjon til synlig glød, men skjoldet er nok likevel flere hundre grader varmt når romferga lander. Jeg ville ikke tatt på en nylig landet satelitt-del uten grytevotter for å si det sånn. Ikke blir ett tonn med brunsvidd satelitt kaldt sånn helt med en gang heller, så selv om luften skulle virke kjølende i siste fase så utelukker ikke det brann på bakken. Og ferske satelittdeler på bakken hadde jeg holdt meg unna, mye giftig snacks der (f.eks. hydrazine) Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Er det mulig på noen måte å fremkalle drømmer (å huske dem altså) om natten? Ta ZMA. Veldig mange husker drømmene / drømmer livligere da. Jkr. mndpf. kg.. Det hjelper mye -- budskap: Forklar forkortelser er du snill! ZMA står for "Zinc monomethionine aspartate and Magnesium Aspartate". Som kanskje ikke hjelper så mye mer. Men er rett og slett et kosttilskudd bestående av sink, magnesium og vit. b6. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Med andre ord vil Anders Bering Breivik sannsynligvis miste stemmeretten sin i 10 år. (Lurer på om han stemte i kommune- og fylkestingvalget. Det er jo lenge til domfelling og de 10 årene påbegynnes) Endret 22. september 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
soulless Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Ev. Dimetyltryptamin, som tradisjonelt har vært brukt veldig aktivt for å fremkalle drømmer, men som uheldigvis for den potensielt drømmende er på narkotikalisten. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Ev. Dimetyltryptamin, som tradisjonelt har vært brukt veldig aktivt for å fremkalle drømmer, men som uheldigvis for den potensielt drømmende er på narkotikalisten. En annen potensiell bivirkning er vel at man tripper noe helt sinnsykt av det? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 DMT et et ekstremt kraftig psykedelia. Det å sammenligne det med å drømme blir bare helt feil. Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 DMT et et ekstremt kraftig psykedelia. Det å sammenligne det med å drømme blir bare helt feil. Ganske sikker på at kroppen produserer DMT naturlig, og skilles ut i blodet når man sover? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Det stemmer. Men å kunstig tilføre stoffet i våken tilstand er en ufattelig mektig opplevelse. DMT finnes naturlig i alle levende organismer på jorden. Så det er faktisk mulig å ekstrahere det fra gresset som gror på plenen din, hvis man er flink nok. Det finnes visse planter som har relativt høyt DMT-innhold, som selvsagt gir et mye bedre resultat, men det er morsomt å tenke på at vi alle har planter med "narkotika" voksende i hagen. Endret 22. september 2011 av Skurupu Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (Lurer på om han [Anders Breivik] stemte i kommune- og fylkestingvalget. Det er jo lenge til domfelling og de 10 årene påbegynnes) Ut i fra formuleringen din var det ikke lett om du visste om denne artikkelen fra vg. Der står det nå i alle fall at han fikk tilgang på å stemme, men ikke ville svare på hvorvidt han brukte stemmeretten eller ei. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (Lurer på om han [Anders Breivik] stemte i kommune- og fylkestingvalget. Det er jo lenge til domfelling og de 10 årene påbegynnes) Ut i fra formuleringen din var det ikke lett om du visste om denne artikkelen fra vg. Der står det nå i alle fall at han fikk tilgang på å stemme, men ikke ville svare på hvorvidt han brukte stemmeretten eller ei. Han er jo ikke dømt for noe som helst enda, så jeg syntes det er natturlig at han kan stemme nå... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Jeg søkte etter hva slags readiofrekvenser som har forskjellige kanaler i norge, men fant egentlig ikke noe for trondheim. Er dette virkelig informasjon som ikke er tilgjengelig på nett ett sted eller er jeg bare udugelig? AtW Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Frekvensoversikter - Norkring Er det dette du er ute etter? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Frekvensoversikter - Norkring Er det dette du er ute etter? Egentlig ikke, da det er en veldig tungvindt måte å se hva som er tilgjengelig i byen, men takk for tips. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå