Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Når man skal løpe fra en løve? så har man lest om den beste løpeteknikken, men neida, man glemte det gitt. Eller om hvordan man kan skremme en bjørn unna, det er slike ting som er vitkig å kunne i slike situasjoner. Ville det ikke også vært lurt å vite hvordan universet ble skapt?

 

E: FUUU QUOTINGA...

Det har lite med å bruke 100%...

Kan vel kanskje best sammenlignes med å starte alle filene på en harddisk samtidig, det hjelper lite om filen du egentlig er ute etter ble slettet for 4 år siden...

 

Vi får heller ikke kunnskap om hvordan universet ble skapt selv om vi bruker mer av hjernen, all kunnskap må fortsatt tilegnes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hender ofte når jeg kjøper en 1,5l med brus at den bare bruser over til nesten all kullsyre er borte. Med 0,5l har jeg nesten aldri dette problemet.

 

Kan det ha noe med varme å gjøre? Pleier å kjøpe 1,5l som ikke har stått i noe kjøleskap og putter den som oftes ikke i kjøleskapet når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

Brusingen skyldes at brusen er overmettet med CO2. Siden løseligheten er større når temperaturen er lavere vil den kalde brusen trenge å kvitte seg med mindre CO2 før den når likevekt enn den varme brusen. Prøv å sette en åpen brusflaske i kjøleskapet til den slutter å bruse. Sett så på korken og varm den opp til romtemperatur. Da bør den begynne å bruse igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er poenget med denne tråden når de fleste diskusjoner blir for lange og må flyttes til egne tråder.

Da er det bedre å operette en egen tråd med en gang

(samtidig så har man noen områder der dere ikke er så gald i for mange poster )

 

 

 

jeg lurer på hvorfor nesten hver gang jeg slår inn en side på tekst tv så har teller så vidt passert det side tallet og den må gå en hel runde før siden dukker opp ?

Lenke til kommentar

Poenget er at folk som spør spørsmål som gjerne må utgreies i en hel tråd bør gjøre det i en NY tråd, istedet for å ødelegge denne tråden.

 

er det et svar ?

jeg spurte hvorfor man da ikke operetter en engen tråd ?

det kan finnes flere grunner til.

 

1. den som stiller et spørsmål, svarer eller stiller oppfølgende spørsmål er ikke egentlig ute etter et snedig svar på spørsmålet sitt men ute etter å trolle.

 

2. noen spørsmål om en tenkt snedig ender ufrivillig med lang utredning og hadde egentlig passet best i en egen tråd til å begynne med uten at noen kunne vist det på forhånd.

 

3. folk gjenkjenner dette som en populær tråd og dermed "vet" at her vil de få kjap og god respons på alt som det spørres om. selv om det det går utenfor trådens retningslinjer.

 

det finnes sikkert flere grunner også men det er de grunnen jeg kan tenke meg akkurat nå.

Lenke til kommentar

Det kan også være uenigheter mellom forklaringer og hvordan ting faktisk fungerer, det blir da ikke ett svar, men en egen diskusjon.

For at slike ting ikke skal overta denne tråden blir de gjerne splittet ut i egne tråder.

 

Dette gjelder, så vidt jeg har sett, langt ifra de fleste spørsmål men heller unntaksvis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Mht edderkoppspinn....saa det paa Animal Planet eller noe saa det er dokumentert.

 

De testet om tau kunne holde en gj. snittsvekt mann , baade tau og staalwire rauk.....syntetisk tau var riktignok sterkere enn spiderweb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...