-trygve Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Når det er spørsmål om hvilket grunnstoff som er mest stabilt mener jeg kjemisk reaktivitet er en avsporing. Men det er bare min tolkning. Det er opp til spørsmålsstiller å fortell hva h*n faktisk mente. Endret 5. september 2011 av -trygve Lenke til kommentar
Faaensoldemor Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Hva er forskjellen på høykultur og lavkultur? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Vil anta at høykultur er slik kultur hvor men kler seg opp som pingviner eller påfugler, og går på røde løpere, mens lavkultur er hvor man drar for å hygge seg med venner. 1 Lenke til kommentar
Faaensoldemor Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Jeg tror ikke jeg skjønner helt.. Hva slags type kultur er drama/teater? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Er miljøvennlig kjøring det samme som drivstoffvennlig kjøring? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Er miljøvennlig kjøring det samme som drivstoffvennlig kjøring? Godt spørsmål. Det er nok det de fleste legger i ordet miljøvennlig kjøring, men trafikken er jo et samspill der man må legge opp kjøringen sånn at man ikke hindrer andre i miljøvennlig kjøring. F.eks må man ikke ha et så sært kjøremønster at man ødelegger den normale flyten i trafikken. Ellers så kan vi vel flisespikke og si at miljøvennlig kjøring heter sykling og at motorisert kjøring bare handler om grader av miljøfiendtlighet. Ta gjerne en titt på den litt støvete tråden: Hvordan kjøre økonomisk? Endret 5. september 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Tror du misforstod spørsmålet mitt, altså, vil det å kjøre miljøvennlig med bil tilsi at man også bruker mindre drivstoff? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Ja, miljø og økonomi går hånd i hånd sånn sett. Halverer du drivstofforbruket så halverer du klimautslippene. Jeg antar at NOx og PAH også halveres da, men mengden veistøv vil nok forbli omtrent det samme. Endret 5. september 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Hvordan vet man hva som er miljøvennligkjøring mtp. bil? Spessielt turtall man helst skal ligge på osv? Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Hørt en påstand om at kvinner kan "se flere fargenyanser enn menn". Er det noe i dette? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Sewero: Ta en kikk på linken et par innlegg lengre opp her. Endret 5. september 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Hørt en påstand om at kvinner kan "se flere fargenyanser enn menn". Er det noe i dette? Ja, men ikke alle kvinner. Ta en titt her for mer informasjon om dette. Lenke til kommentar
Cucumber Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Hvor få passasjerer må det være på en buss før det blir mer miljø/drivstofføkonomisk å plassere dem på hver sin scooter? (Bykjøring) Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 hvorfor heter det hvitost (vet noen sier gulost men...) Har aldri møtt på en eneste person som sier hvitost o.O Jeg har vokst opp i Trondheim og har alltid omtalt disse ostene som hvitoster. Ordet gulost hørte jeg først som 23-åring da jeg flyttet til Oslo for å studere. For meg høres gulost ut som en svett hvitost, så Synnøve Findens "Gulost" byr meg fullstendig i mot, tenk å kjøpe en ferdigsvett hvitost, hva er poenget? Selv har jeg holdt meg til hvitosten Jarlsberg i de siste tre tiårene. Hva mener dere , er den gul eller hvit ? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Hva mener dere , er den gul eller hvit ? mener den ser hvit ut den, men jeg kaller den fremdeles gulost Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Ja, miljø og økonomi går hånd i hånd sånn sett. Halverer du drivstofforbruket så halverer du klimautslippene. Jeg antar at NOx og PAH også halveres da, men mengden veistøv vil nok forbli omtrent det samme. jeg vil si å bruke fornybart "drivstoff" er veldig miljøvennlig . kanskje det som er mest miljøvennlig Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 jeg vil si å bruke fornybart "drivstoff" er veldig miljøvennlig . kanskje det som er mest miljøvennlig Kan du utdype hva du mener med fornybart "drivstoff" Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Hva er forskjellen på høykultur og lavkultur? Det finnes ikke noe fasitsvar på dette, det vil variere med tid og sted. Høykultur kan bli lavkultur og omvendt. I norge kaller vi lavkulturen enkelt og greit "harry", men det er ikke like lett å få nordmannen til å innrømme at han anser noe for å være høykultur (en slik definisjonsmakt stemmer selvfølgelig ikke med janteloven). Før var det dyrt å dra til varmere strøk. Nå heter det Syden, og er så billig at selv trygdede kan ta seg råd til både en og to pakketurer i året. Countryfestivalen på Breim fikk nettopp knutepunktstatus, og selv om man kanskje kan være fristet til å se på dette utspillet som en slags almisse, tror jeg kanskje countryen er på vei oppover for tiden. Folk søker autentisitet nå til dags, og tror de vil finne den på steder de anser for å være nærmere jorda enn andre. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Hvor få passasjerer må det være på en buss før det blir mer miljø/drivstofføkonomisk å plassere dem på hver sin scooter? (Bykjøring) Når det gjelder sammenligningen av buss og scooter, bør man huske at scooteren kanskje er en totaktsmoped som bruker iblandet olje. Dessuten har den ikke partikkelfilter eller katalysator. Endret 5. september 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå